اول 10 کلیپ YouTube درباره سندبلاست

در صنعت ساختمان و سازههای فلزی، سندبلاست برای پاکسازی سطحهای فلزی از روغن، زنگزدگی و رسوبات استفاده میشود. آیا از کارایی فوقالعاده این روش اطلاعاتی دارید؟ مطمئنا میزان کیفیت و نوع کاربرد مسباره بر قیمت این محصول موثر است. پروسه سنجش کیفیت مسباره سندبلاست با بررسی مشخصات ظاهری مسباره و آنالیز شیمیایی مواد مورد استفاده در تولید این محصول انجام می شود. این فرآیند کاربرد های مختلفی دارد که در صنایع مختلف مانند سند بلاست انواع فلزات و سوله ، سند بلاست شیشه ، سند بلاست چوب ، سند بلاست سنگ و سند بلاست قطعات یدکی بیشتر نمایان می شود . شرکت پیشرو روش پارسه از سال 1392 فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش و صادرات انواع شن سند بلاست نظیر مسباره و گارنت شروع کرد. افرادی که مایل باشند می توانند تجهیزات سندبلاست خود را به ریموت کنترل مجهز کرده و به وسیله ریموت کنترل، پاشش نازل را قطع و وصل کنند. جایی که باد با وزش خود صخرهها را تغییر شکل داده و اثرات خود را بر طبیعت بر جای میگذارد. میزان چقرمگی مسباره نیز در جای خود بسیار مهم است.

رنگ های روغنی، پلاستیکی و سایر رنگ ها در برابر آب و مواد شیمیایی دارای مقاومت خوبی هستند، اما طی گذشت زمان از کیفیت ها کاسته شده و نیاز به ترمیم، بازسازی و رنگ آمیزی دوباره پیدا می کنند. از مزایای استفاده از این روش سندبلاست، امکان بازیافت مواد ساینده و استفاده مجدد از آنها می باشد. پوست گردو: پوست گردو نرم تر از برخی گزینه های دیگر است و در حالی که می توان از آنها برای پاک کردن رنگ استفاده کرد، برای تمیز کردن سطوح بهترند و اغلب برای تمیز کردن سطوح حساس تر مانند چوب استفاده می شوند. البته از آنجاییکه جهت سندبلاست سطوح با توجه به نوع و جنس سطح مورد نظر و محل قرارگیری آن وسیله انواع روش های سندبلاست وجود دارد که به جز تجهیزاتی که برای اکثر روش های سندبلاست مشترک می باشند، وسایل و تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که مخصوص آن روش سندبلاست می باشد. مواد ساینده برای انتقال از دیگ سندبلاست بر روی سطوح، از طریق شیلنگ سندبلاست به نازل سندبلاست هدایت شده و سپس از آنجا بر روی سطوح پاشیده می شوند.

ساچمه و گریت را میتوان بر روی انواع مختلف سطوح به منظور از بین بردن آلودگیها، برداشتن لایه رویی (قبل از پوششدهی) و ساچمهزنی استفاده کرد. همچنین بسته به نوع و حجم کارتان باید به حجم هوای تولید شده در کمپرسورها نیز توجه نمایید که کمپرسورها تقریباً از 150 لیتر در دقیقه تا 3000 لیتر تولید هوا در دقیقه می باشند که باید بسته به نیازتان آن را تهیه نمایید. باید بگوییم که این دستگاه با داشتن این مشخصات توانسته در مراکز دندانپزشکی و مطب ها محبوبیت به دست بیاورد، قابل ذکر است که دستگاه سندبلاست دندانپزشکی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همواره بهترین عملکرد را دارد در نتیجه کمک می کند تا دندانپزشک بر روی دندان بیماران فعالیت بهتری داشته باشد.

وقتی هوا با سرعت زیاد به دندان برخورد می کند تمام ضایعات را از روی آن برطرف می کند که در این صورت پزشک می تواند با دید بهتری کار خود را انجام دهد. این دستگاه برای سایش از هوا کمک می گیرد تا بتواند به تمیز کردن دندان ها کمک کند. در این مقاله می خواهیم با نازل سندبلاست بیشتر آشنا شویم و کاربرد آن در فرآیند بلاستینگ را شرح دهیم؛ پس تا پایان مقاله همراه سام بلاست باشید.

در این مقاله می خواهیم به طور کامل با وت بلاست و کاربردهای آن آشنا شویم؛ پس تا پایان مقاله همراه ما باشید. پاشیده می شود تا سطوح کاملاً پاک شوند و یا برای انجام عملیات رنگ کاری آماده شوند. از جمله از مزایای سند بلاست خشک می توان به پاکسازی سطوح فلزی از روغن و مواد نفتی، صاف شدن سطوح، پاکسازی لایههای اضافی و همچنین جلوگیری از امکان آتشسوزی اشاره کرد. در پاسخ به این سوال که وت بلاست چیست باید پاسخ داد که این روش تکنیکی است که در آن روند پاشش مواد ساینده به این صورت انجام می شود که این مواد پس از مخلوط شدن با آب به وسیله یک پمپ مخصوص، با کمک هوای فشرده شده و یا برخی سیستم های ویل بلاست به جسم مورد نظر برخورد می کنند.

نازل ها قطعات فیزیکی هستند که از یک لوله فلزی تشکیل شده اند. واتر بلاست برای نماشویی ساختمان ، کف سازی بتن ، آماده سازی انواع سطوح برای رنگ آمیز و عایق کاری ، بهسازی و ترمیم اسکلت و سازه های فلزی ، زنگ بری یا رنگ بری از جدار داخلی و خارجی انواع لوله ها، آماده سازی سطح برای پوشش دهی، اجرای کفپوش اپوکسی و … اولین مورد تمیز کردن سطوح و پاک کردن آلودگی های چسبیده به سطح و مورد بعدی ایجاد نوعی زبری بر روی سطوح برای چسبنده شدن پوشش های اعمال شونده است.

در حالت کلی وقتی صحبت از کارایی و موارد استفاده از سند بلاست میشود حتما باید سطح مورد نظر با شرایط جوی و مناسب بودن هوا سازگاری داشته و همچنین عملیات مربوط به آن با استانداردهای سوئدی SA2 ½ انجام پذیرد. دیگ سند بلاست درواقع به محفظه نگهدارنده مواد ساینده اشاره دارد. فرآیند دانه دانه کردن یا خش دار کردن سطح بتن با واتر سندبلاست برای بتن های پیش تنیده، اسکله ها، دیواره سد ها و ستون پل ها کاربرد دارد. برای چوب ، سندبلاست بدون آسیب به الیاف چوب ، با دانه هایی که باعث تغییر شکل یا جابجایی الیاف چوب نمی شوند انجام می شود و باعث تراش ملایم و بدون عمق نفوذ زیاد در چوب می شود. دستگاهی مهم که با استفاده از آن بتوان دانه های شن را با سرعت خیلی زیاد پرتاب کرد. در این روش مواد ساینده با سرعت و فشار زیاد به سطح برخورد میکنند و از همین طریق آلودگیها، رنگ، گرد و غبار و مواد اضافی روی سطوح را از بین میبرند و سطحی تمیز و پاکسازی شده ایجاد میکنند.

هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد که بگوییم شات بلاست برای سایش سطوح بهتر است یا سند بلاست! وت بلاست روشی از سندبلاست است که در آن موادد ساینده از درون آب عبور داده می شود و در نتیجه هیچ گونه گرد و غباری را تولید نمی کند. البته ذکر این نکته در این بخش حائز اهمیت است که افراد به هیچ عنوان نباید از این فرایند در مکان هایی که سیم های برق وجود دارند استفاده کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش استهلاک کمتر قطعات مصرفی سیستم می باشد.

دستگاه سندبلاست، دستگاهی است که به وسیله پاشش مواد ساینده با سرعت و فشار بالا به سطح قطعات سبب پاک شدن آن ها از آلودگی هایی مانند زنگ زدگی و رنگ های قدیمی و … او از این پدیده الهام گرفت و در نهایت مخترع اولین دستگاه سندبلاستر شد. به همین علت بسیاری از صنایعی که در مناطق شهری و مسکونی مشغول به کار هستند، از این دستگاه استفاده می کنند. این مواد، علاوه بر سندبلاست اهن، برای سطوح از جنسهای دیگر مانند شیشه نیز استفاده میشوند. جهت انتقال هوا به دیگ سندبلاست و ایجاد فشار برای هدایت مواد ساینده روی سطوح از شیلنگ هوای کمپرسور استفاده می شود. انتخاب ساینده مناسب با قطعه مورد نظر یکی از مراحل مهم در این تکنیک می باشد.

از دیگر ویژگی هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرباره مس یا همان مسباره در تولید سیمان، ملات و بتن به عنوان ماده اولیه کلینکر، جایگزین سیمان می گردد. در طی وت بالاست، آب و تمیزکننده، پیوند بین لکهها را میشکنند و ماده ساینده آنها را از روی سطح جدا میکند. سپس با استفاده از دستگاه های خشک کن، رطوبت آن را گرفته و برای فرآوری آماده می کنند. همچنین از دیگر ویژگی های خاص این تکنیک افزایش سرعت عمل ساب پاشی و رسوب زدایی می باشد. دانسیته و چگالی مسباره سندبلاست از دیگر ویژگی هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. بر طبق این استانداردها، ساینده های مسباره باید از نظر ویژگی هایی چون سختی، دانسیته و عناصر تشکیل دهنده از کیفیت لازم برخوردار باشند. این تجهیزاتی که معرفی کردیم در اکثر روش های سندبلاست مشترک می باشند که در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم. سندبلاست برای تمیزکاری سطح اکثر مواد نظیر سنگ، فلز، چوب، بتن، شیشه و حتی پارچه قابل استفاده است. در اکثر موارد مخزن های سندبلاستی که از رده خارج می شوند و مستهلک شده اند را برای فروش می گذارند و ارزش هزینه کردن را ندارند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت سندبلاست.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما