با وجود افزایش Omicron، فرصت های شغلی در ماه دسامبر همچنان بالا بود.

[ad_1]

اعتبار …دانیل برنر / بلومبرگ

مقامات فدرال رزرو در حال آماده شدن برای عقب نشینی از کمک های اقتصادی خود هستند زیرا تورم سرسختانه بالاست و بازار کار به سرعت بهبود می یابد، و آنها به وضوح نشان می دهند که آخرین چرخه تجاری الگوی ضعیفی برای آینده است.

در طول توسعه اقتصادی که از بحران مالی جهانی تا شروع همه‌گیری امتداد یافت، فدرال رزرو بسیار تدریجی عمل کرد – به آرامی خرید اوراق قرضه را که برای کمک به اقتصاد بود، شروع کرد، سپس ترازنامه دارایی‌های خود را به طرز بی‌رحمانه‌ای کاهش داد. بانک‌های مرکزی هزینه‌های استقراض را به‌طور پراکنده بین سال‌های 2015 تا پایان سال 2018 افزایش دادند و در هر جلسه دیگری با بیشترین سرعت هزینه‌ها را افزایش دادند.

اما تورم خاموش بود، بازار کار به آرامی از ورطه بیرون می‌آمد و شرایط تجاری به حمایت فدرال رزرو نیاز داشت. یک سری از روسای فدرال رزرو روز دوشنبه تاکید کردند که این زمان متفاوت است – نشان می دهد که عقب نشینی در حمایت از سیاست احتمالا سریع تر و قاطع تر خواهد بود.

چهار نفر از 12 رئیس منطقه ای بانک مرکزی روز دوشنبه سخنرانی کردند و همه پیشنهاد کردند که فدرال رزرو به زودی شروع به خنک کردن اقتصاد خواهد کرد. انتظار می رود بانک های مرکزی از ماه مارس یک سری افزایش نرخ بهره را انجام دهند و به زودی پس از آن شروع به کاهش نسبتاً سریع دارایی های ترازنامه خود کنند. سرعت عقب‌نشینی سیاست‌ها هنوز مورد بحث است و مقامات تکرار کردند که به داده‌های دریافتی بستگی دارد – اما تعدادی نیز خاطرنشان کردند که شرایط اقتصادی به‌طور غیرمعمول قوی است.

رافائل بوستیک، رئیس این سازمان، گفت: «اقتصاد بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که در تمام دورانی که من در این سمت بودم، و مطمئناً، در طول هر یک از بهبودهایی که در خاطره‌های اخیر تلاش کرده‌ایم سیاست‌های خود را طی کنیم». بانک فدرال رزرو آتلانتا در مصاحبه ای با Yahoo Finance گفت. هر خطری “که سیاست های ما منجر به انقباض در اقتصاد شود، فکر می کنم نسبتاً دور هستند.”

استر جورج، رئیس بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی، در طی یک سخنرانی پیشنهاد کرد، در حالی که زمان زیادی طول کشید تا فدرال رزرو دفعه قبل شروع به کوچک کردن ترازنامه خود کند، بانک مرکزی احتمالاً در سال 2022 با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

خانم خانم می گوید: «با توجه به تورم نزدیک به بالاترین حد 40 سال اخیر، شتاب قابل توجه در رشد تقاضا، و نشانه ها و گزارش های فراوان از تنگنای بازار کار، موضع بسیار سازگارانه فعلی سیاست پولی با چشم انداز اقتصادی همگام نیست. جورج که امسال به سیاست پولی رأی می دهد.

او خاطرنشان کرد که سوالات پیچیده ای در مورد اینکه ترازنامه چقدر باید باشد، پیش رو است. دارایی های فدرال رزرو به نزدیک به 9 تریلیون دلار افزایش یافته است، یعنی بیش از دو برابر اندازه قبل از همه گیری.

اماس. جورج تخمین زد که دارایی های اوراق قرضه بزرگ فدرال رزرو نرخ بهره بلندمدت را تقریباً 1.5 درصد کاهش می دهد – تقریباً نرخ بهره بدهی های 10 ساله دولت را به نصف کاهش می دهد. در حالی که کاهش ترازنامه بازارها را به خطر می اندازد، او هشدار داد که اگر فدرال رزرو همچنان در بازار خزانه داری حضور بزرگی داشته باشد، می تواند شرایط مالی را مخدوش کند و استقلال ارزشمند بانک مرکزی از دولت منتخب را به خطر بیندازد.

او گفت: “در حالی که ممکن است احتیاط کردن وسوسه انگیز باشد، اما هزینه های بالقوه مرتبط با ترازنامه بیش از حد بزرگ را نباید نادیده گرفت.” او پیشنهاد کرد که کوچک کردن ترازنامه می‌تواند به سیاستگذاران اجازه دهد تا نرخ‌هایی را که در حال حاضر نزدیک به صفر تعیین شده‌اند، کمتر افزایش دهند.

مری سی دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو، نیز برای یک مسیر فعال – البته هنوز تدریجی – به سمت حذف کمک های سیاستی استدلال کرد.

او در یک پخش اینترنتی رویترز گفت که فدرال رزرو پشت این منحنی نیست، اما باید به این واقعیت واکنش نشان دهد که به نظر می رسد بازار کار حداقل به طور موقت برای کارگران کوتاه است و تورم در حال افزایش است. قیمت ها در سال منتهی به دسامبر 5.8 درصد افزایش یافت که تقریباً سه برابر 2 درصدی است که فدرال رزرو به طور متوسط ​​و در طول زمان برای آن در نظر گرفته است.

خانم “ما سعی نمی کنیم با مارپیچ شریرانه قیمت دستمزد مبارزه کنیم.” دالی گفت. با این حال، او گفت که می‌تواند از افزایش نرخ در ماه مارس حمایت کند، و اشاره کرد که چهار افزایش نرخ می‌تواند معقول باشد، مسیری که سرعت را کاهش می‌دهد در حالی که “کاسه پانچ را به طور کامل کنار نمی‌کشد و باعث اختلال نمی‌شود.”

با این حال، او گفت که “اطلاعات نادرست” است اگر نشان دهیم که مقامات در حال ادغام در یک مسیر روشن رو به جلو هستند – فدرال رزرو باید بفهمد که با یادگیری بیشتر در مورد اقتصاد با چه سرعتی نرخ ها افزایش می یابد.

اقتصاددانان وال استریت به‌طور فزاینده‌ای انتظار دارند سرعت افزایش نرخ‌ها در سال جاری افزایش یابد: گلدمن ساکس و جی‌پی مورگان هر دو انتظار پنج تغییر نرخ در سال 2022 را دارند، و برخی ناظران فدرال‌رزرو پیشنهاد کرده‌اند که تا هفت مورد ممکن است. بازارها در یک شانس کوچک اما معنی دار قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو به جای افزایش معمولی یک چهارم درصدی، نرخ ها را در ماه مارس نیم واحد افزایش دهد.

مقامات مراقب بوده اند تاکید کنند که نمی دانند در آینده با سیاست چه اتفاقی می افتد زیرا اقتصاد بسیار نامشخص است – اجاره بها در حال افزایش است و زنجیره های تامین آشفته باقی می مانند که می تواند تورم را بالا نگه دارد، اما برنامه های حمایتی دولت در حال کاهش است که می تواند کاهش تقاضا

آقای “ما در مسیر خاصی قرار نداریم.” بوستیک گفت.

آقای. بوستیک در مصاحبه ای با فایننشال تایمز در آخر هفته پیشنهاد کرده بود که افزایش نیم واحدی نرخ می تواند در سال جاری مناسب باشد، رویکردی سریع برای برداشتن کمک سیاستی که هرگز در آخرین توسعه استفاده نشد.

او روز دوشنبه در یاهو گفت که در حال حاضر افزایش فوق‌العاده در ماه مارس را ترجیح نمی‌دهد، اگرچه به طور فزاینده‌ای آن جلسه را زمان مناسبی برای فدرال رزرو برای شروع افزایش نرخ بهره می‌داند. مثل خانم جورج، آقای بوستیچ همچنین تاکید کرد که این زمان در مورد ترازنامه فدرال رزرو متفاوت بود.

وی گفت: اقتصاد قوی تر است. و ما آن تجربه قبلی را داریم که به ما راهنمایی می کند که چگونه بازارها احتمالاً با کوچک شدن ترازنامه واکنش نشان خواهند داد. بنابراین من فکر می‌کنم که می‌توانیم از نظر نحوه انجام این کار قوی‌تر باشیم.»

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما