dioodbanner

به‌روزرسانی‌های زنده Covid: موارد در سطح جهانی کاهش می‌یابد، اما زیر متغیر Omicron در حال گسترش است، WHO می‌گوید

[ad_1]

تصویرآزمایش ویروس کرونا در هند ماه گذشته.
اعتبار …چانی آناند / آسوشیتدپرس

سازمان بهداشت جهانی گفت: به نظر می رسد افزایش Omicron در بسیاری از نقاط جهان در حال کاهش است، اما یک نوع فرعی که دانشمندان معتقدند حتی مسری تر است در حال افزایش است و کاهش در آزمایش ها تصویر جهانی را مختل کرده است.

موارد جدید در سراسر جهان نسبت به فوریه ۱۹ درصد کاهش داشته است. 7 تا فوریه 13، در مقایسه با هفته قبل، به گفته آژانس.

WHO همچنین گفت که به نظر می رسد نوع فرعی Omicron، BA.2 به طور پیوسته در حال افزایش است و BA.2 اکنون در چندین کشور آسیایی از جمله چین، هند، پاکستان، بنگلادش و فیلیپین غالب شده است. دانمارک اولین کشوری بود که گزارش داد BA.2 از BA.1 پیشی گرفته است، نسخه Omicron که برای اولین بار در سراسر جهان را فرا گرفت.

دانشمندان گفته اند که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد BA.2 کشنده تر از BA.1 است، اگرچه BA.2 می تواند کاهش Omicron را کاهش دهد. به نظر می رسد که واکسن ها در برابر BA.2 به همان اندازه که علیه سایر اشکال Omicron مؤثر هستند، مؤثر هستند.

موج Omicron هنوز در منطقه ای که آژانس آن را منطقه غربی اقیانوس آرام می نامد، شامل اقیانوسیه، جزایر اقیانوس آرام و کشورهای آسیای شرقی مانند چین و کره جنوبی که اخیراً سال نو قمری را جشن گرفتند، دوره تعطیلاتی که معمولاً شامل گردهمایی های خانوادگی بزرگ است، نرسیده است. . . سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که موارد ابتلا در این منطقه در هفته گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

در اقیانوس آرام، دو کشور جزیره ای که تا همین اواخر هیچ مورد تایید شده ای نداشتند، اکنون با ورود ویروس دست و پنجه نرم می کنند. در تونگا، پس از اینکه کشتی‌ها کمک‌هایی را برای کمک به کشور برای بهبودی پس از فوران آتشفشانی و سونامی در ژانویه آوردند، شیوع پیدا کرد. و جزایر کوک اولین مورد خود را هفته گذشته گزارش کردند.

WHO گفت که تعداد موارد در مناطق دیگر در حال کاهش است. اما موارد ابتلا هنوز در بخش‌هایی از اروپا از جمله در اسلواکی، لتونی و بلاروس در حال افزایش است. بر اساس گزارش مرکز علوم و مهندسی سیستم ها در دانشگاه جان هاپکینز، و در روسیه، موارد جدید طی دو هفته گذشته 79 درصد افزایش یافته است.

روز چهارشنبه، ماریا ون کرخو، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت کووید-19، هشدار داد که کاهش در میزان آزمایش در سراسر جهان به این معنی است که تعداد موارد جهانی گزارش شده ممکن است منعکس کننده گسترش واقعی ویروس نباشد.

او گفت: «ما باید مراقب تفسیر بیش از حد این روند نزولی باشیم. او گفت که نگرانی بزرگتر افزایش مرگ و میر گزارش شده بر اثر کووید-19 برای ششمین هفته متوالی است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، منطقه مدیترانه شرقی WHO، که خاورمیانه را در بر می گیرد، بیشترین تلفات را گزارش کرده است، و منطقه غربی اقیانوس آرام دومین گزارش شده است.

مقامات WHO روز چهارشنبه گفتند، در قاره آمریکا، بسیاری از کشورها به اندازه کافی سریع حرکت نکردند تا انتقال BA.1 را کاهش دهند، و آنها باید برای هر نسخه بعدی از ویروس کرونا آماده باشند.

دکتر گفت: “این آخرین نوع نخواهد بود و آینده همه گیری هنوز به شدت نامشخص است.” کاریسا اف.

دانیل پولیتی گزارش کمک کرد

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما