داروی پروزاک (فلوکستین)؛ موارد استفاده، عوارض و تداخلات Fluoxetine

هر دارویی که بر ضربان قلب تاثیر می گذارد – زیرا فلوکستین می تواند ضربان قلب را تسریع کرده یا تغییر دهد. ضربان قلب سریع یا تپش قلب، ضربان در قفسه سینه، تنگی نفس و سرگیجه ناگهانی. در صورت استفاده از شربت فلوکستین، برای دریافت دوز صحیح، میزان دوز دارو را با استفاده از سرنگ، قاشق مخصوص اندازهگیری یا فنجان دارویی اندازه بگیرید. اگر از فرم مایع این دارو استفاده میکنید، دوز را با دقت و با استفاده از قاشق مخصوص اندازهگیری موجود در بستهبندی محصول اندازهگیری کنید. فرم مایع فلوکستین حاوی الکل است. فلوکستین پس از آخرین دوز مصرفی شما میتواند برای هفتهها در بدن شما بماند و ممکن است با بسیاری داروهای دیگر تداخل ایجاد کند. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند. در صورت بروز عوارض جانبی جدی، مانند تغییرات روحی و روانی غیرمعمول یا شدید (مانند آشفتگی، انرژی/هیجان زیاد غیرعادی، افکار خودکشی)، کبودی/خونریزی آسان، ضعف/اسپاسم عضلانی، لرزش (رعشه)، کاهش میل جنسی، تغییر در توانایی جنسی، کاهش وزن غیرمعمول فورا با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

قبل از استفاده از این دارو، تاریخچه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز بگویید، بهویژه در مورد بیماریهایی نظیر سابقه شخصی یا خانوادگی اختلال دوقطبی/افسردگی مانیک، سابقه شخصی یا خانوادگی در مورد خودکشی، مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون (مانند وقتی که ممکن است در زمان مصرف “قرصهای آب” – دیورتیکها-ادرارآورها رخ دهد)، از دست دادن شدید آب بدن (کمآبی)، تشنج، زخم معده و روده، سابقه شخصی یا خانوادگی گلوکوم یا آبسیاه (از نوع زاویه بسته). جزئیات بیشتر در این رابطه را از دکتر یا داروساز خود سوال کنید. در تلاش برای باردار شدن هستید، باردار هستید یا به نوزاد خود شیر می دهید. اما مصرف داروی ضد افسردگی برای برخی زنان باردار باید ادامه یابد زیرا در غیر اینصورت ممکن است به خود یا نوزادشان آسیب برسانند. اگر قصد بارداری دارید، باردار شدید یا فکر میکنید ممکن است باردار باشید، فوراً با پزشک خود در مورد مزایا و خطرات استفاده از این دارو در دوران بارداری صحبت کنید. اگرچه داروهاي ضدافسردگي ديگري نيز وجود دارند كه اثربخشي آنها به اندازه پروزاك است اما شايد اين كپسولهاي 10 و 20 ميليگرمي خواص ديگري هم داشته يا شايد عوارض جانبي كمتري داشته باشند كه سبب رواج آن شده است.

در واقع انتقال دهنده های عصبی نقش پیام رسان را در بدن بر عهده دارند. این انتقال دهنده های عصبی پیام را از مغز به سلول های عصبی دیگر یا عضلات می فرستند. اگر فردی فلوکستین (lotic.ir) را بیشازحد تجویز شده مصرف کرد و علائم جدی از قبیل غش کردن یا مشکل در تنفس دارد، با اورژانس تماس بگیرید. بهطور مرتب از این دارو استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از مصرف آن بگیرید. در صورتی که در ۱۴ روز گذشته از داروهایی مانند : ایسوکاربوکازید، لینزولید، متیلن بلو Methylene blue، فنلزین و داروهایی از این خانواده استفاده کرده اید ، نباید از فلوکستین استفاده کنید . در این گروه، سایر داروهای ضدافسردگی مانند سیتالوپرام (Celexa)، پاروكستین (Paxil) و سرترالین ( Zoloft) نیز دیده می شوند. وقتی از عوارض یک دارو صحبت میشود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده میکنند، دیده شود. داروی ضدافسردگی فلوکستین، یک داروی خوراکی است که در درجه اول برای درمان افسردگی استفاده می شود.

قرص فلوکستین برای چیست

بین زمان از بین رفتن اثر قرص اول تا مصرف قرص دوم … اين دارو ميتواند باعث بالا رفتن خلق تا سطح نرمال در افراد افسرده شود. این داروها همچنین می توانند با غذاهای حاوی تیرامین تداخل داشته و فشار خون را به طور خطرناکی بالا ببرند. زیرا این میوه دارای ماده خطرناکی است که روند تاثیرگذاری برخی داروها از جمله داروهای قبلی را مختل می کند. مصرف مهارکنندههای MAO با این دارو ممکن است باعث تداخل جدی با دارو (احتمالاً خطرناک) شود. زیرا مصرف همزمان این داروها می تواند باعث عوارض جانبی خطرناک یا مرگ شود. اگر شما و پزشکتان تصمیم به حذف فلوکستین دارید، احتمالاً پزشک توصیه میکند که دوز مصرفی خود را به تدریج کاهش دهید تا از عوارض جانبی شدید قطع ناگهانی دارو جلوگیری شود. ممکن است با قطع ناگهانی دارو برخی از مشکلات بدتر شود. در صورت بروز عوارض بسیار جدی از جمله: مدفوع خونی/سیاه/قیری، استفراغ قهوهای، تشنج، علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر در میزان ادرار)، درد/تورم/قرمزی چشم، گشادی مردمک چشم، تغییر در بینایی (مانند دیدن رنگینکمان در اطراف چراغها در شب، تاری دید) فورا کمک پزشکی دریافت کنید. درمان موفق کمک میکند تا فرد بر ترس قرار گرفتن در موقعیتهایی که احتمال بروز وحشتزدگی در آنها وجود دارد غلبه کند.

علاوه بر درمان اضطراب و افسردگی فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون درمان انزال زودرس مردان و کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فرد وابسته است. این نوع حملات میتوانند بسیار ترسناک بوده و فرد احساس میکند که کنترل خود را از دست داده، دچار حملهی قلبی شده و یا حتی دارد میمیرد. با مصرف فلوکستین ممکن است حالت تهوع، خوابآلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در خوابیدن، از دست دادن اشتها، خستگی، تعریق یا خمیازه به وجود بیاید. بعضی افراد ممکن است دچار خواب آلودگی شوند، به راحتی ناراحت شوند، انرژی بیشتری به دست می آورند یا شروع به بی احتیانی می کنند. فلوکستین ممکن است باعث افزایش سروتونین شود و بندرت باعث ایجاد بیماری بسیار جدی به نام سندرم/سمیت سروتونین میشود. در صورت مصرف داروهای دیگری که باعث افزایش سروتونین میشوند، خطر ابتلا به سندرم/سمیت سروتونین افزایش مییابد. احتمال ابتلا به سندرم/سمیت سروتونین هنگام شروع یا افزایش دوز این داروها بیشتر است. بعضی از آنها ممکن است از دیگران بهتر برای شما مناسب باشد. ممکن است پزشک شما هنگام شروع یا متوقف کردن فلوکستین، داروها، رژیم و ورزش شما را تنظیم کند.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

احتمال تداخل با سایر داروها (مانند مهارکننده های مونوآمین اکسیداز، پیموزاید، ترامادول، خار مریم) است. برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: داروهای دیگری که میتوانند باعث خونریزی/کبودی شوند (از جمله داروهای ضد پلاکت مانند کلوپیدوگرل، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن، “رقیقکنندههای خون” مانند وارفارین). همچنین نوزادانی که مادرانشان طی ۳ ماه آخر بارداری از این دارو استفاده کردهاند به ندرت ممکن است دچار علائم ترک مانند مشکلات تغذیه/تنفس، تشنج، سفتی عضلات یا گریه مداوم شوند. اگر دارو را مصرف نکنید علایمی مانند سرگیجه، احساس بیماری، بیخوابی، ضعف، بیحالی، پرخاشگری، سردرد، اضطراب و مشکلات قلبی را تجربه خواهید کرد. اگر علایم بیماری شدید نباشد می­توان آن را مانند سایر افسردگی­ها به روش روان­درمانی (مانند درمان شناختی- رفتاری) معالجه کرد. به گفته کارشناس اجتماعی استان مرکزی شادی یک مفهوم انتزاعی و کیفی است و یک مفهوم عینی و آشکار و ملموس ندارد و نمی توان آن را توضیح داد بلکه باید آنرا با مفاهیم مترادف چون خوشایندی، رضایت، لذت بردن، خوشحال بودن، و.. واقعا برایمان سؤال است که خانوادههای مسئولان درگیر پیداکردن دارو نیستند که مردم اینطور سرگردان شدند؟

قرص فلوکستین ۱۰

داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین مااند فلوکستین که برای درمان افسردگی تجویز می شوند از جذب مجدد سروتونین پیشگیری می کنند. در یک ازمایش دیگر از 72 کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم شواهد چشمگیرمتفاوتی میان گروه دریافت کننده داروی متیل فنیدیت و پلاسیبو مشاهده نگردید.شواهد نشان می دهد که کودکان پیش دبستانی مبتلا به اتیسم یا دارای ناتوانی ذهنی در تحمل عوارض جانبی این دارو در حدود 50 درصد مشکلات بیشتری دارند. کدام داروها یا مکمل ها با فلوکستین تداخل دارند؟ مخصوصا وقتی با داروهای دیگری که این اثر را دارند مصرف شود. ممکن است اگر دارویی همراه فلوکستین مصرف شود، خیلی عوارض داشته باشد؛ اما وقتی شرایط بیمار را در نظر میگیریم ترجیح میدهیم که آن را تجویز کنیم و فواید آن را بیش از مضراتش میدانیم. پتاسیم سیترات: داروهای آنتی کولینرژیک ممکن است اثر زخم زائی سیترات پتاسیم را افزایش دهند. برای کاهش خطر بروز عوارض جانبی، ممکن است پزشک شما را راهنمایی کند که این دارو را با دوز کم شروع کرده و بهتدریج دوز خود را افزایش دهید. به ندرت ممکن است مردان هنگام درمان با این دارو نعوظ دردناک یا طولانیمدت را تجربه کنند که ۴ ساعت یا بیشتر طول بکشد. برای آشنایی بیشتر با اختلال افسردگی کلیک کنید.

کپسول فلوکستین

بایستی توجه داشته باشید که داروی فلوکستین برای درمان اختلالاتی نظیر اختلالات افسردگی اساسی، اختلالات افسردگی پس از زایمان، اختلال افسردگی فصلی، اختلال وسواس فکری و عملی، اختلال اضطراب جدایی کودکان، اختلال افسردگی در کودکان، اختلال استرس و اضطراب، اختلال پرخوری عصبی و اختلال فوبیا نیز تجویز میگردد. داروهایی مانند متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین و پروکاربازین در طول درمان با فلوکستین نباید به مدت 2 هفته قبل و حداقل 5 هفته پس از درمان با فلوکستین مصرف شوند. مدت مصرف هر دارویی توسط درمانگر مشخص می شه و مانند سایر داروهای روانپزشکی چند روزی طول میکشه که اثر دارو مشخص بشه. اگر یک نوبت دارو را فراموش کرده اید بخورید و چند ساعت بعد یادتان می آید مشکلی نیست و میتوانید دوز فراموش شده را مصرف کنید ولی اگر نزدیک دوز بعدی شده ، دوزی که جا انداخته اید را دیگر مصرف نکنید و به جایش از دوز بعدی طبق برنامه ادامه دهید . اگر فراموش کردید که دارو را مصرف کنید، بهمحض یادآوری آن را مصرف کنید. در غیر اینصورت از مصرف نوبت فراموش شده صرف نظر کنید.

فلوکستین برای چیست

تا زمانی که نمی توانید به صورت ایمن کاری انجام دهید از رانندگی، کار با ماشینآلات و هر کاری که نیاز به هوشیاری دارد خودداری کنید. داروها را در توالت یا داخل فاضلاب نریزید مگر اینکه دستور انجام این کار داده شود. از رانندگی و انجام وظایف یا اقدامات دیگر که لازم است هشیاری و بینایی بالایی داشته باشید، تا زمانی که تاثیرات این دارو را به طور کامل شناسایی کنید اجتناب نمایید. پوکساکیم 5 دوز حداقل کلردیازپوکساید است که بیشتر به عنوان یک داروی کمکی در بیماری هایی که پزشک تشخیص داده است که عامل بیماری استرس و اضطراب است. به عنوان مثال میتوان به داروهای خیابانی مانند MDMA/”اکستازی”، زگیل سنت جان، داروهای ضدافسردگی خاص (از جمله SSRI های دیگر مانند سیتالوپرام/پاروکستین، SNRI هایی مانند دولوکستین/ونلافاکسین)، تریپتوفان در میان دیگر داروها اشاره کرد. برای تسکین علائم آرتریت روماتوئید (آرتریت ناشی از تورم پوشش مفاصل)، استئوآرتریت (آرتریت ناشی از تجزیه پوشش داخلی مفاصل)، لوپوس اریتماتوز سیستمیک (شرایطی که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله میکند) و برخی بیماری های روماتولوژیک دیگر (شرایطی که در آن سیستم ایمنی به قسمت هایی از بدن حمله می کند) استفاده میشود. از پزشک یا داروساز خود در مورد استفاده ایمن از این محصول سؤال کنید.

کپسول فلوکستین ۲۰

اگر شدیدتر هستند یا از بین نمی روند، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. برای جلوگیری از فراموشی مصرف دوز، تقویم خود را برای زمانهای مصرف دارو علامتگذاری کنید. حتی اگر چند هفته از مصرف آن ها گذشته باشد؛ تداخل این داروها، سبب افزایش فشار خون می شود. این عوارض معمولاً خفیف هستند و بعد از چند هفته از بین می روند.اگر تصمیم گرفتید که مصرف فلوکستین را قطع کنید، پزشک توصیه می کند دوز خود را بتدریج کاهش دهید تا دچار عوارض جانبی اضافی نشوید. برای قطع این دارو دوز مصرفی شما توسط پزشک به تدریج کاهش مییابد. اطلاعات دارویی ذکر شده در سایت صرفا جهت آگاهی شما تهیه شده است، قبل از مصرف هر نوع دارو با پزشک خود مشورت کنید و از هرگونه خوددرمانی پرهیز کنید. پیشگیری ها اطلاعات داروها توسط MicromedexIt مهم است که پزشک پیشرفت خود را در دیدارهای منظم بررسی کنید تا تغییرات در دوز خود را انجام دهید و به کاهش عوارض جانبی کمک کنید. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

در بازار وجود دارد.

• دقیقاً همانطور که پزشک یا داروساز به شما می گوید، این دارو را به طور مرتب به کودک خود بدهید. این دارو میتواند حذف سایر داروها از بدن شما را آهسته کند که این امر ممکن است بر نحوه عملکرد آنها تأثیر بگذارد. سازمان غذا و داروی آمریکا از پروزاک میخواهد که با استفاده از جعبه سیاه هشدار دهد که داروهای ضد افسردگی ممکن است خطر خودکشی را در افراد کمتر از 25 سال افزایش دهد. در صورت استفاده از داروهای دیگری که باعث افزایش سروتونین می شوند، خطر سندرم سمیت سروتونین افزایش می یابد. فلوكستین در گروهی از داروها به نام مهاركننده های بازجذب سروتونین (SSRI) قرار دارد. فلوکستین دارویی است که با افزایش مقادیر یک ماده شیمیایی در مغز به نام سروتونین کار می کند. قرص یا داروی فلوکستین با نامهای تجاری پروزاک، سارافم و نام رایچ فلوکستین (Fluoxetine) در بازار وجود دارد. هیچ پاسخ مشخص بله یا نه برای این سوال وجود ندارد.

بر قند خون شما تأثیر بگذارد.

این عارضه به نوبه خود، تحویل اکسیژن و مواد مغذی به جنین را کاهش می دهد و در نتیجه مکانیسمی برای کاهش رشد و/یا ایجاد زایمان زودرس ارائه می دهد. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که میتواند باعث بروز واکنشهای آلرژیک یا سایر مشکلات شود. فلوکستین بر انتقال دهنده های عصبی، یا به عبارتی مواد شیمیایی که عصب های مغز برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند، تأثیر می گذارد. اگر مبتلا به دیابت هستید، ممکن است فلوکستین بر قند خون شما تأثیر بگذارد. کمبود سروتونین در بدن یکی از علل اصلی ابتلا به افسردگی است. استفاده خودسرانه از داروها عوارض جبران ناپذیری دارد. اگر شما و پزشکتان تصمیم دارید فلوکستین را قطع کنید، باید به تدریج و با کاهش میزان مصرف دارو همراه باشد تا مانع عوارض جانبی شدید شود. از پزشک خود در مورد زمان شروع یا قطع مصرف این داروها بپرسید. برخی از بیماران ممکن است در طی 24 تا 48 ساعت پس از قطع فلوکستین واکنش های ترک را تجربه کنند. در حالی که پس از مدتی که دارو نمیخورد دوباره آشفته میشود. برچسبهای روی تمام داروهای خود (از جمله داروهای آلرژی یا محصولات سرفه و سرماخوردگی) را بررسی کنید زیرا ممکن است حاوی موادی باشند که باعث خوابآلودگی میشود.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما