نقد و بررسی فیلم Red Notice – مامور گمشده مک گافین

[ad_1]

این فیلم اکشن-ماجراجویی با بازی دواین جانسون، گال گدوت و رایان رینولدز بازگشتی از پرفروش‌ترین فیلم دهه 1990 است. بنابراین تا جایی که به نتفلیکس مربوط می شود، این فیلم یکی از اکران های درجه یک آن است. اما آیا این فیلم ارزش این همه هیاهو و نامه های ستاره بزرگش را دارد یا به مرور زمان تبدیل به اثری فراموش شده خواهد شد؟! برای پاسخ های بیشتر در مورد اعلامیه قرمز با ویجیاتو همراه باشید.

یک تعریف ساده از یک فیلم

به عبارت ساده، Red Announcement یک ترکیب کمدی دوستانه از جیمز باند، ماموریت غیرممکن، تله، ایندیانا جونز، پلنگ صورتی، فراری و غیره است. در واقع، Red Notice بازگشتی به روزهای خوب گذشته است، زمانی که خبری از فرانچایزهای گسترده و IP های متوالی نبود، زمانی که فیلم های پرفروش اصلی و ستاره های پر زرق و برق بر این صنعت حکومت می کردند.

مطالب پیشنهادی:چرا سم ریمی مرد عنکبوتی همچنان در بهترین فیلم ابرقهرمانی بازی می کند؟حتی بعد از چند مرد عنکبوتی
چرا سم ریمی مرد عنکبوتی همچنان در بهترین فیلم ابرقهرمانی بازی می کند؟

در واقع، برای چندین دهه در هالیوود، هر بار فیلم‌هایی ساخته می‌شد. ستاره ها معمولا ذهن شما را به خود مشغول می کنند. فیلم هایی مانند «مکزیکی» (برد پیت و جولیا رابرتز)، «مسافر» (جانی دپ و آنجلینا جولی)، «شوالیه و روز» (تام کروز و کامرون دیاز) در این دسته قرار می گیرند. اما این سنت به فیلم هایی مانند «گرمای شهر» 1984 (برت رینولدز، کلینت ایستوود)، «پول جیبی» 1972 (پل نیومن، جیمز کابرن) و غیره برمی گردد. همه این فیلم ها با پوسترهای ستاره دار به فروش می رسند و کل بودجه فیلم بر اساس قدرت ستاره هایشان است.

اکنون اعلام قرمز از همان فرمول پیروی می کند.

اعلان قرمز چیست؟

The Red Notice به نویسندگی و کارگردانی Rawson Marshall Treber داستان مامور ویژه جان هارتلی، یک متخصص نمایه FBI را دنبال می کند که در حفاظت از مصنوعات ارزشمند تخصص دارد. این تخم مرغ طلایی باستانی – یکی از سه گنجینه ای است که زمانی متعلق به کلئوپاترا بود. در همین حال، جان هارتلی (دواین جانسون) مامور AFBI باید با بزرگترین جنایت جهان (رایان رینولدز) متحد شود تا بزرگترین دزد هنر جهان را با بازی گال گودو متوقف و دستگیر کند.

مطالب پیشنهادی:بررسی منصفانه زک اسنایدر – تست استقامت تلخدنیای تاریک دی سی
بررسی منصفانه زک اسنایدر - تست استقامت تلخ

اگر منتظر نتفلیکس بوده‌اید تا چیزی اکشن و سرگرم‌کننده را به مجموعه خود اضافه کند، Red Notice مطمئناً همینطور است. این فیلم یک اکشن ماجراجویی سنتی و پر از انفجار و پر از تنوع و برنامه ریزی برای تور کشورهای مختلف است. اما این را بدانید: همانطور که این فیلم گاهی اوقات سرگرم کننده است، کاملاً فراموش می شود. فیلمنامه پر از کلیشه های آشنا و تاکتیکی است، همه شخصیت ها تکراری هستند و حدود سه هفته بعد از تماشای فیلم، تضمین می کنم فراموش خواهید کرد که در مورد چیست.

در واقع، آنچه در مورد Red Notice به یاد خواهید آورد، سه چهره معروف هستند. فیلم برای جانسون، رینولدز و گدوت برای درخشش روی پرده ضروری است و این بدون شک بزرگترین نقطه قوت همه فیلم هاست. آیا از تماشای رایان رینولدز زمانی که گیج و شوخی می کند لذت می برید؟ تو اینجا گرفتی! آیا می خواهید گل های گدوت را در صحنه های مبارزه خوب با لباس های رنگارنگ ببینید؟ شما هم می توانید آن را داشته باشید.

و سپس شما دواین جانسون را دارید که کاری را انجام می دهد که بهترین می داند: فوق العاده زیبا بودن. جانسون همه چیز را ده ها برابر بیشتر از آنچه لیاقتش را دارد سرگرم کننده می کند و این دوباره. بنابراین ترکیب سه بازیگر، چسبی است که فیلم را در کنار هم نگه می دارد. (بقیه دستور یکبار مصرف است)

مطالب پیشنهادی:ده فیلم اکشن در حال تیراندازی
10 فیلم اکشن که ستاره دار می شوند

نکات منفی فیلم

اسکریپت ساده: برخی حدس می زنند که Red Notice ممکن است یک کمدی جاسوسی سرگرم کننده باشد، اما بازیگران و خدمه Rawson Marshall Terber پر از ماجراهای پر از ده ها داستان قبل از او هستند. ایندیانا جونز، فرانچایز پلنگ صورتی و گنجینه ملی بارزترین شاخص‌ها برای کپی کردن یک داستان هستند، اما حتی اگر فیلم را به عنوان ادای احترام به آن در نظر بگیرید، تقریباً تمام صحنه‌های مهم فیلم از لوگوی آن جدا می‌شوند. توالی. هر اکشن و کمدی انعکاسی از آن چیزی است که سال ها، حتی دهه ها در این ژانر دیده ایم: گویی تربر یک ماه را صرف تماشای یک فیلم ماجراجویی کلاسیک کرده و سپس نمایشنامه خود را در آخر هفته نوشته است. این یک فیلم با ویژگی های بسیار کم و بیشتر در مورد دستاوردهای موجود آن این دسته است.

روال عملکرد عادی: با بودجه 200 میلیون دلاری، کاملا منطقی است که انتظار داشته باشیم Red Notice برخی از نکات برجسته اکشن را به نمایش بگذارد. با این حال، پس از ترک فیلم، به سختی می توان احساس کرد که این یک بودجه 200 میلیون دلاری است که به خوبی خرج شده است. Red Notice قطعا زیبایی کارتون خودش را با چشمی حساس نشان می دهد، اما سکانس اکشن به طرز عجیبی شبیه به یک کار کوچک و کاملا فراموش شده است. از دویدن پرقدرت گرفته تا تیراندازی عمومی و مسابقه نهایی اتومبیل رانی در معادن، هیچ یک از اینها تاثیر زیادی بر بودجه شما از تولید با چنین هزینه بالایی ندارد.

رایان رینولدز اساساً خودش را بازی می کند: این هم یک نکته مثبت و هم منفی است. اما چرا؟ زیرا شخصیت نولان بوث با بازی رایان رینولدز تنها کمدینیست که در تکرار کارهایش مهارت های مثال زدنی برایش کسب کرده است، اما صادقانه بگویم در این مرحله این شکل از بازیگری حتی اگر در طبیعت باشد. شیرینی، غلظت کاهش یافت و دوباره تیره شد. این به این معنی نیست که رینولدز سریع نمی خندد، اما اینکه او کم و بیش بازی می کند فقط باعث می شود توانایی های خود را فراموش کند. شخص باید سریعاً رینولدز را به عنوان شخصیت شرور فیلم انتخاب کند، زیرا اگر به این کار ادامه دهد، خطر تنها شدن را تهدید می کند.

مطالب پیشنهادی:نقد و بررسی فیلم استاد یین یانگ – یک فیلم اکشن فانتزی شرق آسیابر اساس بازی ویدیویی محبوب آنلاین
نقد و بررسی فیلم استاد یین یانگ - یک فیلم اکشن فانتزی شرق آسیا

نکته مثبت فیلم

به روایت راسون مارشال تربر: علیرغم برخی مشکلات در کارگردانی فیلم، به خصوص در مدیریت پیچیده اکشن در حین اجرا، کارگردان راوسون مارشال تربر هنوز یک همراه قابل اعتماد است که می داند چگونه کار کند. با نگاهی به کار کارگردان، Red Notice بدون توجه به جاه طلبی های کم او در سکانس عملی، مدرن ترین و منسجم ترین اثر اوست. تصمیم تربر برای فیلمبرداری اکشن تا حد زیادی با پیمایش در صحنه و نمایش صحنه‌های عجیب و غریب، حتی در ساده‌ترین شکل سکانس اکشن فیلم، که شامل اجرای یک غرفه روی داربست است، جلوه بصری شگفت‌انگیزی به فیلم می‌دهد. او همچنین در آوردن بهترین کمدی بازیگرانش بسیار خوب است، بنابراین انتخاب هوشمندانه ای برای رهبری پروژه بود.

پیچ و خم های پایانی فیلم: در اینجا خبری از اسپویلر نیست، اما در حالی که اکثر فیلمنامه های Red Notice کاملاً قابل پیش بینی و ساده هستند، لحظاتی وجود دارد، به خصوص در پرده سوم که ممکن است مخاطب را شگفت زده کند. رک و پوست کنده، پایان فیلم با نشان دادن افشاگری ها و تغییرات متعدد پیامی که به مخاطب پرتاب می شود، رنگ ها و عطرهای سرگرم کننده زیادی به خود می گیرد.

سرعت یکی از نقاط قوت فیلم است: تماشای یک فیلم فوق‌العاده گران قیمت در کمتر از دو ساعت قطعاً طراوت‌بخش است، اینطور نیست؟ البته، هیچ فیلم خوبی خیلی طولانی نیست و هیچ فیلم بدی خیلی کوتاه نیست، اما اعلان قرمز با زمان اجرای کاملاً مناسب 118 دقیقه متوقف می‌شود، خیلی قبل از اینکه از ریل خارج شود. فیلم علاوه بر اطلاع رسانی، سرگرمی هم دارد.

مطالب پیشنهادی:نقد و بررسی پیشتاز – چینی سریع و خشمگین با چاشنی جکی چانروح ناسیونالیستی آب
نقد و بررسی پیشتاز - چینی سریع و خشمگین با چاشنی جکی چان

آیا اعلان قرمز ارزش دیدن دارد؟

اگر به دنبال یک فیلم سرقت با صحنه های اکشن کمدی سرگرم کننده هستید، Red Notice Watch برای شما مناسب است. چون فیلم در ابتدا زمان را تلف نمی کند و شما را مستقیما وارد عمل می کند. به نظرم این خیلی خوب است، چون به نظر می رسد قالب این فیلم نیاز به فضای طولانی ندارد. و توسعه شخصیت می تواند به محض ادامه فیلم اتفاق بیفتد. همچنین از معرفی سریع گدوت، جانسون و رینولدز در Red Notice بسیار لذت بردم. بسیاری از فیلم‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که از ستاره‌های بزرگ خود در کنار هم استفاده نمی‌کنند، و این اشتباه بسیار خوب است. این سه با هم بسیار خوب هستند و به لطف آن فیلم آن را برای ادامه باز گذاشته است. من می خواهم دوباره همه آنها را با هم ببینم.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما