به روز رسانی زنده کانادا: اتاوا در بحبوحه اعتراضات کامیون داران وضعیت اضطراری اعلام کرد

[ad_1]

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
شهردار اتاوا پس از بیش از یک هفته ناآرامی که با اعتراض کامیون داران به دستورات واکسن آغاز شد، وضعیت فوق العاده اعلام کرد. تظاهرات از پایتخت کانادا فراتر رفته است.اعتباراعتبار …پاتریک دویل / رویترز

کانادایی ها روز دوشنبه با پایتخت خود، اتاوا، در وضعیت اضطراری از خواب بیدار شدند.

بعد از ظهر یکشنبه، شهردار اتاوا پس از بیش از یک هفته ناآرامی که با اعتراض کامیون داران به دستورات واکسن آغاز شد، وضعیت اضطراری را اعلام کرد. اعتراضات از آن زمان به صورت قارچ گونه تبدیل به اشغال پایتخت کانادا و تظاهرات گسترده تر بر سر محدودیت های همه گیر شد که فراتر از پایتخت گسترش یافته است.

هزاران نفر در تورنتو و کبک سیتی تظاهرات کردند. کاروان های کامیون در نزدیکی مجالس قانونگذاری استانی در آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و بریتیش کلمبیا تجمع کردند.

تظاهرات ترافیک را مختل کرد و محله های تجاری و مسکونی را مختل کرد. مرکز شهر اتاوا، محل پارلمان این کشور، هنگامی که کامیون داران خودروهای خود را در تقاطع ها و خیابان های شلوغ پارک می کردند، فلج شد.

جیم واتسون، شهردار اتاوا، روز یکشنبه هشدار داد: «شخصی به دلیل رفتار غیرمسئولانه برخی از این افراد کشته یا به شدت مجروح خواهد شد. مقامات شهر و رئیس پلیس گفتند که آنها در “محاصره” هستند.

اوایل صبح دوشنبه در اتاوا، هوا 14 درجه فارنهایت و آفتابی بود و هزاران معترض آخر هفته رفته بودند. خیابان های نزدیک پارلمان بدون بوق های آخر هفته آرام بود. اما کامیون‌ها همچنان جاده‌هایی را که به سمت پارلمان هیل می‌رفتند مسدود کرده بودند و با بارش برف در طول شب، بخشی از فضای برف شده بودند. اکثر آنها دارای پلاک از انتاریو یا کبک بودند و تعدادی از آنها از آلبرتا در غرب کشور بودند. بسیاری از آنها با پرچم های کانادا تزئین شده بودند. چندین پوستر و تابلوهای ممنوعیت ضد کووید به همراه داشتند.

اواخر یکشنبه شب، پلیس به شدت مسلح یک کامیون تانکر با بیش از 3000 لیتر سوخت دیزل را از محل استقرار کامیون داران توقیف کرد و افرادی را در مرکز شهر اتاوا به دلیل حمل سوخت دستگیر کرد.

در نزدیکی پارلمان، یکی از معترضان گفت که این گروه در صورتی آماده بود که پلیس سوخت بیشتری از گازوئیل را ضبط کند یا کامیون های آنها بکسل شود.

اریک، یک تظاهرکننده از منطقه نیاگارا در انتاریو که از ذکر نام کامل خود خودداری کرد، گفت: “ما افرادی داریم که روی مسائل کار می کنند.” او در یک کامیون حمل و نقل بزرگ بود که کنارش یک خشخاش نقاشی شده بود.

اریک گفت: «کاری که ما انجام می دهیم در چارچوب قانون است.» وی افزود که نمی تواند به طور مشخص بگوید که از نخست وزیر جاستین ترودو چه می خواهد، اما باید «مرد مردم» باشد.

در طول همه‌گیری، کانادایی‌ها تحت محدودیت‌های مختلفی برای مبارزه با ویروس کرونا زندگی می‌کنند. اگرچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر کانادایی‌ها از این اقدامات حمایت می‌کنند، اما اعتراضات بیانگر ناامیدی است زیرا این همه‌گیری وارد سومین سال خود می‌شود.

تظاهرات در ابتدا توسط آقای. تصمیم ترودو مبنی بر الزام واکسیناسیون کووید برای کامیون دارانی که از ایالات متحده باز می گردند، منعکس کننده الزامی است که توسط دولت ایالات متحده برای کامیون داران کانادایی در حال عبور از مرز تحمیل شده است. در ژانویه، کاروانی از کامیون‌ها از بریتیش کلمبیا با معترضانی که قصد داشتند به نخست‌وزیر فشار بیاورند تا دستور را لغو کند، حرکت کردند.

همانطور که کاروان در حال حرکت بود، به آن ملحق شد و در نهایت از تعداد هوادارانی که با کامیون‌ها و اتومبیل‌ها سفر می‌کردند بیشتر شد. این گروه – سازماندهی آزادانه و بدون یک رهبر مشخص و مشخص – همچنین خواسته های خود را گسترش داد و به آقای دکتر فشار آورد. ترودو به تمام قوانین و محدودیت‌های کووید در کانادا، از جمله مواردی که توسط استان‌ها و دولت‌های محلی وضع شده‌اند، پایان دهد.

مدت ها قبل از اینکه اولین کامیون ها در ژانویه وارد اتاوا شوند. 28، آقای ترودو گفت که او دستور واکسن را لغو نخواهد کرد. او از ملاقات با اعضای گروه‌هایی که به گفته او «اقلیت حاشیه‌ای» هستند، خودداری کرده است.

در ژانویه در 29، جمعیت اطراف ساختمان پارلمان در اتاوا به بیش از 8000 معترض و صدها کامیون، بر اساس برآورد پلیس، افزایش یافت. به عنوان یک اقدام احتیاطی امنیتی، پلیس سواره سلطنتی کانادا، آقای. ترودو و خانواده اش از اقامتگاه رسمی نخست وزیر. آنها اکنون در اقامتگاه رسمی نخست وزیر در خارج از اتاوا اقامت دارند، جایی که آقای. ترودو در حال انزوا است زیرا تست کرونای او مثبت شده است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما