آیا رنگ آمیزی خوراکی مصنوعی برای سلامتی مضر است؟ &

[ad_1]

شیوع سرطان کولورکتال (سرطان کولورکتال) در میان جوانان زیر 50 سال از اوایل دهه 1990 در سراسر جهان رو به افزایش بوده است. انتظار می‌رود که میزان سرطان‌های کولورکتال و رکتوم در سال 2030 به میزان 90 درصد و 124 درصد افزایش یابد. یکی از دلایل احتمالی این روند، افزایش جهانی مصرف غذاهای غربی است که شامل گوشت قرمز و مقادیر زیادی گوشت‌های فرآوری شده، شکر افزوده می‌شود. و غلات تصفیه شده

حدود 60 درصد از رژیم غذایی استاندارد آمریکا (SAD) از غذاهای بسیار فرآوری شده مانند شیرینی های فرآوری شده، نوشیدنی ها و گوشت های فرآوری شده تشکیل شده است. رژیم غذایی SAD با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است.

یکی از ویژگی های نگران کننده غذاهای بیش از حد پخته شده این است که بسیار رنگارنگ هستند. این ویژگی در بسیاری از تنقلات خوشمزه عید مشهود است. با این حال، بسیاری از رنگ های اضافه شده به این غذاها مصنوعی هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رنگ‌های غذایی مصنوعی ممکن است شروع سرطان را تحریک کنند.

لورن هافست، مدیر مرکز تحقیقات سرطان روده بزرگ در دانشگاه کارولینای جنوبی، در حال مطالعه اثرات رژیم های غذایی مصنوعی بر سرطان معده است. با شروع تحقیقات او در مورد خطرات احتمالی رنگ های غذایی مصنوعی در سرطان، او معتقد است که باید در مصرف این غذاها تجدید نظر کنید.

رنگ خوراکی مصنوعی چیست؟

در صنایع غذایی از رنگهای مصنوعی استفاده می شود. زیرا ظاهر غذا را بهتر می کند. اولین رنگ های غذایی با استفاده از زغال سنگ در اواخر دهه 1800 ساخته شد.امروزه رنگ های خوراکی معمولاً از نفتالین که یک ماده شیمیایی بر پایه روغن است تهیه می شود و محصول نهایی را رنگ آزو می نامند.

تولید کنندگان مواد غذایی رنگ های مصنوعی را به رنگ های طبیعی مانند عصاره چغندر ترجیح می دهند. زیرا ارزان تر، روشن تر و بادوام تر هستند. در حالی که صدها رنگ خوراکی مصنوعی در قرن گذشته تولید شده است، اکثر آنها سمی هستند. تنها 9 نمونه از این رنگ ها توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده است و تعداد رنگ های تایید شده توسط اتحادیه اروپا همچنان کمتر است.

سرطان کولورکتال چیست؟

آسیب DNA عامل اصلی سرطان روده است. وقتی آسیب DNA در ژن‌های سرطان‌زا رخ می‌دهد، می‌تواند منجر به جهش‌هایی شود که به سلول‌ها می‌گوید به‌طور غیرقابل کنترلی تقسیم می‌شوند و باعث سرطانی شدن آنها می‌شود.

مقالات مرتبط:

یکی دیگر از اثرات سرطان روده التهاب است. التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی سلول‌های ملتهب را برای شروع بهبود زخم‌ها یا گرفتن میکروب‌هایی که باعث بیماری می‌شوند، می‌فرستد. هنگامی که التهاب ادامه یابد، می تواند سلول های سالم را با آزاد کردن مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد که DNA را از بین می برند، از بین ببرد. مولکول‌های دیگری به نام سیتوکین‌ها می‌توانند عمر التهاب را طولانی‌تر کنند و تقسیم سلولی و رشد سلول‌های سرطانی در روده را در زمانی که زخمی برای بهبودی وجود ندارد، افزایش دهند.

عادات غذایی ناسالم طولانی مدت همچنین می تواند منجر به التهاب خفیف شود که علائم قابل توجهی ایجاد نمی کند. اما تحت این شرایط، مولکول های التهابی می توانند سلول های سالم را از بین ببرند.

رنگ های خوراکی مصنوعی و سرطان

اگرچه هیچ رنگ خوراکی مصنوعی مورد تایید FDA به عنوان سرطان زا طبقه بندی نمی شود، تحقیقات موجود به خطرات سلامتی آنها اشاره می کند. به عنوان مثال، باکتری های روده می توانند رنگ های مصنوعی را به مولکول های سرطان زا تجزیه کنند. تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی تعامل میکروبیوم با غذاهای مصنوعی و خطر ابتلا به سرطان مورد نیاز است.

مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌های غذایی مصنوعی می‌توانند به DNA و پروتئین‌های درون سلولی متصل شوند. همچنین شواهدی وجود دارد که رنگ های مصنوعی می توانند دستگاه های التهابی بدن را تحریک کنند. این مکانیسم ها ممکن است برای سلامت روده بزرگ مضر باشند.

نشان داده شده است که رنگ های غذایی مصنوعی DNA را در جوندگان از بین می برد. داده های منتشرنشده از محققان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان داد که آلورا قرمز یا قرمز 40 و تارترازین یا زرد 5 در آزمایشگاه می توانند به DNA سلول های سرطانی روده بزرگ آسیب برسانند. با این حال، قبل از اینکه بگوییم این رنگ‌ها مستقیماً DNA را تخریب می‌کنند، نتایج باید در مدل‌های حیوانی و انسانی شبیه‌سازی شود.

میز رنگ خوراکی مصنوعی

داده های منتشر نشده از لورن هافست و الکساندر چومانوویچ از دانشکده داروسازی دانشگاه کارولینای جنوبی. محور عمودی آسیب DNA (اندازه گیری شده با روش دنباله دار) و محور افقی غلظت رنگ را نشان می دهد.

در یک محیط آزمایشگاهی کنترل شده، افزایش غلظت رنگ های خوراکی قرمز و زرد باعث آسیب DNA در سلول های سرطانی روده می شود. سلول های سرطانی روده در مواجهه با آلوئه ورا و تارترازین آسیب DNA را نشان می دهند.

تاثیر رنگ های مصنوعی مواد غذایی

داده های منتشر نشده از لورن هافست و الکساندر چومانوویچ از دانشکده داروسازی دانشگاه کارولینای جنوبی. محور عمودی آسیب DNA و محور افقی را در زمان انکوباسیون نشان می دهد. غلظت رنگ نیمه مولیبدن استفاده شد.

در نهایت، رنگ خوراکی مصنوعی می تواند یک نگرانی خاص برای کودکان باشد. کودکان در معرض خطر سموم محیطی هستند. زیرا بدن آنها هنوز در حال رشد است. کارشناسان معتقدند که این نگرانی ممکن است شامل رنگ آمیزی خوراکی مصنوعی باشد. به خصوص که آنها سرشار از غذای کودک هستند.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که بیش از 40 درصد از محصولات غذایی کودک فروخته شده در فروشگاه های بزرگ کارولینای شمالی دارای رنگ های خوراکی مصنوعی هستند. تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود قرار گرفتن مکرر در معرض غذاهای مصنوعی چگونه می تواند بر کودکان تأثیر بگذارد.

خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهید

در حالی که خوردن غذاهای ناسالم برای چند روز در تعطیلات باعث سرطان روده نمی شود، غذاهای فرآوری شده طولانی مدت ممکن است. اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک ارتباط بین سرطان کولورکتال و سرطان مورد نیاز است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد می توانید از هم اکنون برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده اقدام کنید.

یکی از راه ها تشخیص سرطان روده است. مورد دیگر افزایش فعالیت بدنی است. در نهایت، می‌توانید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید که شامل غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات بیشتر و کمتر الکل، قرمز و گوشت‌های فرآوری شده باشد.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما