محققان پیشنهاد کرده اند که ژن ایجاد کننده سرطان ممکن است غیرفعال شود

[ad_1]

راه مرموز گسترش سرطان در سراسر بدن، فرآیندی به نام متاستاز، چیزی است که می تواند سرطان را به دشمنی شریر برای انسان تبدیل کند. محققان دانشگاه پرینستون به مدت بیش از 15 سال در حال بررسی ژن هایی هستند که می توانند به انواع دیگر سرطان سرایت کنند. آنها اکنون این ژن را “گلوله نقره ای” می نامند و امیدوارند در آزمایشات بالینی آینده روی موش های نه چندان دور آن را ببندند.

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است و این دلیل خوبی است که دانشمندان برای رهایی از آن تلاش کنند. اگرچه شیمی درمانی یا جراحی ممکن است در از بین بردن تومور اصلی موثر باشد، سلول های جدا شده می توانند به طور غیرمستقیم باز شوند و مخفیانه تومور جدید را بازسازی کنند.

مینهونگ شن، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی گفت: سرطان سینه سالانه بیش از 40000 نفر را در ایالات متحده می کشد. بیماران به درمان هایی مانند شیمی درمانی و ایمونوتراپی پاسخ نمی دهند. در این مطالعه، مجموعه‌ای از ترکیبات شیمیایی را شناسایی کردیم که می‌توانند به میزان قابل توجهی پاسخ بدن به درمان را افزایش دهند.»

این یافته ریشه در یک مطالعه در سال 2004 دارد که در آن دانشمندان یک ژن گیاهی به نام “متادرین” را شناسایی کردند که حدود یک سوم تومورهای سرطان سینه را تشکیل می دهد که سطوح بالایی از این ژن را تولید می کنند. این ژن نه تنها در فرآیند متاستاز شرکت می کند، بلکه مقاومت تومور را در مقابل شیمی درمانی افزایش می دهد. مطالعات تکمیلی نشان داده است که این ژن نقش مهمی در انواع دیگر سرطان ها مانند سرطان پروستات، ریه، روده بزرگ، کبد و سایر سرطان ها دارد.

ساختار کریستالی متادارین شبیه به یک جفت برآمدگی انگشت است که توسط دو سوراخ روی سطح ژنی به نام SND1 به هم متصل شده اند.

از آنجایی که متادارین با مقاوم کردن تومور در برابر شیمی درمانی، سیستم هشدار طبیعی بدن را برای مواد مشابه تومور غیرفعال می کند، دانشمندان باید راه هایی برای تنظیم فعالیت متادارین بیابند. این تیم در تلاش است تا ارتباط بین متادارین و SND1 را با بهبود فعل و انفعالات دارویی کاهش دهد و در نتیجه توانایی ژن برای محافظت در برابر سرطان را از بین ببرد.

شن سرطان گفت: «تاکنون تعدادی از ترکیبات ضد التهابی مؤثر را شناسایی کرده‌ایم. ما در واقع به دنبال راه‌هایی هستیم که متادون می‌تواند بافت‌های بدن را تحت تأثیر قرار دهد تا با آسیب رساندن به آنها با کمک دارو، تومورهای سرطانی را مؤثرتر از همیشه درمان کند.»

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما