چگونه ذهن خود را از اشتباهات گذشته دور نگه داریم؟

[ad_1]

نشخوار ذهنی کلمه ای در روانشناسی است که به معنای “تمرکز بیش از حد بر اشتباهات گذشته” است. در این شرایط، در حالی که نگران اتفاقاتی هستیم که ممکن است در آینده بیفتد، به اتفاقات قبلی نیز فکر می کنیم.

هذیان ذهنی نه تنها یک عملکرد ناخوشایند است و ارتباط نزدیکی با حل مسئله، اضطراب و افسردگی دارد. خوب، راه‌های موثری برای رهایی از این وضعیت وجود دارد، و آن‌ها راحت‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید.

رایج ترین محرک های خود را شناسایی کنید

اشتباهات گذشته

شما نمی توانید تا زمانی که نشخوار فکری را درک نکنید، اما در برخی موارد تشخیص آن دشوار است. یک راه خوب برای کشف این موضوع، شناسایی چیزهایی از گذشته است که تفکر شما را تحریک می کند. چیزهای مورد علاقه

همچنین به یاد داشته باشید که در این فرآیند، خود یا شخص دیگری را سرزنش می کنید. بیشتر این افراد به یکی از این دو شکل تمایل دارند.

فاصله روانی را رعایت کنید

اشتباهات گذشته

در مرحله بعد، باید بین خود و عواملی که باعث ایجاد هوس های عاطفی می شوند فاصله عاطفی ایجاد کنید. یکی از راه های رسیدن به این فاصله این است که به مشکلات روانی خود برچسب افکار و احساسات بزنید. پس بهتر است به جای گفتن «من بی تأثیرم» بگویید «احساس می کنم بی تأثیرم».

تشخیص مزخرفات در برخی واکنش ها می تواند به شما کمک کند تا آنها را جدی بگیرید.

بین نشخوار فکری و حل مسئله تمایز قائل شوید

اشتباهات گذشته

گاهی اوقات ممکن است در حین بلع، بینش مفیدی داشته باشید، اما برخوردهای مکرر قابل اجتناب است. به طور کلی، هر چه افراد بیشتر غذای ذهنی بخورند، بیشتر مشکلات را حل می کنند. بسیاری از مردم به راه حلی فکر نمی کنند یا به طور موثر دنبال نمی کنند.

بهتر است برای تغییر وضعیت از نشخوار عاطفی به بهبودی گام های ساده ای بردارید. به عنوان مثال، از خود بپرسید: “بهترین گزینه در حال حاضر با توجه به واقعیت وضعیت چیست؟” اگر در مورد اشتباهاتی که مرتکب شده اید نشخوار می کنید، استراتژی را اتخاذ کنید که احتمال تکرار آن را به حداقل برساند.

ذهن خود را متمرکز نگه دارید

اشتباهات گذشته

به محض اینکه متوجه شدید در حال جویدن ذهنی هستید، سعی کنید برای چند دقیقه حواس خود را پرت کنید. فعالیت های کوتاه و جذاب انجام دهید، اما نه خیلی سخت؛ مانند نوشتن گزارش هزینه خود در 10 دقیقه. توجه داشته باشید که باید فعالیت هایی را انتخاب کنید که نیاز به تمرکز دارند.

فعالیت بدنی مانند دویدن یا پیاده روی می تواند ذهن شما را آرام کند و مدیتیشن یا یوگا می تواند به طور خاص افکار بد را از ذهن شما دور کند.

ذهن خود را برای اشتباهات بررسی کنید

اشتباهات گذشته

گاهی اوقات توهم ذهنی ناشی از یک خطای فکری است. مشکل حل نشده این است که ممکن است هنگام نشخوار افکار، افکار تحریف شده را خوب نشناسید، زیرا فکر را منحرف می کند.

راه حل این است که درک خوبی از باورهای غلط رایج خود ایجاد کنید تا زمانی که از نظر عاطفی قوی هستید بتوانید به شناخت آنها ادامه دهید.

اگر در مورد رفتار دیگران صحبت کنید و دلایلی برای آن رفتار بیاورید، احتمالاً فکر می کنید که توضیح شما اشتباه است و سعی می کنید بپذیرید که ممکن است هرگز حقیقت را بدانید. تشخیص اینکه ما اغلب دلایل رفتار دیگران را درک نمی کنیم، مهارت بسیار مهمی در کاهش پریشانی عاطفی است.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما