به‌روزرسانی‌های زنده کووید: دستور واکسن اتریش در حال تبدیل شدن به قانون است

[ad_1]

تصویرزنی که ماه گذشته در سالزبورگ اتریش واکسن کووید دریافت کرده بود.
اعتبار …لوکاس بارت / رویترز

اتریش اولین دموکراسی غربی است که واکسیناسیون کووید را برای تقریباً کل جمعیت بزرگسال خود اجباری می کند، اقدامی که زمانی غیرقابل تصور بود که به عنوان آزمایشی برای سایر کشورهایی که با جیب های مقاومت به واکسن دست و پنجه نرم می کنند، تلقی می شود.

این اقدام گسترده، که به راحتی آخرین مانع پارلمانی خود را در روز پنجشنبه پس از تصویب توسط قانونگذاران در مجلس اتریش برطرف کرد، به زودی در روز جمعه به قانون تبدیل خواهد شد. توسط رئیس جمهور الکساندر ون در بلن از اتریش.

الزام در مرحله معرفی خواهد شد.

ابتدا، دولت در نظر دارد طی چند هفته آینده نامه ای به همه اتریشی ها ارسال کند و قوانین جدید را به آنها اطلاع دهد و یک ماه به آنها فرصت دهد تا از این قوانین پیروی کنند. معافیت ها فقط برای زنان باردار، افرادی که به دلایل پزشکی نمی توانند واکسینه شوند و افرادی که اخیراً از کووید-19 بهبود یافته اند در دسترس خواهد بود. در این مرحله اول هیچ جریمه ای برای عدم رعایت آنها اعمال نخواهد شد.

این در اواسط مارس تغییر می کند، زمانی که پلیس باید بررسی های تصادفی وضعیت واکسیناسیون را آغاز کند – از جمله در هنگام توقف ترافیک. افرادی که نمی توانند مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه کنند می توانند تا 600 یورو (حدود 675 دلار) جریمه شوند. کسانی که جریمه خود را به چالش می کشند می توانند در نهایت شاهد افزایش آن به 3600 یورو (حدود 4100 دلار) باشند.

در مرحله سوم، که هنوز تاریخ شروعی برای آن تعیین نشده است، دولت یک ثبت رسمی واکسیناسیون برای همه ساکنان ایجاد می کند و به طور خودکار جریمه های عدم رعایت را ارزیابی می کند. مقامات می گویند که اگر همه گیری به اندازه کافی کاهش یابد، ممکن است این مرحله هرگز اجرایی نشود.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بسیاری از اتریشی‌ها از این حکم حمایت می‌کنند، اما این موضوع باعث ایجاد یک جنبش اعتراضی پر سر و صدا در آنجا شده است. ده‌ها هزار تظاهرکننده در ماه‌های اخیر در سراسر کشور به خیابان‌ها ریخته‌اند تا با محدودیت‌های همه‌گیر، که از جمله مهم‌ترین آنها دستور واکسن است، که برای اولین بار در نوامبر پیشنهاد شد، مخالفت کنند. در آن زمان، موارد در کشور افزایش یافته بود که عمدتاً توسط افراد واکسینه نشده هدایت می شد، و اتریش قرنطینه ای را اعمال کرد که فقط برای افراد واکسینه نشده اعمال می شد.

در حال حاضر حدود 76 درصد از مردم اتریش به طور کامل واکسینه شده اند. با این حال، افزایش جدیدی که در اواخر دسامبر آغاز شد، موارد جدید را به سطوح بی سابقه ای رساند. میانگین روزانه در دو هفته گذشته تقریباً دو برابر شده است.

منبع: مرکز علوم و مهندسی سیستم ها (CSSE) در دانشگاه جانز هاپکینز. میانگین روزانه با داده هایی که در هفت روز گذشته گزارش شده است محاسبه می شود.

ساخت واکسن‌های اجباری به جای داوطلبانه، آستانه‌ای بوده است که دموکراسی‌های اروپایی مدت‌هاست تمایلی به عبور از آن ندارند. رهبران بر احترام به آزادی‌های مدنی تاکید کرده‌اند و با سیاست‌های دولت‌های اقتدارگرا تضادهایی ایجاد کرده‌اند.

اما از آنجایی که همه‌گیری به سومین سال می‌رسد و نرخ واکسیناسیون در تعدادی از کشورها رو به افزایش است، برخی از رهبران نظر خود را تغییر داده‌اند.

کارل نهمر، صدراعظم اتریش، هنگامی که این قانون در پارلمان ماه گذشته مورد بحث قرار گرفت، گفت: “مسیر آزادی، دستور واکسن است.”

سال گذشته زمانی که وزیر کشور بود، آقای … نهمر به مشکلاتی که دولت ها در متقاعد کردن افراد بدبین برای تلقیح داوطلبانه با آن مواجه بودند، اشاره کرد.

او گفت: «مسئله ایدئولوژی نیست، مسئله قانع کردن است. ما نمی توانیم انجام دهیم و به اندازه کافی تلاش کنیم تا افراد واکسینه نشده را متقاعد کنیم که واکسینه شوند.

سایر کشورها از نزدیک حرکت اتریش به سمت یک دستور تقریباً جهانی را تماشا می کنند.

در کشور همسایه آلمان، جایی که حدود یک نفر از هر سه نفر به طور کامل واکسینه نشده اند، صدراعظم اولاف شولز برنامه هایی را برای دستور عمومی واکسن اعلام کرده است و این کشور قرار است در ماه آینده یک واکسن را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان خانه های سالمندان معرفی کند. امکانات مراقبتی در حال حاضر ایتالیا تقریباً به همه افراد بالای 50 سال نیاز دارد که واکسینه شوند. یونان قانون مشابهی برای ساکنان بالای 60 سال دارد.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما