بهبود عملکرد موتورهای الکتریکی بنزینی؛ آیا خودروهای برقی هنوز نیاز به تعویض سوخت دارند؟

[ad_1]

خودروهای برقی بیش از آنچه به نظر می‌رسد، دنیای ما را تغییر داده‌اند. تغییرات در تکنولوژی، روش های تولید، سبک رانندگی و … تغییرات قابل توجهی هستند. یکی از مهمترین تغییرات اعمال خنک کننده مایع در قسمت های مختلف پیشرانه از جمله موتورهای الکتریکی بود و هم اکنون روغن موتورهای الکتریکی توسط پتروناس وارد صنعت خودروسازی شده است.

در خودروهای احتراق داخلی، مخلوطی از آب و گلیکول (ضد یخ) موتور را خنک می کند. علاوه بر این نقش روغن برای خنک سازی قسمت های مختلف از جمله موتور، سیستم تعلیق و گیربکس غیر قابل انکار است.

قبلا تصور می شد خودروهای برقی نیازی به تعویض روغن و استفاده از گاز ندارند، اما به نظر می رسد کاملا در اشتباه هستیم.

اگرچه سیستم انتقال خودروهای برقی نیاز به روانکاری و خنک‌سازی توسط روغن دارد، اما به نظر می‌رسد موتورهای الکتریکی به دلیل دمای پایین و شرایط عملکرد متفاوت نیازی به روغن‌کاری ندارند.

پتروناس، یکی از نام های بزرگ در صنعت نفت، تولید کننده روغن برای موتورهای الکتریکی است.

اکنون مدیریت گرما از خنک‌سازی غیرمستقیم قطعات الکتریکی و الکترونیکی به خنک‌سازی مستقیم تغییر کرده است.

به صورت غیرمستقیم با کمک هیت سینک ها که صفحات آلیاژی هستند گرمای سلول های دستگاه، اینورتر یا باتری را دفع می کند.

این روش انتقال حرارت چندان کارآمد نیست. از آنجا که تنها بخشی از گرما هدایت می شود، بقیه گرمای تولید شده در سیستم باقی می ماند.

یک اتصال کوتاه بزرگ زمانی رخ می دهد که آب اعمال می شود و در تماس مستقیم با اجزای الکتریکی مانند برد مدار، قطعات مسی و پلاستیکی است.

بنابراین، باید از آب “دی الکتریک” که نمی تواند جریان الکتریکی را هدایت کند استفاده شود.

ماجرا به دلیل تعبیه پیشرانه های الکتریکی پیچیده می شود و این روغن نه تنها موتور را خنک می کند، بلکه دنده ها را نیز روان و خنک می کند.

سریع ترین شارژ را می توان با خنک کردن باتری و دستگاه شارژ انجام داد.

اکنون شارژ سریع 350 کیلووات ساعتی در مدت زمان کوتاهی به اوج خود می رسد و سپس کاهش می یابد تا از آسیب احتمالی باتری جلوگیری شود.

پتروناس اعلام کرده است که پورشه تایکان ظرف 41 دقیقه به طور کامل شارژ می شود. با مدیریت مناسب حرارت می توان این رقم را به 16 دقیقه کاهش داد.

به نظر می رسد دنیای شیمی نقش بزرگی در 10 سال آینده ایفا خواهد کرد و امروزه نیاز است شیمیدانان یخچال هایی را برای موتورها و باتری های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی توسعه دهند.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما