به‌روزرسانی‌های زنده کانادا: پلیس هشدار داد که معترضان در اتاوا دستگیر می‌شوند

[ad_1]

تصویرعکسی که توسط پلیس سواره سلطنتی کانادا ارائه شده است که اقلامی را نشان می دهد که پس از بازداشت در محاصره مرزی در کوتس، آلبرتا، روز دوشنبه ضبط شده است.
اعتبار …پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا

پلیس روز چهارشنبه به معترضانی که خیابان‌های اتاوا را مسدود کرده‌اند دستور داد که آن‌ها را ترک کنند یا با اتهامات جنایی روبرو شوند و به نظر می‌رسد که زمینه را برای سرکوب تظاهرات‌هایی فراهم می‌کند که پایتخت این کشور را برای هفته‌ها متلاطم کرده است.

“شما الان باید منطقه را ترک کنید. سرویس پلیس اتاوا در بیانیه‌ای و در اعلامیه‌هایی که در اختیار معترضان قرار گرفته است، گفت: هر کسی که خیابان‌ها را مسدود کند یا به دیگران در خیابان‌های مسدود کمک کند، مرتکب یک جرم جنایی شده و ممکن است دستگیر شوید. “شما باید فوراً فعالیت غیرقانونی بیشتر را متوقف کنید وگرنه با اتهاماتی روبرو خواهید شد.”

این بیانیه افزوده است که هرکسی که برای پیوستن به تظاهرات به اتاوا بیاید، قانون را زیر پا می گذارد.

این هفته، نخست‌وزیر جاستین ترودو تهاجمی‌ترین اقدام خود را انجام داد و با اعلام وضعیت اضطراری ملی با هدف پایان دادن به تظاهرات‌هایی که نزدیک به سه هفته پیش در پایتخت اتاوا در اعتراض به دستورات واکسن‌سازی آغاز شد و از آن زمان در سراسر کشور گسترش یافت، اعلام کرد.

استناد او به قانون شرایط اضطراری به دولت فدرال قدرت عظیم، حتی موقتی اعطا کرد – و اولین بار در بیش از نیم قرن بود که یک دولت کانادا چنین گامی شدید برداشت.

پلیس اکنون می تواند کامیون ها و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده در اعتراضات را توقیف کند. نخست وزیر گفت که تظاهراتی که “فراتر از اعتراض قانونی است” ممنوع خواهد شد و دولت رسما محاصره در مناطق تعیین شده مانند گذرگاه های مرزی، فرودگاه ها و پایتخت را ممنوع خواهد کرد.

اما آقای ترودو و اعضای کابینه او بارها اطمینان دادند که این قانون برای تعلیق “حقوق اساسی” استفاده نخواهد شد.

پس از توزیع اعلامیه ها به معترضان در اتاوا، گروهی از آنها در نزدیکی پارلمان هیل از افسران پلیس پرسیدند که آیا قرار است دستگیر شوند یا خیر. “اگر به شما دستور داده شود، آیا از دستورات پیروی می کنید؟” یکی از معترضان پرسید. افسران پاسخ دادند که در حال حاضر دستگیری نمی کنند.

دنیس براون، 57 ساله، که شغل خود را به عنوان یک ارائه دهنده خدمات فناوری رها کرد، زیرا نمی خواست برای سفر واکسینه شود، پیام خود را بر روی یک کاغذ پخش می کرد: سیاستمداران باید دستگیر شوند.

صبر بسیاری از کانادایی ها در برابر اعتراضات روز به روز کمتر شده است. تصویر آرامش و نظم ملت جای خود را به صحنه هایی از کامیون دارانی که فریاد «آزادی» می زنند، بوق می زنند، با پلیس مقابله می کنند و در برخی موارد به تمسخر هموطنانی که ماسک می زنند، داده است.

در حالی که بیشتر تظاهرات‌ها مسالمت‌آمیز بوده‌اند، حضور عناصر تندرو بیشتر در این هفته تاکید شد که چهار معترض در آلبرتا در روز سه‌شنبه به توطئه برای قتل افسران پلیس متهم شدند، در رابطه با آنچه پلیس به عنوان طرحی برای استفاده از خشونت توصیف کرد. اگر افسران سعی در شکستن محاصره در کوتس، روستایی در جنوب آلبرتا در مرز مونتانا داشتند.

یک انبار اسلحه – شامل 13 اسلحه بلند، تفنگ دستی، یک قمه، چند مجموعه زره بدن، مقدار زیادی مهمات و خشاب – توسط پلیس در تریلرهای آلبرتا روز دوشنبه کشف شد. پلیس گفت که یک سلول کوچک معترض در استان آماده شده بود تا از زور برای حفظ محاصره در کوتس که اکنون منحل شده است استفاده کند.

پلیس سواره سلطنتی کانادا در آلبرتا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که 13 نفر در محدوده سنی 18 تا 62 سال دستگیر شدند. پلیس علاوه بر متهم کردن چهار نفر به توطئه برای ارتکاب قتل، اکثر معترضان باقیمانده را به داشتن سلاح و “شیطنت” بیش از 5000 دلار کانادا متهم کرد.

مارکو مندیسینی، وزیر امنیت عمومی، چهارشنبه گفت که سه گذرگاه اصلی مرزی که قبلاً توسط معترضان مسدود شده بود – در کوتس، آلبرتا. ساری، بریتیش کلمبیا؛ و پل سفیر که ویندزور، انتاریو را به دیترویت متصل می کند – اکنون باز بودند. پل سفیر یک مسیر تامین حیاتی برای صنعت خودروسازی جهانی است.

“برای کسانی که فکر می کنند این آخر هفته به اتاوا بیایند، این کار را نکنید.” مندیسینی گفت و هشدار داد افرادی که این کار را انجام می دهند در معرض خطر مشارکت در اقدامات جنایی قرار می گیرند.

رئیس پلیس اتاوا، پیتر اسلولی، روز سه‌شنبه در بحبوحه انتقادهایی که پلیس و آقای اتاوا وجود داشتند، استعفا داد. دولت ترودو در جلوگیری از اختلالات ناکارآمد و کند عمل کرده است.

در حالی که کامیون‌ها همچنان به ترافیک و مختل کردن زندگی روزمره در اتاوا ادامه می‌دهند، در روزهای اخیر نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اعتراض‌ها و محاصره‌ها به تدریج در حال کاهش است. پلیس اتاوا بعدازظهر سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد کامیون‌ها در مرکز شهر به 360 وسیله نقلیه در مقایسه با بیش از 400 خودرو در اوایل هفته کاهش یافته است در حالی که حدود 150 معترض در خیابان‌ها مانده‌اند.

معاون رئیس پاتریشیا فرگوسن گفت که پلیس تاکنون 172 تحقیقات جنایی مرتبط با اعتراضات را آغاز کرده است، 33 نفر را متهم کرده و 3000 بلیط صادر کرده است.

آقای “این یک اعتراض مسالمت آمیز نیست.” ترودو این هفته گفت. “زمان رفتن به خانه اکنون است.”

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما