آخرین به روز رسانی یک طوفان قدرتمند در سراسر دشت ها و غرب میانه در حال وزیدن است

[ad_1]

تصاویرتصاویر ماهواره ای از سیستم طوفان در حالی که در روز چهارشنبه در غرب میانه شتاب می گیرد.
اعتبار …NOAA

سیستم پیش‌بینی می‌گوید که سیستم طوفان احتمالاً هنگام حرکت در مرکز ایالات متحده در روز چهارشنبه باعث بادهای غیرمعمول، ابرهای گرد و غبار و گردبادهای احتمالی می‌شود که مجبور به تخلیه موقت برج کنترل ترافیک هوایی اصلی در کانزاس سیتی، مونیخ، پیش‌بینی‌های هواشناسی شد. گفت.

سرویس ملی هواشناسی می‌گوید که سیستم طوفان قادر به انجام طوفان‌های شدید و گردباد در دره رودخانه می‌سی‌سی‌پی است، تنها چند روز پس از آن که گردباد حداقل شش ایالت – آرکانزاس، ایلینوی، کنتاکی، میسوری، می‌سی‌سی‌پی و تنسی را درنوردید. و حداقل 88 نفر را کشت.

ساعت 17:50 افسر در فرودگاه بین المللی کانزاس سیتی اعلام کارکنان اداره هوانوردی فدرال “برای ایمنی” به طور موقت از برج کنترل ترافیک هوایی فرودگاه تخلیه شده اند. حدود 40 دقیقه بعد برگشتند. یکی از سخنگویان فرودگاه، جو مک براید، در بیانیه ای گفت که در حالی که کارکنان در آنجا حضور نداشتند، آنها “از راه دور کار نمی کردند، بنابراین ما در مرکز کنترل ترافیک هوایی بودیم.”

ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد نشان داد باران شدید پارک ملی Overland در کانزاس، گردبادها از طریق لینکلن، نب، و طوفان های گرد و غبار عبور کنید در کلرادو و کانزاس.

به گفته مقامات کانزاس، سیستم طوفان همچنین باعث آتش سوزی در جنگل ها و بادهایی با سرعت 100 مایل در ساعت در کانزاس شد. یکی از بزرگترین آتش سوزی ها پس از دو آتش سوزی کوچکتر شروع شد اریک متزگر، هواشناس سرویس ملی هواشناسی در ویچیتا گفت: «با هم.

سخنگوی اداره بهداشت گفت که باد آنقدر شدید بود که خدمه اورژانس نتوانستند از هوا با آتش مقابله کنند.جین ولش وزیر امور خارجه گفت. او گفت که چهارشنبه شب کسی کشته یا زخمی نشده است.

چندین خانه در Bellevue، Neb. آسیب دیدند، از جمله خانه ای که از درخت سقوط کرده بود. ژنرال چاد رید از دپارتمان پلیس بلیو در توییتر گفت که هیچ کسی آسیب ندیده است.

به گزارش poweroutage.us، تا عصر چهارشنبه، بیش از 328000 مشتری در سراسر کلرادو، کانزاس، نبراسکا، آیووا و میسوری برق خود را قطع کردند.

مدارس در آیووا در روز چهارشنبه تعطیل شدند، جایی که رکوردها به 70 سال کاهش یافت. به گزارش سرویس هواشناسی، به طور متوسط، بالاترین دما در ماه دسامبر در سراسر آیووا در دهه 30 است.

بادهای شدیدی با سرعت 90 مایل در ساعت در این ایالت می وزید. فرودگاه در Sioux City، آیووا، با تجربه باد می وزد طبق اعلام سرویس هواشناسی در سیو فالز، در ساعت 4:24 بعد از ظهر به سرعت 82 مایل در ساعت می رسد.

سخنگوی سازمان هواشناسی روز چهارشنبه گفت، در حالی که طوفان در داکوتای جنوبی در حال حرکت است، دفتر خدمات هواشناسی در سیوکس فالز اولین هشدار ثبت گردباد در ماه دسامبر را صادر کرد.

اندرو آنسورژ، هواشناس سازمان هواشناسی در د موین گفت: «سیستم طوفان بی سابقه است. ما چیزی برای مقایسه آن نداریم.»

او گفت: «خارج از میز بهترین راه برای بیان آن است.

از بعد از ظهر چهارشنبه، طوفان هایی با سرعت 93 کیلومتر در ساعت به عنوان خطی از طوفان در لینکلن، نب گزارش شد. خدمات هواشناسی. یک هواشناس برای خدمات هواشناسی در اوماها کار می کند باید برای مدت کوتاهی بماند در طول طوفان.

به گفته وزارت حمل و نقل ایالتی، در کانزاس، باد شدید و گرد و غبار باعث بسته شدن بسیاری از بزرگراه ها شد. اداره گفت: “اگر مجبور نیستید سفر کنید، این کار را نکنید.”

روز چهارشنبه، سیستم طوفان در حالی که از منطقه Four Corners، جایی که کلرادو، یوتا، آریزونا و نیومکزیکو با هم ملاقات می کنند، در حال تقویت بود. گردباد تا ساعت 8 بعد از ظهر به وقت محلی در مرکز کانزاس، میسوری، نبراسکا و داکوتای جنوبی مؤثر بود. بخش هایی از مینه سوتا، ویسکانسین، آیووا و ایلینوی تا ساعت 11 شب تحت نظارت گردباد بودند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان دهنده آسیب به گاراژها و هواپیماهای کوچک در فرودگاه منطقه ای سانتافه در نیومکزیکو است.

این دریاچه در مسیر خود به سمت بالادست دریاچه های بزرگ است و در برخی نقاط بادهای شدیدی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت دارد. انتظار می‌رود وزش باد شدید و تگرگ باعث اختلال در سفر در مینه‌سوتا و جنوب شرقی داکوتای جنوبی تا پنج‌شنبه به دلیل کاهش دما شود. مقامات اداره هواشناسی می گویند آب و هوا می تواند باران را به برف تبدیل کند.

این اثرات قبلاً در برخی نقاط بعد از ظهر و عصر چهارشنبه احساس شد. فرودگاه بین المللی دنور می گوید وزش باد شدید می تواند پروازها را به تاخیر بیندازد. بر اساس گزارش های خبری محلی، در کلرادو اسپرینگز، برخی از مدارس صبح چهارشنبه تعطیل شدند یا اعلام کردند که به مدرسه ای دورافتاده در آنجا نقل مکان خواهند کرد.

ای جی مام، مدیر مدیریت اضطراری در شهرستان پولک، آیووا، که شامل د موین می شود، در مصاحبه ای گفت که 98 شهرستان از 99 شهرستان در این ایالت تحت هشدار باد شدید هستند. روز سه‌شنبه به منطقه مدرسه هشدار داده شد که دانش‌آموزان را در اوایل صبح چهارشنبه حذف کند و مقامات دولتی به خانه فرستاده شدند.

به گفته وی، هواشناسان در خلاصه خود از اصطلاحات “بی سابقه” و “تاریخی” برای توصیف سرعت باد استفاده کردند که قابل توجه است زیرا آنها به رعد و برق مربوط نمی شوند.

مام گفت: «بدیهی است که این گیرندگان هستند. این طوفانی است که ما آن را جدی می گیریم.»

وی گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه، مسئولان انتظار “12 ساعت وزش باد شدید” و همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را دارند.

مقامات حمل و نقل پل را بستند و به رانندگان هشدار دادند – به ویژه خودروهای معروف مانند ون. اتوبوس ها، تراکتورها و کامیون ها – از جاده ها دوری کنند. بخش‌هایی از غرب آیووا و جنوب شرقی داکوتای جنوبی می‌توانستند تا نیمه‌شب به وقت محلی در برابر بادهای شدید با سرعت ۶۵ مایل در ساعت مقاومت کنند، به اندازه‌ای قوی که درختان و خطوط برق را از بین ببرد. تلفات گسترده توان است پیش بینی کرد، آقای مام و پیش بینی سرویس هواشناسی.

وی گفت: «تاثیر آن در شمال و جنوب در نواری به طول چند صد کیلومتر احساس خواهد شد.

عیسی خیمنز، ایزابلا گرولون پاز، آلیسا لوکپاب و امروز پایباره گزارش مشارکت

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما