به روز رسانی زنده: پوتین میزبان نخست وزیر مجارستان در حالی که رهبران بریتانیا و لهستان به اوکراین سفر می کنند

[ad_1]

تصویرآنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، چپ، و سرگئی وی. لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ژنو در ژانویه.  انتظار می رود که آنها روز سه شنبه جلسه ای برگزار کنند.
اعتبار …عکس استخر توسط الکس براندون

یک روز پس از درگیری ایالات متحده و روسیه در یک جلسه علنی بسیار خصمانه شورای امنیت سازمان ملل، دیپلمات‌های ارشد دو کشور روز سه‌شنبه با هم گفتگو خواهند کرد و مذاکرات دیپلماتیک خصوصی را با هدف کاهش تنش‌ها در اروپای شرقی از سر خواهند گرفت.

رهبران بریتانیا و لهستان قرار است روز سه‌شنبه به اوکراین سفر کنند تا نشان دهندۀ همبستگی اروپاست تا یک جبهه متحد در این بحران ارائه دهد. با این حال، با وجود برگزاری آن دیدار، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به مسکو سفر خواهد کرد تا با ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند – اقدامی که باعث انتقادات تلخ سایر اعضای اتحادیه اروپا شده است. تلاش اوربان برای ایجاد رابطه نزدیک با مسکو در لحظه بحران به عنوان اقدامی تحریک آمیز.

انتظار می‌رود که آنتونی جی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، تلفنی با سرگئی وی. لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کند، اما تبادلات تلخ بین دو قدرت هسته‌ای در روز دوشنبه در سازمان ملل، شکاف گسترده‌ای را نشان داد که باید ایجاد شود. پل زد.

ایالات متحده گفت که بیش از 130000 سرباز روسی که در شمال، شرق و جنوب اوکراین جمع آوری شده اند، بزرگترین تهدید برای امنیت اروپا از پایان جنگ جهانی دوم است.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفت: «آنها بدون هیچ مبنای واقعی تلاش می کنند تا اوکراین و کشورهای غربی را به عنوان متجاوز معرفی کنند تا بهانه ای برای حمله بسازند».

روسیه با متهم کردن آمریکا به جنگ افروزی پاسخ داد و خاطرنشان کرد که تمام نیروهای مسکو در خاک روسیه و در بلاروس به دعوت دولت هستند. اما واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه، بیزاری کرملین از دولت منتخب مردم در کیف را پنهان نکرد و آنها را “ناسیونالیست، رادیکال، روسوفوب و نازی خالص” خواند.

با وجود نمایش‌هایی که یادآور تقابل‌های جنگ سرد در دهه‌های گذشته است، پرزیدنت بایدن روز دوشنبه گفت که ایالات متحده “در دیپلماسی بی وقفه شرکت خواهد کرد” و “مثل شیطان تلاش خواهد کرد تا امنیت متحدان و شرکای خود و برای کل اروپا را بهبود بخشد.”





مرز با واحدهای روسی

ترانس نیستریا، الف

با حمایت روسیه

منطقه جدا شده

مولداوی

روسیه حمله کرد و

کریمه را ضمیمه کرد

شبه جزیره از

اوکراین در سال 2014

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین و

نیروهای تحت حمایت روسیه نزدیک است

دو استان جدا شده

مرز با

واحدهای روسی

روسیه ضمیمه شد

کریمه

شبه جزیره از

اوکراین در سال 2014

ترانس نیستریا، الف

با حمایت روسیه

منطقه جدا شده

مولداوی

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین

و با حمایت روسیه

نیروها


انتظار می رفت که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، پیام مشابهی را هنگام ورود به کیف ارائه دهد. اما او پس از گزارشی که مدت‌ها در انتظار آن بود در مورد اینکه آیا داونینگ استریت قوانین قرنطینه همه‌گیر را که به «شکست رهبری و قضاوت» توسط آقای «شکست‌های رهبری و قضاوت» توسط آقای داونینگ استریت نادیده می‌گرفت یا خیر، توشه‌های رسوایی را در خانه حمل خواهد کرد که قدرت او را تهدید می‌کند. دولت جانسون

آقای. قرار بود جانسون توسط لیز تراس، وزیر امور خارجه خود همراه شود، اما او دوشنبه شب گفت که تست کرونای او مثبت بوده است.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان نیز قرار است روز سه شنبه برای مقابله با این موضوع در کیف حضور یابد او «نئو امپریالیسم روسیه» را نامید.

لهستان اخیراً ارسال «سلاح‌های دفاعی» به اوکراین را تأیید کرد و دولت لهستان مدت‌هاست که با این ادعا که در تلاش است کمونیست‌ها – در اصطلاح آنها «عنکبوت‌های قرمز» را از سیستم حقوقی کشور ریشه کن کند، حمایت داخلی را جلب کرده است.

اما رهبران دولت لهستان به دلیل شرکت در گردهمایی احزاب راست افراطی آخر هفته در مادرید مورد انتقاد قرار گرفتند، زیرا بسیاری از این گروه‌ها عمیقاً همدردی با کرملین یا حمایت آشکار از کرملین هستند. و دستور کار داخلی ورشو منعکس کننده دستور مسکو در معرفی همجنسگرایان و لزبین ها به عنوان تهدیدی برای تمدن و قرار گرفتن خود در پیشاهنگ دفاع از “ارزش های سنتی” است.

از این نظر لهستان و مجارستان همسفر هستند. با این حال، در حالی که دولت لهستان به طور مداوم یک نگرش خصمانه نسبت به روسیه اتخاذ کرده است. اوربان علناً در تحسین خود از آقای. پوتین

سفر او به مسکو یازدهمین دیدار رهبران دو کشور خواهد بود. پس از اینکه روسیه کریمه را در سال 2014 ضمیمه کرد، آقای. اوربان دیدار مشابهی را ترتیب داد که منجر به اتهاماتی شد که او اساساً یک اسب تروای روسیه در اتحادیه اروپا است.

آقای. اوربان، که در بهار امسال با انتخابات روبرو خواهد شد، امیدوار است به توافقی برای افزایش عرضه سالانه گاز این کشور از روسیه دست یابد.

او گفت: «بدیهی است که ما نمی‌توانیم از صحبت در مورد وضعیت امنیتی در اروپا خودداری کنیم، جایی که موضع مجارستان کاملاً روشن است. اوربان در یک مصاحبه رادیویی قبل از سفر خود گفت. ما به صلح علاقه مندیم».



[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما