وزارت ارتباطات طرح حفاظتی جدیدی تهیه کرده است که همه ما از آن مطلع نیستیم

[ad_1]

نهمین جلسه کمیسیون بازنگری طرح پدافند صبح امروز (8 آذر 1400) تشکیل شد و به گفته نمایندگان، عیسی زارع پور وزیر حمل و نقل در دیدار با قالیباف از مجلس خواست تا به وزارت راه و شهرسازی بدهد. حمل و نقل و دولت فرصتی برای ارائه پیشنهادات خود با طرح حفاظتی مورد استفاده در نسخه فعلی. در همین حال «امیکوراکن» معاون قانونگذاری مرکز ملی فضای مجازی در این نشست از ارائه نسخه جدید طرح حفاظتی از سوی وزارت ارتباطات با اشتراک ۷۰ درصدی محتوا با نسخه فعلی خبر داد. اما 30 درصد از تبدیل‌های آن، آن را برای عموم حساس می‌کند، کسب‌وکارها باید به دلیل طرح‌های حفاظتی کاهش یابند. این موضوع پیش از این در رسانه ها منتشر نشده بود و حتی بسیاری از اعضای کمیته مشترک از آن بی اطلاع هستند.

نهمین جلسه کمیته مشترک بررسی طرح دفاعی بعد از تعطیلات هفتگی برگزار شد. بیشتر آنها بر بررسی درخواست های وزارت ارتباطات و دولت برای ارسال در این طرح متمرکز شده اند.

زنگنه نماینده مجلس نامه ای از وزیر ارتباطات منتشر کرد که به دلیل محرمانه بودن هیچ گاه در رسانه ها منتشر نشد. زارع پور با ارسال نامه ای به رئیس کمیسیون مشترک گفت: دولت و وزارت ارتباطات در حال کار بر روی طرح ها و پیشنهادهای حفاظتی هستند. بنابراین، از آنجایی که دولت تازه تشکیل شده است، کمیسیون خواستار باز شدن پیشنهادها شده است که در یک طرح حفاظتی ادغام شده است.

طرح حفاظت زنگنه

به گفته امیر خوراکیان، نماینده مرکز ملی فضای مجازی، این پیشنهاد نسخه جدیدی از طرح حفاظتی است که 70 درصد آن شبیه به طرح 26 تیر است اما ساختار آن برای رفع مشکل است. نگرانی های مشترک جامعه و تجارت.

اما رشیدی نماینده مجلس به دیدار وزیر ارتباطات و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با رئیس مجلس اشاره کرد که بر اساس ماده 142 آئین نامه، طرح حراست بر اساس تحقیقات شورا است. دوباره مرکز توسط دولت ادغام خواهد شد. به گفته رشیدی، این درخواست به اتفاق آرا بوده اما هیچ ارتباطی با اعضای کمیته مشترک صورت نگرفته است.

آقای تقی پور، رئیس کمیته مشترک نیز با تایید این جلسه، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به این که این جلسه بنا به درخواست وزارت ارتباطات و رئیس مجلس شورای ملی، اعضای کمیته مشترک تاکنون برگزار نشده است. اطلاع رسانی شده است.

میرزاپور نماینده وزارت ارتباطات نیز با اشاره به درخواست زارع پور از کمیسیون تلفیق گفت:

«اصل این قانون مورد تایید همه ما و حاکمیت ملی ما در منطقه است، باید فضای مجازی ایجاد شود. پس از تشکیل دولت جدید، تجمع سراسری در فضای مجازی به راه افتاد. مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات، سترا، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این خصوص جلسه ای برگزار کرده اند.

به گفته وی، نکته کلیدی نظام حکمرانی چهار لایه برای فضای مجازی است. شورای فضای مجازی مجلس سنا، هیأت رئیسه، رگولاتورهای موضوعی فضای مجازی مانند مقررات و ساترا و همچنین بسترهای سنتی و بسترهای خدماتی به ترتیب 4 سطح این سامانه هستند:

طرح دفاعی اول و دوم در حال حاضر در حال بررسی است، اما هنوز با دو سطح دیگر کنار نیامده و از نظر گستردگی ضعیف تر شده است. در حالی که به دلیل عدم توجه کافی به این نظام چهارگانه، شاهد مسائل حقوقی و قضایی برای یکی از بسترهای مسلط در کشور هستیم و چارچوبی برای آنها ایجاد شده است. اگر معماری حفظ شود، دغدغه‌های پلتفرم به فرصت تبدیل می‌شوند.»

همه این اظهارات در حالی مطرح شد که قبلاً اعلام کرده بود وزیر ترانسپورت در مورد 30 تا 40 درصد طرح امنیتی بحث می کند و خبری از طرح و پیشنهاد رسانه ای نیست، باز هم این شخص.

اثرات جانبی طرح دفاع ملی بیشتر خواهد بود

در ادامه این نشست، حسن هاشمی، رئیس سازمان بازرگانی رایانه ای کشور گفت: تاکنون نامه رسمی از کنگره برای بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص طرح حفاظت دریافت نکرده اند. سطح چهارم با این طرح.

کمیسیون برنامه ریزی حفاظت از محیط زیست هاشمی

او گفت: «ما اکنون از مجازات ها و عوارض جانبی این پذیرش آگاه هستیم.» برنامه های دفاعی کشور بیشتر خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه نصر بر اساس برنامه های مجلس و پیشنهاد وزارت ارتباطات فضای کاری حرفه ای دریافت کند، خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی دقیق به نمایندگان مجلس خواستار تصمیم گیری برای کشور هستیم.

نمایندگان صدا و سیما نیز نامه رئیس این سازمان به قالیباف را منتشر کردند. به گفته وی، جبلی با ارسال شش نامه به رئیس شورای ملی خواستار به روز رسانی طرح امنیتی شده است، آرام باشید. تعریف خدمات پایه و اختیارات کمیسیون عالی از جمله مواردی است که به نظر رئیس صدا و سیما باید اصلاح شود. نکته قابل توجه این است که رئیس کمیته مشترک از این نامه اطلاعی نداده است.

موافقان و مخالفان در مورد پیشنهاد وزارت ارتباطات بحث می کنند

از سرگیری جلسه کمیسیون مشترک با هدف ابراز مخالفت و موافقت متفق القول با پیشنهاد وزارت ارتباطات است.

بر این اساس، این سه نکته جمع بندی و با رای گیری در مورد آن نقاط به تصویب رسید. دلیل آن این است که تنها 15 نفر از اعضای کمیته مشترک در این جلسه شرکت کردند.

پیشنهاد 1 ارائه اصول بر اساس پیش نویس فعلی شورای ملی و ایجاد یک مرکز تحقیقاتی 10 روزه برای جمع بندی و ارائه به کمیسیون نظرات عمومی و خصوصی است. این پیشنهاد تنها شش رای دریافت کرد.

پیشنهاد دوم بر اساس پیشنهاد دوم، جلسه کمیته به مدت 10 روز تعطیل است، نمایندگان مرکز تحقیقات در کمیته های تخصصی این کمیته حضور یافته و جمع بندی نهایی به کمیته بازرگانی اعلام می شود. این پیشنهاد نیز 7 رای کسب کرد.

پیشنهاد سوم این است که مجمع عمومی در دفعات بعدی طرح امنیتی را بررسی کند و ادامه یابد، تشکیل جلسات برای توجه به مذاکرات دولت نه برای رأی گیری.

رأی گیری و تصمیم گیری نهایی در مورد سه پیشنهاد به جلسه بعدی کمیسیون تلفیق که فردا ساعت 16 برگزار می شود، موکول می شود.

گفتنی است، بر اساس این مصوبه، چهار کمیته فرهنگی و رسانه، زیرساخت، تجارت و امنیت و حقوق تشکیل شد و اعضای کمیته مشترک باید عضو این کمیته ها باشند.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما