چرا بیگانگان: تنهایی نیاز به ادامه دارد؟

[ad_1]

می توان گفت 7 سال از اکران فیلم Alien: Isolation می گذرد. با توجه به تلاش‌های دیگر فیلم‌سازان ترسناک، می‌توان ادعا کرد که Alien: Isolation هنوز هم ترسناک‌ترین بازی ویدیویی است. اما آیا باید مشخص شود که دنباله ای برای این بازی وجود خواهد داشت؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، آیا ظرافت نسخه Isolation را خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سوالات با ویجیاتو همراه باشید.

ابتدا از منظر فنی به موضوع نگاه می کنیم. نسخه موبایلی این سری با عنوان Alien: Blackout در سال ۲۰۱۹ منتشر شد که گفته می شود دنباله ای بر نسخه قبلی است و داستان آماندا ریپلی را روایت می کند. البته باید بگویم که این نسخه نمی تواند حس آشنایی را به مخاطب القا کند. من فکر می کنم بعد از این همه رهبری چین، بفهمید من چه می گویم. درست است که نسخه موبایل Blackout بعد از نسخه Isolation منتشر شد، اما این بدان معنا نیست که می تواند جایگزین خوبی برای نسخه Isolation باشد، به خصوص اگر این جایگزین همچنان در موبایل موجود باشد.

مطالب پیشنهادی:بهترین فیلم ترسناک فرانسوی تاریخبر اساس امتیاز IMDb
بهترین فیلم ترسناک فرانسوی تاریخ

منظورم از ترتیب بندی مناسب این است که اگر نسخه Isolation در همه زمینه ها 5 برابر بهتر باشد، نسخه جدید باید 10 برابر بهتر باشد. نسخه جدید باید تمام عملکردهای خوبی را که نسخه Isolation دارد انجام دهد و ما را به بهترین زوایای جدید و ناشناخته دنیای بیگانه ببرد. البته، Creative Council بهتر می داند که چه کاری باید انجام دهد، و امیدوار است که نسخه جدید بهبود قابل توجهی داشته باشد، که در صورت امکان تعجب آور است.

اگر در مورد Alien: Isolation از من بپرسید، باید بگویم این بازی در یک کلمه عالی است. اما این بدان معنا نیست که او کارهای عجیب و غریب انجام می دهد، بنابراین طبیعتاً مشکلاتی وجود خواهد داشت. البته در برخی زمینه ها کاستی هایی وجود دارد که انتظار داریم نسخه جدید در این راستا بهبود یابد. اگر در مورد حال و هوای بازی از من بپرسید، باید بگویم که محیط تم باید در یک مکان تاریک، در فضای باز یا به اصطلاح کلاستروفوبیک تنظیم شود.

این نوع طراحی محیط چیزی است که تم خاص Alien را بسیار عالی می کند. البته به نظر من در طراحی محیط نسل جدید تفاوت فضا و خروج از محیط تنگ و تاریک بی ارزش نخواهد بود. به عنوان مثال، برخی از فضای باز یا حتی پیاده روی در یک سیاره برای رسیدن به ایستگاه فضایی دیگر می تواند کمی زهر و بازی های مختلف را به همراه داشته باشد. همچنین حرکت به زمان حال و آینده یا حتی گذشته می تواند چیز جالبی باشد.

اولین نسخه از سری Alien ریشه در فناوری سال 1979 داشت. زمانی که صنعت هوافضا به تازگی شکل گرفته و شکوفا شده است. بنابراین شاید نسخه جدید می توانست از موجودات فضایی الهام گرفته شود و ما را در نقش آنها در نسخه 1986 قرار دهد، جالب است اگر بیشترین پیشرفت ها در طراحی جلوه های بصری صورت می گرفت. البته اگر آماندا کلونیال مارین می پوشید و زنومورف ها را با تپانچه می کشت به نظر من نمی چسبید. زیرا انجام چنین کارهایی چیزی است که ایزوله را واقعاً خوب و با طراوت می کند. البته روند کار به این صورت است که باید با یک یا دو زنومورف، درست مثل انتهای نسخه Isolation، سروکار داشته باشیم. به عنوان مثال، Xenomorph ها سریعتر و باهوش تر از Alien 3 هستند. اما آنها همان موجوداتی هستند که قبلا بودند، البته کمی ترسناک تر و وحشتناک تر. اینها تنها برخی از برنامه های هدف گذاری اشتراک افزار هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

رابط کاراکتر چیز دیگری است که می توان آن را بهبود بخشید. افرادی که در سواستوپل ملاقات می کنید خطرناک و بومی هستند یا بازماندگانی هستند که مدام از خود شکایت می کنند. چه خوب است که نسخه جدید به ما اجازه می دهد تا گفتگوی واقعی و پویا با شخصیت ها و افراد داشته باشیم (درست مانند The Witcher 3). این نه تنها اندازه شخصیت آماندا را روشن می کند، بلکه به شخصیت سایر شخصیت ها نیز کمک می کند. اگر این ارتباطات در طول بازی بتواند مقصد متفاوتی را برای ما مشخص کند بسیار جالب خواهد بود. درست مثل کمک به کسی که مثلاً مسیر امن تری را در یک منطقه خطرناک به ما نشان می داد تا به مقصد برسیم.

سیستم ابزار دقیق شامل بیشتر نسخه Isolation است که منعکس کننده کار روزانه آماندا به عنوان یک مهندس است. این سیستم در ابتدا طراحی شده بود، اما چسباندن چند تکه زباله به یکدیگر برای ایجاد ابزارهای اولیه یکی از ویژگی های متمایز بازی است. با این حال، می‌توان آن را طوری طراحی کرد که عمیق‌تر و جزئی‌تر شود. چه خوب است اگر در نسخه جدید تولیدکنندگان فراتر رفته و به شما این توانایی را بدهند که از خلاقیت خود استفاده کنید و بتوانید سلاح ها و تجهیزات موقت خود را از قطعات خرد شده بسازید. چیزی شبیه به سلاح های موجود در بازی Dead Rising 2. این امر کیفیت و جذابیت بازی را بسیار افزایش می دهد.

داستان های بهتر دور از دسترس نیستند. البته نسخه Isolation در این گفتگو کمی بد عمل کرد. از آنجایی که سازندگان از عناصر و قابلیت های مختلف بازی که بعدها توسط بازیکنان کنجکاو کشف شد استفاده نکردند، ممکن است عملکرد ضعیف داستان نتیجه سانسور یا بررسی مجدد باشد. به طور خلاصه، همه می دانند که یک متن در صورت شکست چقدر ناآشنا است و می تواند برای شخصیت سریال مضر باشد. پس بهتر است سازندگان از اشتباهات خود درس بگیرند و سعی کنند در نسخه جدیدی از داستان ترسناک گذشته را جبران کنند.

اکنون که دارم مقاله می نویسم، فکر نمی کنم هیچ یک از عناوین به جز Alien: Isolation شایسته ویرایش جدیدی باشند. این می تواند یک نقطه شروع قوی برای توسعه دهندگان برای ایجاد نسخه های جدید باشد. البته به نظر می رسد که نسخه Alien: Isolation شاید یکی از آن موارد نادر باشد که پس از انتشار دیگر موارد مشابه دیگر تکرار نخواهد شد. اگرچه Creative Assembly یک بازی دیگر خواهد ساخت، اما بسیاری از سازندگان اصلی بازی پس از پایان بازی را ترک کرده اند تا با استودیوهای دیگر همکاری کنند. این بدان معناست که ممکن است دیگر هرگز بازی ای مانند Isolation را نبینیم. اما حداقل ما همیشه نسخه اصلی را خواهیم داشت و با پورت فوق العاده ای که به تازگی برای گوشی های هوشمند منتشر شده است، می توانیم از تجربه آن در هر کجای دنیا خوشحال باشیم و اوقات خوبی را سپری کنیم.

مطالب پیشنهادی:بهترین آهنگ استفاده شده در فیلم های ترسناکهارمونی وحشت
بهترین آهنگ استفاده شده در فیلم های ترسناک

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما