به روز رسانی: پنتاگون گفت که ایالات متحده 10 غیرنظامی را در جریان این حمله تخلیه کرد

[ad_1]

ویدئو

در حال بارگیری پخش کننده class=
تصاویر ویدئویی عواقب حمله رهبر آمریکا را نشان می دهد که داعش کشته شده است ابو ابراهیم الهاشمی القریشیاعتباراعتبار …یحیی نما / EPA، از طریق Shutterstock

رئیس دولت اسلامی عراق و شام (داعش) روز پنجشنبه گفت که رهبر گروه دولت اسلامی در جریان فرماندهی عملیات ویژه فرماندهی عملیات ویژه آمریکا (ایالات متحده) در حمله قبل از سحر به یک منطقه خطرناک کشته شده است. در جنوب غربی سوریه امدادگران می گویند که زنان و کودکان در میان دست کم 13 نفر در این حمله کشته شده اند.

بایدن در یادداشت کوتاهی به کاخ سفید گفت که استفاده از نیروهای ویژه برای هدف قرار دادن رهبر داعش ابوابراهیم الهاشمی القریشی به منظور کاهش تلفات غیرنظامیان طراحی شده است، حتی در معرض خطر بیشتری برای ارتش آمریکا.

بایدن که در کاخ سفید روزولت سخنرانی می کرد، در تشریح تاریخ رهبران داعش ناراحت بود و گفت که دستور “بی رحمی های متعدد از جمله علیه ایزدی” داده است. او گفت: «به لطف شجاعت نیروهای ما، این رهبر تروریست وحشتناک دیگر وجود ندارد.

بایدن گفت که القریشی زمانی کشته شد که مواد منفجره خود را منفجر کرد و خود و همدستانش را کشت. خانواده شما مرده اند.

بایدن گفت این حمله هشداری برای گروه تروریستی بود.

او با تهدید تروریست ها بدون توجه به اینکه در کجای جهان سعی می کنند پنهان شوند، گفت: «این گواهی بر توانایی آمریکا در پاسخگویی است.

قبل از سخنرانی در کاخ سفید، بایدن در بیانیه ای گفت: “همه آمریکایی ها بازگشته اند. از عملیات در امان است.”

جان اف کربی، سخنگوی پنتاگون، بعد از ظهر پنجشنبه در یک کنفرانس خبری درباره تلفات این حمله صحبت کرد. او با استفاده از نام مستعار القریشی گفت: «تا حدی که تلفات وجود داشت، توسط عبدالله و فرماندهش ایجاد شد. او گفت که نیروهای آمریکایی توانستند 10 غیرنظامی را که بسیاری از آنها کودک بودند، خارج کنند.

کربی در پاسخ به سوالی در مورد زمان حمله، که به گفته مقامات، برنامه ریزی آن چند ماه طول کشید، گفت عوامل متعددی در این امر نقش دارند: سطح اطلاعات، محل دقیق سرکرده داعش، آب و هوا و شرایط عملیاتی (تقریباً شبی نبود. مناسب برای عملیات شبانه).

کربی گفت: برای دقیق بودن باید فاکتورهای زیادی مشخص شوند. این بهترین پنجره برای انجام ماموریت است.»

این بمب افکن اندکی بعد از ظهر در مقابل یک پایگاه نظامی ایالات متحده با حدود 20000 سرباز آمریکایی با پشتیبانی هلیکوپترها، پهپادهای Reaper مسلح و جت های جنگنده منفجر شد. این عملیات مشابه حمله اکتبر 2019 بود که در آن ابوبکر البغدادی، یکی از رهبران سابق گروه دولت اسلامی، با حمله یک بمب‌گذار انتحاری در روز پنج‌شنبه زمانی که نیروهای آمریکایی به پناهگاهی نزدیک به محل حمله کردند، کشته شد.

این عملیات تنها چند روز پس از پایان بزرگترین دخالت ایالات متحده در گروه دولت اسلامی از زمان پایان به اصطلاح خلافت جهادی ها در سه سال پیش انجام می شود. نیروهای آمریکایی از شبه‌نظامیان تحت رهبری کردها در بخش جنوب شرقی سوریه حمایت کرده‌اند، زیرا آنها بیش از یک هفته است که برای بیرون راندن شبه‌نظامیان داعش از زندانی که در حسکه نگهداری می‌کنند، می‌جنگند.

درباره القریشی، جانشین البغدادی، یا ساختار عالی فرماندهی داعش شناخته شده است. اما تحلیلگران می گویند که مرگ رهبران داعش ضربه بزرگی به این گروه تروریستی است.

به گفته شاهدان عینی، گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی و دیده‌بان حقوق بشر سوریه، هلیکوپترهای آمریکایی نیمه‌شب، در اطراف خانه‌ای در اتمه، شهرکی در نزدیکی مرز ترکیه در استان ادلب که تحت کنترل شورشیان است، نیروهای خود را به پایگاه اعزام کردند. در بریتانیا.





همسایه ها می گویند که تنش ها افزایش یافته است، به گفته همسایه ها، سخنرانان به زبان عربی به همه در خانه هشدار دادند که تسلیم شوند. این بمب گذاری اندکی بعد از ظهر در مقابل پاسگاه پلیس منفجر شد. سپس برخی از صاحبان خانه اتفاق نیفتاد و درگیری بزرگی با تیراندازی با مسلسل های سنگین و ظاهراً حملات موشکی رخ داد.

در جریان این عملیات، یکی از هلیکوپترهای آمریکایی دچار مشکل مکانیکی شد، مجبور به فرود شد و بعداً توسط هواپیماهای تهاجمی آمریکایی منهدم شد. به گفته شاهدان عینی، حدود سه ساعت بعد، فرماندهی آمریکایی و هلیکوپترهای باقی مانده وارد شدند.

با توجه به ماهیت گزارش اولیه در حمله پیچیده در عملیات روز پنجشنبه، نسخه اولیه ارتش ممکن است کامل نباشد. گاه فهرستی از رویدادهای دیگر برعکس یا گاهی سوء تعبیر می شد.

گزارش توسط فالح حسن |محمد نجدت هی کدور، اسماء العمر، هواداک و ایوان هیل. جان اسمای

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما