یافته های تحقیق: قیمت گذاری نادرست اخیر مشتریان را تشویق به خرید محصولات بیشتر می کند

[ad_1]

یک مطالعه جدید توسط استادیار دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مصرف کنندگان را می توان به راحتی با کاهش قیمت های جعلی فریب داد. اگر برچسب قیمت قبلی به محصول اضافه شود و این برچسب با دستکاری قیمت بالاتری را نشان دهد، ممکن است تقاضا برای آن محصول افزایش یابد.

دونالد آنگوی، استادیار دانشکده بازرگانی هاروارد، مقاله‌ای نوشت که تأثیر تخفیف‌های جعلی بر رشد خرده‌فروشی را بررسی کرد. او گفت افزودن قیمت های جعلی در گذشته به کالاها یک استراتژی رایج برای افزایش نرخ فروش بین فروشندگان بود.

اگرچه نمایندگی های رسمی محصولاتی را می فروشند که در سایر فروشگاه های معمولی نیز به فروش می رسند، اما برخی از محصولات آنها مستقیماً از کارخانه می آید. این محصولات که در ابتدا برای فروش در نمایندگی‌های فروش رسمی در نظر گرفته شده بودند، معمولاً دارای برچسب قیمت «اصیل» بودند و هرگز قرار نبود به‌عنوان قیمت منبع در بازار عادی برای ارائه تخفیف استفاده شوند.

آنگوی در مطالعه خود ابتدا وضعیت فروش یک آژانس رسمی را بررسی کرد تا تأثیر قیمت گذاری نادرست را بر تصمیمات مشتری ببیند. او سپس آزمایشی را انجام داد تا از بیش از 1000 مصرف کننده بپرسد که اگر قیمت محصول را واقعی و نادرست ببینند حاضر به خرید محصول هستند یا خیر. نتایج کار او سه چیز است:

  • مصرف کنندگان قیمت یک محصول را به عنوان شاخص کیفیت آن در نظر می گیرند، بنابراین اگر قیمت “اصلی” یک محصول بالاتر باشد، احتمال خرید آن بیشتر است. این وضعیت زمانی تشدید می شود که فروشنده قیمت اصلی محصول را تعدیل کند.
  • هنگامی که اطلاعات بیشتری به مصرف کنندگان داده می شود، حساسیت آنها نسبت به قیمت های کاذب کاهش می یابد و اغلب فریب این استراتژی را می خورند.
  • اگر مصرف کننده قیمت واقعی محصول را بداند، ارائه نادرست قیمت باعث افزایش تقاضا برای آن محصول نمی شود. این باعث از بین رفتن اعتماد مشتری به فروشنده می شود.

آنگوی می گوید کسانی که نمی خواهند فریب فروشنده را بخورند در بیشتر موارد بهتر است خرید خود را از خرده فروشی انجام دهند. با انجام این کار، آنها می توانند با استراتژی خرده فروش بیشتر آشنا شوند و نسبت به قبل در برابر قیمت گذاری ناعادلانه مقاومت کنند. با این حال، انجام این کار افراد را در معرض خطر تخفیف واقعی قرار می دهد و هیچ تضمینی وجود ندارد که پول آنها تمام نشود.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما