dioodbanner

سیارات فرازمینی با جو زمین مانند شناسایی شده اند تواتو

[ad_1]

سیارات فراخورشیدی سیاراتی فراخورشیدی هستند که دانشمندان امیدوارند روزی دومین خانه بزرگ انسان در جهان باشند. با این حال، سیاراتی که تاکنون کشف شده اند، از نظر جو بسیار متفاوت از زمین هستند. در حالی که جو زمین از پنج لایه مجزا تشکیل شده است، سیاراتی که تاکنون کشف شده اند تنها یک جو دارند. اما اکنون دانشمندان سیاره ای فرازمینی با جوی شبیه زمین کشف کرده اند.

مطالعه گروهی از محققان دانشگاه لوند در سوئد نشان می دهد که یک سیاره فرازمینی به نام WASP-189b دارای لایه های زیادی از لایه های جوی است. جهان آره.

هرچند نتایج ما این را نشان می‌دهد لبخند سیارات بزرگ با تشعشعات شدید ساختارهای سه بعدی پیچیده ای دارند.

سیاره ای خاص در ماه

WASP-189b اولین بار در سال 2020 توسط ماهواره CHOOPS مشاهده شد. بعدها، دانشمندان شروع به مطالعه بیشتر در مورد این موضوع کردند ستاره ضرب و شتم. این سیاره 322 سال نوری از زمین فاصله دارد. WASP-189b حدود 20 برابر از زمین به مرکز خود نزدیکتر است. این باعث می شود WASP-189b یک سیاره داغ با دمای حدود 3200 درجه سانتیگراد باشد. بنابراین به این غول خشن سیاره ای با جو بسیار تیز می گویند.

سیارات فرازمینی

بر اساس مطالعه ای که در Nature Astronomy منتشر شده است، جو چند لایه سیارات فراخورشیدی حاوی گازهایی است که مقداری از نور ستاره اصلی را جذب می کند. ستاره اصلی سیاره ای است که سیارات بیرونی به دور این خورشید می چرخند. مثلا خورشید برای زمین ستاره اصلی در نظر گرفته شده است. سطح اینجا شبیه حرکت جو زمین به سمت خورشید است. در حالی که این گازها حاوی گازهای فلزات سنگین مانند آهن، تیتانیوم، کروم، منیزیم، وانادیم و منگنز هستند، جذب آنها توسط این لایه کاملاً شگفت‌انگیز است. جالبتر این است که اکسید تیتانیوم به ندرت در زمین یافت می شود و هرگز در هیچ یک از سیارات کشف شده قبل از این سیاره یافت نشده است.

کوین هونگ، ستاره شناس دانشگاه برن می گوید: اکسید تیتانیوم تابش موج کوتاه را مانند نور فرابنفش جذب می کند. بنابراین، حضور آن می تواند به لایه جوی WASP-189b مرتبط با تابش ستاره اصلی اشاره کند.

این مطالعات همچنین نشان داد که ساختار جو WASP-189b متفاوت است. به عبارت دیگر، مواد شیمیایی متحرک مختلف در جو سیارات که آنها را بسیار پیچیده می کند.

. سیارات فرازمینی موضوع مورد علاقه ستاره شناسان است. آنها امیدوارند با درک بهتر این سیارات، جستجوی خود را برای یافتن خانه دوم انسان در جهان تسریع کنند.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما