به روز رسانی زنده کانادا: پلیس پاکسازی کامیون داران مسدود کننده پل انتاریو را آغاز می کند

[ad_1]

ویدئو

رونوشت

رونوشت

پلیس کانادا برای پاکسازی معترضان در انتاریو تلاش می کند

گروهی از افسران پلیس در صف ایستادند تا معترضانی را که دسترسی به یک پل حیاتی اقتصادی در ویندزور، انتاریو را مسدود کرده بودند، حرکت دهند. این سومین هفته از تظاهرات است که به عنوان اعتراض به دستور کانادا برای واکسن برای رانندگان کامیون در حال عبور از مرز ایالات متحده و کانادا آغاز شد.

[Crowd chatter] “آنها می خواهند همه، مانند همه، از اینجا بروند.” «همه شما بهتر هستید. تک تک شما بهتر هستید.»

پخش کننده ویدیو در حال class=
گروهی از افسران پلیس در صف ایستادند تا معترضانی را که دسترسی به یک پل حیاتی اقتصادی در ویندزور، انتاریو را مسدود کرده بودند، حرکت دهند. این سومین هفته از تظاهرات است که به عنوان اعتراض به دستور کانادا برای واکسن برای رانندگان کامیون در حال عبور از مرز ایالات متحده و کانادا آغاز شد.اعتباراعتبار …جف رابینز / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

پلیس کانادا صبح شنبه برای پاکسازی معترضان در یک پل حیاتی اقتصادی در ویندزور، انتاریو، که کانادا و ایالات متحده را به هم متصل می کند و مجرای مهمی برای زنجیره تامین صنعت جهانی خودرو است، حرکت کرد.

گروهی از افسران پلیس با ژاکت‌های سنگین اما فاقد سپر یا سایر وسایل ضد شورش، صبح شنبه در صف ایستاده بودند و با احتیاط و به تدریج به تظاهرکنندگان نزدیک‌تر می‌شدند. افسران به معترضان گفتند که اگر نتوانند منطقه را پاکسازی کنند در خطر دستگیری هستند.

آنها توسط گروه دوم افسران با لباس نظامی تقویت شدند. شرکت پخش کانادایی، پخش کننده ملی، چیزی را که به نظر می رسید یک نفربر زرهی در صحنه بود نشان داد. این افسران از سرویس پلیس ویندزور و همچنین پلیس سواره سلطنتی کانادا، نیروی پلیس ملی کانادا بودند.

تا ساعت 11:30 صبح، بیش از ده ها کامیون و خودرو همچنان پل را مسدود کرده بودند و کامیون ها موتورهای خود را می چرخانند. افسران پلیس، در یک خط، معترضان باقی مانده را از نزدیک ترین تقاطع به پل دور کردند و آنها را به خیابان های دیگر هل دادند.

پلیس ویندزور در توییتر اعلام کرد که تا ساعت 10:40 صبح، کسی دستگیر نشده است و به مردم توصیه کرد از منطقه دوری کنند. آنها گفتند: “ما از همکاری تظاهرکنندگان در این زمان قدردانی می کنیم و تمرکز خود را بر حل مسالمت آمیز تظاهرات ادامه خواهیم داد.”

برخی از معترضان بر سر پلیس فریاد می زدند و برخی دیگر شعار “آزادی، آزادی!” و سرود ملی “ای کانادا” را خواند. گروهی از معترضان چادری را که در آن مواد غذایی و آذوقه نگهداری می کردند، برچیدند و سپس اطراف آن را جارو کردند.

یکی از معترضان به پلیس فریاد زد: «شما خیلی بهتر از این هستید».

خودروسازان به ویژه از تعطیلی جزئی پل سفیر که معمولاً روزانه 300 میلیون دلار کالا حمل می کند که حدود یک سوم آن مربوط به صنعت خودرو است، متضرر شده اند. محاصره خودروسازان را با کمبود قطعات مهم مواجه کرده است و شرکت ها را مجبور کرده است که برخی از کارخانه های انتاریو تا آلاباما را در روز جمعه تعطیل کنند.

یک حکم دادگاه که از معترضان خواسته بود تا منحل شوند یا با جریمه های سنگین یا زندان روبرو شوند، روز جمعه ساعت 7 بعدازظهر به اجرا درآمد و از آن زمان تعداد معترضان کاهش یافته است. اما صبح روز شنبه، ده‌ها معترض که برخی از آنها لباس ساختمانی فلورسنت به تن داشتند، هنوز از خروج خودداری کرده بودند و در تقاطع قبل از پل، قهوه می‌نوشیدند و پرچم‌های کانادا را برافراشته می‌کردند. سایر معترضان در وانت های خود با موتورهایشان در حالت بیکار ماندند تا گرم بمانند.

آرت جوسیلا، یک برقکار که ژاکت شکاری به تن داشت، گفت که هر روز برای اعتراض به این شهر آمده است. او با اشاره به دستورات واکسن گفت: «همه دستورات باید از بین بروند، مطلقاً درست نیست.

در حالی که کانادا وارد سومین آخر هفته از بحرانی می شود که هزاران معترض را به خیابان های پایتخت این کشور آورده و زنجیره های تامین بین المللی را مختل کرده است، مقامات برای بازگرداندن نظم به اقدامات سخت گیرانه تری روی آورده اند.

روز شنبه، گروه‌های جدیدی از معترضان در حال ورود به اتاوا، پایتخت این کشور بودند، جایی که تظاهرکنندگان هفته‌ها است که ترافیک را به هم می‌ریزند و مزاحم مشاغل و ساکنان می‌شوند. هنگامی که مردم پوشیده شده در پرچم های کانادا در میان برف می چرخیدند، موسیقی پاپ از استریو کامیون به گوش می رسید.

جاستین ترودو، نخست وزیر، معترضان را به دلیل هتک حرمت بناهای یادبود جنگ و انتشار اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار داد.

این تظاهرات در اعتراض به واکسیناسیون اجباری رانندگان کامیون در حال عبور از مرز ایالات متحده و کانادا آغاز شد. اما آنها به یک فریاد نبرد علیه محدودیت های همه گیر تبدیل شده اند و رهبری آقای. ترودو

نخست‌وزیر و نخست‌وزیر انتاریو هر دو روز جمعه هشدار دادند که تظاهرکنندگان در صورت عدم پراکندگی داوطلبانه با 100 هزار دلار جریمه و یک سال زندان مواجه خواهند شد.

ما می دانیم که بهترین راه حل برای محاصره های غیرقانونی این است که مردم خودشان تصمیم بگیرند که شنیده شده اند، ناامیدی ها و اختلافات خود را ابراز کرده اند و اکنون زمان بازگشت به خانه فرا رسیده است.» ترودو گفت. “این پیامی است که ما مدتی است ارسال می کنیم. اما اکنون پیامدهای واقعی با توجه به مجوزها، آینده و شغل آنها وجود خواهد داشت.

اگر محاصره ادامه یابد، آقای. ترودو گفت: «مداخله شدید پلیس به طور فزاینده ای صورت خواهد گرفت.

داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، وضعیت اضطراری را برای کل استان اعلام کرد و راه را برای دولت برای تصویب قوانینی که ممکن است به طور معمول مجاز به حمایت از شهروندان نباشد، باز کرد. به کسانی که سعی می کنند از طریق اخلال، ارعاب و هرج و مرج، دستور کار سیاسی را تحمیل کنند. فورد در یک کنفرانس خبری گفت: “پیام من به شما این است: حق شما برای بیان یک بیانیه سیاسی بر حق صدها هزار کارگر برای تامین معاش سنگینی ندارد.”

این اعتراضات توجه راست افراطی و گروه‌های ضد واکسن را در سراسر جهان به خود جلب کرده است و میلیون‌ها دلار جمع آوری کرده و باعث اعتراضات کپی‌برداری در فرانسه، نیوزلند و استرالیا شده است. سازمان دهندگان یک کاروان ایالات متحده از تظاهراتی در واشنگتن دی سی در 5 مارس خبر دادند.

سارا ماسلین نیر ارائه گزارش از اتاوا



[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما