سریع ترین شرکت کننده المپیک چین؟ صعود به کشتی.

[ad_1]

ما از ردیف های بلوک های آپارتمانی جدید در حومه پکن عبور می کنیم. این قطار به داخل تونلی در 1400 فوت زیر دیوار چین می‌لغزد و به دشتی می‌رسد که در آن پره‌های صدها توربین بادی به طول 110 فوت بر روی ردیف‌هایی از کاج‌های تازه کاشته شده برجستگی دارند.

این تصویر پانورامای گذری قطار سریع السیر از پکن به محل کوهستان تایزیچنگ برای بازی‌های المپیک زمستانی 2022 است و مانند خود بازی‌ها، این سفر 50 دقیقه‌ای برای تحت تأثیر قرار دادن داستانی از پیشرفت چین طراحی شده است.

روزنامه‌نگارانی که این المپیک را پوشش می‌دهند، از هتلی به مرکز رسانه‌ای تا مکان ورزشی در اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و واگن‌های قطار ویژه، در راستای استراتژی چین صفر کووید در تلاش برای از بین بردن عفونت‌ها، اسکورت شده‌اند. ما که نمی‌توانیم به اطراف بگردیم، از پنجره‌های مهر و موم شده بیرون را نگاه می‌کنیم، تشنه صحنه‌های زندگی، به‌ویژه در خط قطار حدود 110 مایلی تا Taizicheng، نزدیک جایی که بسیاری از رویدادهای اسکی در آن رخ داده‌اند.

در حالی که چین با تعداد مدال‌های طلای خود به دنبال شگفت‌انگیز کردن مخاطبان جهانی است، از این بازی‌ها برای ارتقای جاه‌طلبی‌های اقتصادی، زیست‌محیطی و فناوری خود نیز استفاده کرده است. خط ریلی سریع السیر یک نقطه مرکزی است که چندین هدف را که رهبران حزب کمونیست چین وعده داده اند را نشان می دهد: رشد شهری، انرژی پاک و آلودگی کمتر، و مهمتر از همه نظم بی عیب و نقص و به موقع.

با این حال، منظره در طول مسیر، نماهایی از گذشته صنعتی و روستایی را نیز به نمایش می‌گذارد که چین می‌خواهد از آن فرار کند: دهکده‌ای که در آن اسب‌ها در مزارع کار می‌کنند، یا کارخانه‌ای که روده‌ها و رها شده است.

پست‌های نگهبانی که در خط راه آهن قرار دارند، گواهی بر نگرانی دولت چین در مورد امنیت، حتی در روستاهای دورافتاده است. ما از پاسگاه‌های نگهبانی کوچکی عبور می‌کنیم که برای اطمینان از اینکه المپیک عاری از تهدید است، ایجاد شده است.

سفر ما از ایستگاه Qinghe در شمال پکن آغاز می‌شود، جایی که کارکنان با لباس‌های آبی و ماسک‌های محافظ و عینک ما را به منطقه انتظار فقط برای بازی‌های المپیک و سپس به قطار “رویای برفی” هدایت می‌کنند.

برای رهبران چین، توسعه راه‌آهن پرسرعت منبع غرور ملی و هزینه‌های قابل توجهی بوده است. این خط از پکن تا Taizicheng و Zhangjiakou در نزدیکی آن، که برای خدمت به بازی‌های المپیک زمستانی ساخته شده است، مجموع هزینه رسمی نزدیک به 10 میلیارد دلار دارد. حتی در قطارهای پرسرعت معمولی در چین، خدمه نظم و انضباط منظمی از خود نشان می‌دهند – حالت بدنی عالی، لباس‌های فرم مرتب – و این در این مسیر بسیار صادق است.

سفر با قطار، مانند مکان‌های المپیک، عاری از تبلیغات بیلبورد هولناک برای رهبر چین، شی جین پینگ است که امروزه در سراسر کشور رایج است. اما پیام این است که موفقیت چین به لطف آقای. شی و حزب کمونیست در شعارهایی که به زبان چینی در سراسر صفحه نمایش اعلانات در واگن ها پخش می شود، بازتاب می یابد.

او گفت: «خدمات قطار سریع‌السیر به مکان‌های بازی‌های زمستانی شاهد جهش در قدرت عمومی ملی چین است. شی در اواخر سال 2019، زمانی که خط به طور رسمی تکمیل شد، گفت.

چند دقیقه دورتر از پکن، در تاریکی یک تونل 7.5 مایلی که از یک تپه گرانیتی حفر شده است، می لغزیم. ما در زیر بخشی از دیوار بزرگ قرار داریم، شبکه ای از استحکامات که امپراتوران در طول قرن ها برای جلوگیری از غارتگران ساخته اند. راه آهن برای حرکت سریع نیاز به مسیر مستقیم دارد – بدون پیچ یا شیب ناگهانی – و مهندسان چینی در ساخت تونل‌ها و پل‌هایی که از تپه‌ها و دره‌ها عبور می‌کنند، رهبری جهان را دارند.

پنج دقیقه بعد دوباره وارد نور روز شد، آسمان آبی روشن است و مزارع سفید با برف اخیر. ده سال پیش، آسمان در این زمان از سال بیشتر به رنگ خاکستری قهوه‌ای مه‌آلود بود که توسط آلودگی‌های ناشی از صنعت و گرمایش آلوده شده بود. ما به استان هبی نزدیک می شویم، که مدت هاست خانه ای برای کارخانه های زغال سنگ، کارخانه های فولاد و کارخانه های آروغ زدن دود که پکن همسایه دیگر آن را نمی خواست.

با این حال، اکنون استان در تلاش است تا صنعت آلاینده را کاهش دهد و خط ریلی با صحنه هایی از آینده انرژی پاک چین تنظیم شده است. ده‌ها توربین بادی در نزدیکی مخزن گوانتینگ ساخته شده‌اند که آب آشامیدنی پکن را تا زمانی که آلودگی مزارع و صنعتی غیرقابل آشامیدن باقی گذاشت، تامین می‌کرد. پنل های خورشیدی قسمت های پایینی دامنه های تپه های مجاور را پوشانده اند.

چین قول برگزاری المپیک «سبز» را داده است و شرکت‌های برقی که به این عهد عمل می‌کنند مطمئن شده‌اند که مسافران می‌توانند تلاش‌های آنها را از پنجره قطار ببینند.

اکنون در صاف ترین مسیر سفر، قطار شتاب می گیرد: 207، سپس 209 و سپس 211 مایل در ساعت، تابلوی اعلامی در جلوی واگن نشان می دهد. سرعت آن کمی کندتر از حداکثر 217 مایل (350 کیلومتر) در ساعت است که مهندسان می گویند قطار می تواند به آن برسد. شاید برف اخیر به این معنی باشد که نیاز به کمی احتیاط وجود دارد.

نوارهای بزرگراه و خطوط برق فشار قوی از حومه شهر نیز عبور می کند، و خط پرسرعت گاهی اوقات به موازات ریل شش قطار دیگر حرکت می کند. رهبران چین برای سه دهه سرمایه گذاری هنگفتی را در راه آهن و زیرساخت های دیگر انجام داده اند تا رشد را پیش ببرند و کشور را به یک کل به هم متصل کنند. رهبر فعلی آقای شی، این تلاش را تسریع کرده است.

اما از حومه شهر نیز عبور می کنیم که اسب ها و الاغ ها هنوز در مزرعه کار می کنند. بیش از یک سوم مردم چین با اقدامات رسمی در این کشور زندگی می کنند. عدد واقعی ممکن است بیشتر باشد. برای بسیاری از آنها زندگی هنوز سخت است، بدون شبکه ایمنی اجتماعی و فرصت های ساکنان شهری.

چهره هایی که چشمک می زنند نیز اغلب مسن تر هستند. تعداد کمی از روستائیان در دهه 20 یا 30 زندگی خود روی زمین می مانند. بسیاری از آنها به شهرهای جدید آپارتمان‌های پنج و شش طبقه نقل مکان می‌کنند که از حومه شهر بیرون می‌آیند، گویی یک مقام رسمی انگشت خود را روی نقشه گذاشته و دستور داده است “شهر اینجا!”

حدود یک دهه پیش، ممکن بود یک خبرنگار خارجی به یکی از شهرهای کنار خط رفته و با ساکنان صحبت کند.

امروز، با محدودیت‌های کووید برای خبرنگارانی که بازی‌ها را پوشش می‌دهند، غیرممکن است که شخصاً از آنها در مورد تغییرات ایجاد شده توسط بازی‌ها و قطار پرسرعت سؤال کنیم. حتی قبل از شیوع کووید در سال 2020، گزارش دهی در چین به طور فزاینده ای دشوار بود. مقامات و پلیس اغلب خبرنگاران بازدید کننده را تعقیب می کردند، یا به مردم هشدار می دادند که صحبت نکنند.

در مصاحبه‌های تلفنی، ساکنان نزدیک خط راه‌آهن گفتند که از قطار سریع‌السیر جدید و بازی‌ها احساس غرور می‌کنند، اما از حلقه دور هم هستند.

ژیو لی، مدیر یک رستوران گوشت ماهی و الاغ در شهر دونگ هوآیوان، شهری نزدیک به خط، گفت: «خط پرسرعت تأثیری بر تجارت نداشته است، زیرا دو سال همه‌گیری همه‌جا باعث دردسر می‌شود. . . “من برخی از بازی های المپیک زمستانی را تماشا کرده ام اما توجه خاصی نکرده ام – فقط وقتی در تلویزیون است نگاهی به آن انداختم.”

قطار شروع به بالا کشیدن به سمت کوه ها می کند. ما از میان تونل دیگری عبور می کنیم – یکی از هشت تونل در طول سفر – و به سرزمینی مرتفع که در این زمان از سال معمولاً قهوه ای بی ثمر است بیرون می آییم. اعلامیه می گوید که در حال رسیدن به Taizicheng هستیم.

تیمی از نظافتچی ها – که هر کدام از سر تا پا با لباس های سفید محافظ پوشیده شده اند – منتظر هستند تا قبل از سفر بعدی قطار از آن بالا بروند و ضدعفونی کنند.

لیو یی مشارکت در تحقیقات

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما