چیزهایی که در مورد دیابت فلوکستین نمی دانید!

برای مصرف داروهای MAOI بعد از فلوکستین لازم است حداقل 5 هفته منتظر بمانید. غذاهای دارای فیبر از قبیل: میوه ها و سبزیجات و غلات مصرف کنید. از مصرف نوشیدنی ها و غذاهای دارای کافئین مخصوصا در اواخر روز، خودداری کنید. در طول روز، یک چرت کوتاه بزنید. تو طول زندگیش چطور توانسته بدون خوردن فلوکسیتین دوام بیاورد. همچنین اگر برای مدت زمان طولانی استفاده میشود، بدون تأیید پزشک به طور ناگهانی مصرف این دارو را قطع نکنید. این قرص به میزان ۲۰میل و ۴۰میل در داروخانه ها و به همراه نسخه پزشک عرضه می شود. همه داروهای TCA با مهار باز جذب سروتونین و نوراپی نفرین باعث تقویت اثر این دو نوروترانسیمتر می شوند؛ اما قدرت باز جذب و میزان انتخابی بودن این اثر بین داروهای مختلف متفاوت است. خواب آلودگی و گیجی، سردرد و یرقان، آشفتگی و خواب ناآرام همراه با کابوس و در مواد نادر موجب تشنج و درد مفاصل نیز خواهد شد. همچنین مصرف همزمان تریپتوفان با فلوکستین ممکن است منجر به افزایش آشفتگی با بیقراری و اختلالات گوارشی گردد. یکی از عوارض جانبی مصرف فلوکستین ، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن و لاغری است.ولی توجه داشته باشید که این فقط یکی از عوارض جانبی این دارو است و به هیچ عنوان نباید قرص را فقط برای لاغری و کاهش وزن مصرف کنید.

فلوکستین چیست

با اینکه بعد از فلوکستین داروهای مشابه بسیاری کشف شده است، اما همچنان او یکی از محبوب ترین دارو ضد افسردگی در میان همگان است. عوارض: در بسیاری از موارد، خوردن قرص ضد افسردگی، در هفته های اول مصرف، انگیزه ی خودکشی در افراد افزایش پیدا می کند. معروف ترین داروی رفع افسردگی، فلوکستین نام دارد که مصرف آن برای بیماری هایی نظیر پرخوری عصبی و اختلالات وسواسی و هراس نیز کاربرد دارد. این قرصها هیچ مورد مصرف درمانی ندارند و در بین جوانان به نام قرصهای شادی آور (اکس) مشهور شده و در مهمانیهای شبانه به منظور ایجاد سرخوشی کاذب مورد استفاده قرار میگیرد. اما آنها همچنین اثرات انتقال دهنده عصبی دیگری به نام استیل کولین را کاهش میدهند. با این حال اگر بدون اطلاع از باردار بودن خود داروی فلوکستین مصرف کرده اید موضوع را حتما به پزشک خود اطلاع دهید. وظیفه ی اصلی آگوملاتین، ایجاد تعادل در فرآیند های فیزیکی و شیمیایی در بدن بوده که به صورت شبانه روزی در حال اجرا هستند، که در صورت اختلال در این تعادل، شخص مربوطه دچار افسردگی خواهد شد. با این حال اگر همزمان با مصرف دارو، هیچ مشکلی در زمینه سلامتی برای مادر و نوزاد وجود ندارد که به طور مستقیم به شیردهی مربوط باشد، مادر می تواند برای مدت طولانی شیردهی داشته باشد.

اگر چه داروهای گروه TCA در درمان همه انواع افسردگی مؤثر هستند؛ اما استفاده از آنها به دلیل وجود داروهای دیگر با کارایی درمانی مشابه، عوارض کمتر و خطرات کمتر در صورت مصرف در دوزهای بالاتر کاهش پیدا کرده است. بیمارانی که دارونما مصرف کرده بودند ۱٫۹ دقیقه بهبود پیدا کرده بودند. در مجموع 15 نفر از 197 شرکتکننده (7.6%) دریافتکننده فلوکستین در مقایسه با 12 نفر از 196 شرکتکننده (6.1%) دریافتکننده دارونما دچار یک افسردگی شدند. ترازودون دارو ضد افسردگی بوده که با تحت تاثیر قرار دادن مواد شیمیایی در مغز، نسبت به رفع اختلال اقدام می کند. در این موارد، راه حلهای مختلفی وجود دارد؛ مانند افزایش دوز دارو (تا حد مجاز)، اضافه کردن داروی دیگری به داروی اول، تغییر دادن داروی مصرفی، و استفاده همزمان از رواندرمانی. LGICها به جایش تعدیل دارویی را ببینید. این اولین دارویی است که به ثبت اداره ی مواد غذایی و دارویی آمریکا رسیده که می توان از آن برای درمان اختلال وسواس جبری در کودکان نیز بهره برد. در صورت شدید بودن علائم از مصرف دارو خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنید. در صورت شدید بودن نسبی یا کامل علایم، باز هم مانند سایر افسردگی­ها (به جز نوع دوقطبی) مصرف یک داروی ضدافسردگی به مدت چهار تا شش هفته اغلب به تسکین نشانه­های افسردگی می­انجامد.

در مورد داروهایی هم که مصرف کردهاید، هرچند جزو داروهای ضدافسردگیِ مؤثرند، پیش از آن که در مورد اثربخش بودن یا نبودن آنها در مورد خودتان قضاوت شود باید از این موضوع که با مقدار کافی و در مدت کافی مصرف شده باشند مطمئن شد. اگر عوارض داروی مصرفی شما غیرقابل تحمل است، با پزشک خود راجع به تغییر دارو صحبت کنید. تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد. یکی از نکاتی که پیرامون داروی فلوکستین وجود دارد این است که عملکرد آن با اطلاع از موارد و نحوه مصرف، تداخلات دارویی و … داروی سرترالین یکی از پرمصرفترین داروهای ضد افسردگی است و به دلیل تاثیر خوب و عوارض کم، استقبال زیادی از آن شده است. بانوان باردار به هیچ وجه از این دارو استفاده نکنند، چرا که موجب اختلال در تشکیل ریه جنین خواهد شد. این ترکیب برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود که حداقل دو داروی دیگر برای درمان موفقیت آمیز علائم آزمایش شده است. داروی فلوکستین از راه دهان مصرف می شود. یکی دیگر از داروهای مهار کننده ی افسردگی که به تازگی مورد استقبال بیماران و پزشکان بسیاری قرار گرفته است، سرترالین می باشد. فلووکسامین یکی از اولین داروهای ssri بوده که در سال ۱۹۸۴ به چرخه ی تولید اضافه شده است.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما