به روز رسانی زنده: بایدن و پوتین در حالی صحبت می کنند که ایالات متحده دستور می دهد همه به جز “تیم اصلی” سفارت اوکراین را ترک کنند

[ad_1]

ویدئو

رونوشت

رونوشت

آمریکا می گوید روسیه می تواند در هر زمان به اوکراین حمله کند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، هشدار داد که ولادیمیر وی. پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ممکن است قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پکن، حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد، اما گفت که آقای پوتین می‌تواند حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد. پوتین هنوز به تصمیم نهایی نرسیده بود.

“ما در پنجره ای هستیم که در هر زمانی ممکن است تهاجم آغاز شود، اگر ولادیمیر پوتین تصمیم بگیرد به آن دستور بدهد. من در مورد جزئیات اطلاعات اطلاعاتی خود اظهار نظر نمی کنم، اما می خواهم واضح بگویم: ممکن است در طول بازی های المپیک شروع شود. ما همه شهروندان آمریکایی را که در اوکراین باقی می‌مانند تشویق می‌کنیم که فوراً ترک کنند. ما می خواهیم در این مورد شفاف باشیم. هر آمریکایی در اوکراین باید در اسرع وقت و در هر صورت، در 24 تا 48 ساعت آینده ترک کند. بدیهی است که نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم. ما دقیقا نمی دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما خطر اکنون به اندازه کافی زیاد است و تهدید اکنون به اندازه کافی فوری است که این همان چیزی است که احتیاط می خواهد. اگر بمانید، بدون هیچ تضمینی که فرصت دیگری برای ترک وجود خواهد داشت، ریسک می‌کنید و هیچ چشم‌اندازی برای تخلیه نظامی آمریکا در صورت تهاجم روسیه وجود ندارد.» خبرنگار: “آیا ایالات متحده معتقد است که رئیس جمهور – ببخشید – رئیس جمهور پوتین تصمیمی گرفته است زیرا PBS NewsHour کمی پیش گزارش داد که ایالات متحده معتقد است که پوتین تصمیمی گرفته است و همچنین این تصمیم را ابلاغ کرده است. به ارتش روسیه آیا این دقیق است؟» «گزارشی که شما به تازگی به آن اشاره کردید، و من هنوز آن را ندیده ام، به درستی دیدگاه امروز دولت ایالات متحده را نشان نمی دهد. نظر ما این است که معتقد نیستیم او هیچ نوع تصمیم نهایی را گرفته است یا نمی دانیم که او تصمیم نهایی گرفته است و آن را به کسی ابلاغ نکرده ایم.»

پخش کننده ویدیو در حال class=
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، هشدار داد که ولادیمیر وی. پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ممکن است قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پکن، حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد، اما گفت که آقای پوتین می‌تواند حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد. پوتین هنوز به تصمیم نهایی نرسیده بود.اعتباراعتبار …عکس از تایلر هیکس / نیویورک تایمز

پرزیدنت بایدن قصد دارد روز شنبه با ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه صحبت کند تا بحران اوکراین را خنثی کند، زیرا وزارت امور خارجه به همه “تیم اصلی” دیپلمات ها و کارمندان خود دستور داد تا سفارت آمریکا در کیف را ترک کنند. می ترسد که مسکو به زودی حمله بزرگی را انجام دهد.

آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، روز شنبه با سرگئی وی. لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کرد تا روسیه را تحت فشار بگذارد تا نیروهای زمینی، دریایی و هوایی را که در سه طرف اوکراین ایجاد کرده است، عقب بکشد. آقای. بلینکن به دنبال آن بود که از مسکو بخواهد برای حل و فصل آنچه که به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات امنیتی اروپا از زمان جنگ سرد تبدیل شده است، وارد دیپلماسی شود، اما او. بر اساس بیانیه دولت روسیه، لاوروف هشدارهای آمریکا را به عنوان تبلیغات “تحریک آمیز” محکوم کرد.

اوایل روز شنبه، آقای بلینکن گفت: “ما در پنجره ای هستیم که اگر رئیس جمهور پوتین تصمیم بگیرد، حمله روسیه در هر زمانی می تواند آغاز شود.”

مقامات اطلاعاتی آمریکا فکر می کردند که آقای … پوتین آماده بود تا قبل از اینکه احتمالاً دستور حمله بدهد تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پکن منتظر بماند تا از دشمنی با رئیس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، متحد مهم خود جلوگیری کند. آنها می گویند در روزهای اخیر، جدول زمانی شروع به بالا رفتن کرد، شتابی که مقامات دولت بایدن از روز جمعه علناً به آن اذعان کردند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور، به خبرنگاران گفت: «ما همچنان شاهد نشانه‌هایی از تشدید تنش روسیه، از جمله نیروهای جدید به مرز اوکراین هستیم. فوریه 20.

مقامات آمریکایی نمی دانند که آیا آقای. آقای پوتین تصمیم به حمله گرفته است. سالیوان اصرار کرد. وی گفت: ما در هر صورت آماده هستیم. هر اتفاقی که بعد بیفتد، غرب متحدتر از سال‌های گذشته است.»





مرز با واحدهای روسی

ترانس نیستریا، الف

با حمایت روسیه

منطقه جدا شده

مولداوی

روسیه حمله کرد و

کریمه را ضمیمه کرد

شبه جزیره از

اوکراین در سال 2014

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین و

نیروهای تحت حمایت روسیه نزدیک است

دو استان جدا شده

مرز با

واحدهای روسی

روسیه ضمیمه شد

کریمه

شبه جزیره از

اوکراین در سال 2014

ترانس نیستریا، الف

با حمایت روسیه

منطقه جدا شده

مولداوی

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین

و با حمایت روسیه

نیروها


مقامات گفتند که ایالات متحده اطلاعاتی را جمع آوری کرده است که روسیه چهارشنبه آینده در مورد آن به عنوان تاریخ هدف برای شروع اقدام نظامی صحبت می کند و این احتمال را تایید کردند که ذکر یک تاریخ خاص می تواند بخشی از تلاش روسیه برای اطلاع رسانی نادرست باشد.

ترکیبی از تحرکات نیروهای روسیه و اطلاعات جدید در مورد تاریخ احتمالی به ایجاد موجی از فعالیت های دیپلماتیک و هشدارهای عمومی توسط متحدان ناتو در روز جمعه کمک کرد. کرملین گفت که آقای پوتین همچنین روز شنبه بار دیگر با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه صحبت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روز شنبه گفت که همه کارمندان غیر اضطراری ایالات متحده سفارت در کیف را به دلیل افزایش نظامی روسیه ترک خواهند کرد و تنها یک تیم اصلی از دیپلمات های آمریکایی و کارکنان اوکراینی باقی خواهند ماند. این وزارتخانه اعلام کرد که خدمات کنسولی در سفارت از روز یکشنبه به حالت تعلیق در می آید و تأکید می کند که همه آمریکایی های ساکن اوکراین باید فورا کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه گفت که یک حضور کوچک کنسولی در لویو، اوکراین، قادر به رسیدگی به شرایط اضطراری برای شهروندان آمریکایی خواهد بود، اما قادر به ارائه گذرنامه، ویزا یا خدمات معمول کنسولی نخواهد بود.

علیرغم کاهش کارکنان دیپلماتیک، تیم اصلی سفارت، همکاران فداکار اوکراینی ما، و @StateDept و پرسنل ایالات متحده در سراسر جهان به تلاش های دیپلماتیک و کمک های بی وقفه برای حمایت از امنیت، دموکراسی و رفاه اوکراین ادامه خواهند داد. در توییتر گفت.

ایالات متحده اعزام نیرو برای دفاع از اوکراین را رد کرده است اما استقرار در کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا را افزایش داده است و روز جمعه پنتاگون دستور اعزام 3000 سرباز دیگر به لهستان را صادر کرد.

کاخ سفید مشتاق است تا از تکرار تخلیه پر هرج و مرج کارمندان سفارت ایالات متحده از کابل در سال گذشته که افغانستان به دست طالبان افتاد، جلوگیری کند. ایالات متحده و چندین کشور دیگر – از جمله بریتانیا، دانمارک، آلمان، ژاپن، لتونی و نروژ – یک سری درخواست‌های فوری و فزاینده از شهروندان خود برای ترک اوکراین صادر کرده‌اند.

روسیه کشورهای غربی را به انتشار اطلاعات نادرست درباره مقاصد خود متهم کرده است. روز شنبه، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که برخی از پرسنل دیپلماتیک خود را از اوکراین خارج می کند زیرا “به این نتیجه رسیده است که به نظر می رسد همکاران آمریکایی و انگلیسی ما از برخی اقدامات نظامی اطلاع دارند.”

جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح بریتانیا، روز شنبه به اسکای نیوز گفت که اتباع بریتانیایی در اوکراین نباید انتظار تخلیه نظامی را داشته باشند و آنها باید “به هر وسیله ممکن فورا اوکراین را ترک کنند.”



[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما