dioodbanner

پلانکتون؛ مجموعه عکس از دنیای میکروسکوپی پلانکتون – زومیت

[ad_1]

“پلانکتون” مجموعه ای از عکس های دنیای میکروسکوپی پلانکتون است. هدف مجموعه ون اي ي موضوع “پلانکتون” این است که بیننده را به سفر ببرد. با سفر او به عنوان یک دنیای مخفی که توسط بیگانگان ساکن شده است توصیف می کند.

پلانکتون اصطلاحی است که برای توصیف موجودات میکروسکوپی استفاده می شود. پلانکتون در اقیانوس یک غذای اصلی و مهم برای بسیاری از آبزیان بزرگ و کوچک است. تا به امروز، دانشمندان حدود 5000 گونه از خارپشت های دریایی را طبقه بندی کرده اند. پلانکتون ها به دو نوع اصلی فیتوپلانکتون و زئوپلانکتون تقسیم می شوند.

Yan van i Jiken / Planktonimتخم مرغ داماد


Yan van i Jiken / Planktonimفانتوم مگ بزرگ


Yan van i Jiken / Planktonimون آیکن با تور پلانکتون کار می کند


Yan van i Jiken / Planktonimگلئوتریشیا – سیانوباکتری


Yan van i Jiken / Planktonimدیاتوما

فیتوپلانکتون ها (سلول های کوچک گیاه مانند)، مانند گیاهان و گیاهان موجود در خاک، مسئول تولید نیمی از اکسیژن زمین از طریق فرآیند فتوسنتز خود هستند. زئوپلانکتون اساس زنجیره غذایی آبزیان است. پلانکتون همچنین نقش مهمی در چرخه کربن جهانی ایفا می کند. زیرا این پلانکتون است، نه یک درخت، که مسئول انتقال بیشتر دی اکسید کربن از جو است.

مقالات مرتبط:

به گفته ناسا، پلانکتون هر سال مسئول انتقال 10 گیگاتن کربن از جو به اعماق اقیانوس است. حتی کوچکترین تغییر در رشد فیتوپلانکتون ها ممکن است بر غلظت دی اکسید کربن در جو تأثیر بگذارد که مستقیماً با دمای جهانی مرتبط است.

مانند بسیاری از اشکال حیات بر روی زمین، این پلانکتون های حیاتی توسط تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین و اسیدیته اقیانوسی تهدید می شوند.


Yan van i Jiken / Planktonimتخم خارپشت دریایی


Yan van i Jiken / Planktonim


Yan van i Jiken / Planktonimمرحله پلانکتون تروکوفور لارو کرم لارو


Yan van i Jiken / Planktonimدیاتومه های کوزینودیسک


Yan van i Jiken / Planktonimمستعمرات از دیاتومها متصل به جلبک دریایی قرمز


Yan van i Jiken / Planktonimلارو اکینودرم


وون آیکن می گوید:

این موجودات زیبا و متنوع و بسیاری از این جمعیت ها برای ما ناشناخته هستند. زیرا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. آنها در زیر آب های اطراف ما سفر می کنند و برای همه زندگی ضروری هستند. بی نهایت روی زمین.

این مجموعه با عکسبرداری از حیوانات در زیر میکروسکوپ و نمایش دقیق زیبایی و ساختار ظریف حیوانات کوچک تهیه شده است.


Yan van i Jiken / Planktonim

آبسه آبی با تخم


Yan van i Jiken / Planktonimیان ون آیکن در محل کار

ون آیکن کارگردانی، کارگردانی، تهیه کنندگی و تدوین فیلم ها و فیلم های ساخته شده در این حوزه را بر عهده داشته است. این فیلم بدون صدا و یانا وندرن، هنرمند مشهور نروژی، او آن را مونتاژ کرد. صدا در یک محیط صوتی در اعماق آب یا یخ ضبط می شود و شامل طیف وسیعی از فرکانس ها است که معمولاً توسط گوش انسان شنیده نمی شود.

اگر از مقالات فعلی لذت می برید و کنجکاوی شما را تحریک می کند، کارهای بیشتری می توانید انجام دهید وب سایت یان ون آیکن مواظب باش.

***

به امید این بخش کرکره خوش بگذره. آیا اهمیت پلانکتون را می دانید؟ به نظر شما مجموعه ون آیکن در اطلاع رسانی این گونه چقدر مفید است؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران زومیت در میان بگذارید.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما