خودروسازان توسط محاصره در مرز ایالات متحده و کانادا متوقف شده اند

[ad_1]

ویدیو

پخش کننده ویدیو در حال class=
معترضان ترافیک را در اتاوا، پایتخت، متوقف کردند و به محاصره برخی از شلوغ ترین مسیرهایی که کانادا را به ایالات متحده متصل می کنند، ادامه دادند و خواستار پایان دادن به دستورات واکسن و محدودیت های کرونا شدند.اعتباراعتبار …جف رابینز / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

محاصره های متعدد در برخی از شلوغ ترین مسیرهایی که کانادا را به ایالات متحده متصل می کند، زنجیره تامین شرکت های بزرگ خودروسازی را مختل می کند، که منجر به توقف تولید و ایجاد زنگ خطری می شود که اعتراضات در کانادا اقتصاد این کشور و تجارت با ایالات متحده، بزرگترین شریک تجاری آن را تهدید می کند. . .

خودروسازان که در حال حاضر از کمبود جهانی نیمه هادی های مورد نیاز برای تامین انرژی خودروهای خود رنج می برند، به ویژه از تعطیلی جزئی پل سفیر که دیترویت، میش، ویندزور، انتاریو را به هم متصل می کند و تقریباً یک سوم از آن را تشکیل می دهد، متاثر شده اند. تجارت بین دو کشور

کامیون‌ها روزانه هزاران سفر را از روی پل در هر دو جهت انجام می‌دهند و 300 میلیون دلار کالا حمل می‌کنند که حدود یک سوم آن مربوط به صنعت خودرو است، یک کارفرمای اصلی در سراسر غرب میانه و انتاریو.

با ادامه محاصره مرزی در انتاریو، شرکت خودروسازی فورد صبح پنجشنبه گفت که کارخانه‌های اوکویل و ویندزور با ظرفیت کاهش یافته کار می‌کنند. تویوتا گفت این تعطیلی باعث می‌شود این شرکت نتواند در سه کارخانه‌اش در کانادا تا آخر هفته چیزی تولید کند. و جنرال موتورز اعلام کرد که دو شیفت کاری را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در کارخانه ای در لنسینگ، میشینه که خودروهای کاربردی اسپرت تولید می کند، لغو کرده است.

این محاصره نتیجه تظاهراتی است که در اتاوا، پایتخت کانادا، نزدیک به دو هفته پیش آغاز شد، زمانی که گروه‌های سازمان‌یافته از رانندگان کامیون و دیگران در شهر تجمع کردند تا به الزامات واکسیناسیون برای کامیون‌دارانی که از ایالات متحده وارد کانادا می‌شوند اعتراض کنند. علاوه بر محاصره ها، اعتراضات به یک فریاد نبرد علیه محدودیت های همه گیر به طور کلی و رهبری نخست وزیر جاستین ترودو تبدیل شده است.

آقای. ترودو روز پنج‌شنبه گفت که اعتراض‌ها کسب‌وکارها، زنجیره‌های تامین و اقتصاد کانادا را تضعیف می‌کند و او بارها خواستار پایان دادن به آن‌ها شد.

با تظاهرات در اتاوا و محاصره در دیگر بخش‌های انتاریو، اعتراضات چالش‌هایی را برای اجرای قانون به وجود آورده است. پیتر اسلولی، رئیس پلیس اتاوا، پنجشنبه گفت، چهارشنبه شب، خط اضطراری پلیس اتاوا با تماس‌های 911 «تقریباً مسدود» شد، تعداد قابل توجهی از آنها به آدرس‌های ایالات متحده ردیابی شدند.

او گفت: «آنها مراکز فرماندهی در اینجا و در سراسر کشور و فراتر از این کشور دارند. اسلولی با اشاره به جمع آوری کمک های مالی، هماهنگی و ارتباط بین تظاهرکنندگان گفت. سطح توانایی که من در مورد آن صحبت می کنم توسط آژانس های امنیت ملی ما تایید شده است.

درو دیلکز، شهردار ویندزور، انتاریو، روز پنجشنبه گفت که شهر به دنبال دستوری برای پایان دادن به محاصره پل سفیر است.

وی افزود: «افراد حاضر در محل در حال تعدی به اموال شهرداری هستند». در صورت لزوم، آنها “برداشته خواهند شد تا امکان جابجایی ایمن و کارآمد کالا در سراسر مرز فراهم شود.”

گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، روز پنجشنبه از کانادا خواست تا ترافیک پل سفیر را بازگشایی کند. وی در بیانیه خود گفت: «لازم است که دولت‌های کانادا، محلی، استانی و ملی این محاصره اقتصادی را کاهش دهند.»

مارکو مندسینو، وزیر امنیت عمومی کانادا، روز پنجشنبه گفت که پلیس سواره سلطنتی کانادا، نیروی پلیس ملی، افسران بیشتری را به اتاوا و ویندزور و به گذرگاه مرزی در کوتس، آلبرتا، جایی که تظاهرات در آنجا نیز ادامه دارد، می‌فرستد.

صحنه در اتاوا در خارج از مقر دولت این کشور همچنان یک مهمانی پر سر و صدا در روز پنجشنبه باقی ماند، با صدها نفر که بین کابین کامیون های غول پیکر پارک شده در وسط خیابان، بسیاری از آنها پرچم های کانادا را مانند شنل دور شانه های خود بسته بودند.

با این حال، تعداد معترضان کاهش یافت – با برخی فضاهای خالی که کامیون‌ها درست روز قبل در آنجا بودند.

گروه های راست افراطی و ضد واکسن در سراسر جهان پیام معترضان کانادایی را در رسانه های اجتماعی تقویت کرده اند و میلیون ها دلار در کمپین های آنلاین جمع آوری کرده اند. این اعتراضات همچنین الهام بخش کاروان های کپی در فرانسه، نیوزلند و استرالیا بوده است. بر اساس یادداشت داخلی وزارت امنیت داخلی که توسط نیویورک تایمز به دست آمده است، در ایالات متحده، معترضان ممکن است در حال برنامه ریزی یک کاروان کپی در نزدیکی سوپر باول در لس آنجلس در روز یکشنبه باشند.

مقامات پلیس پاریس روز پنجشنبه دستور ممنوعیت حرکت کاروانی از کامیون داران و رانندگان به پایتخت فرانسه را برای اعتراض به برنامه واکسیناسیون این کشور صادر کردند که بخشی از جنبشی است که مستقیماً از اعتراضات کانادایی به رهبری کامیون داران الهام گرفته شده است.

در کانادا، آقای ترودو با موجی از انتقادات از سوی سیاستمداران اپوزیسیون مواجه شده است، از جمله این ادعا که محدودیت‌های بیش از حد، کانادا را در وضعیت همه‌گیری دائمی نگه می‌دارد، و اینکه او در برابر اعتراضاتی که وجهه کانادا را در صحنه جهانی تضعیف می‌کنند، بیش از حد منفعل بوده است.

اما کندیس برگن، رهبر موقت حزب محافظه‌کار، به نشانه تشدید بی‌صبری نسبت به اعتراضات، حتی در میان حامیان سیاسی سابق، روز پنجشنبه با اشاره به اختلال در اقتصاد، از معترضان خواست تا “سدها را بردارند”.

Constant Méheut در گزارشگری مشارکت داشت.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما