پیشنهادات هیجان انگیز؛ کلید برگشت

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، منچستریونایتد روزهای مهمی را پشت سر می گذارد و پس از برکناری اوله گونار سولشر، او حالا تا نیمکت نشینی سرمربی جدید، به عنوان سرمربی موقت مایکل کریک ادامه خواهد داد.

گزینه های زیادی برای هدایت منچستریونایتد وجود دارد. در ابتدا نام زین الدین زیدان مطرح شد اما این بازیکن فرانسوی پیشنهاد یونایتد را رد کرد. در آن زمان، مائوریسیو پوچتینو منصوب شد، اما او دیروز اعلام کرد که از پاری سن ژرمن “کاملا راضی” است و به چالش دیگری فکر نخواهد کرد.

اریک تون هاگ، سرمربی آژاکس و ارنستو والورده، سرمربی سابق بارسا، گزینه‌های پیشنهادی هستند، اما ریو فردیناند، سرمربی منچستریونایتد معتقد است که کارلوس کی روش بهترین گزینه برای هدایت شیاطین سرخ است. او دو دهه پیش به عنوان دستیار سر الکس فرگوسن انتخاب شد و تاثیر بسزایی در موفقیت این تیم داشت. کی روش که سال ها سرمربیگری تیم ملی کشورمان را برعهده داشت، پس از شکست از تیم ملی کلمبیا اکنون سرمربی تیم ملی مصر است و با این تیم شانس بالایی برای صعود به جام جهانی دارد.

ریو فردیناند که خاطرات خوبی از همکاری با کی روش دارد، گفت:ما در مورد مائوریسیو پوچتینو صحبت می کنیم. زمانی که او تاتنهام را ترک کرد، انتخاب منچستریونایتد را داشت و ما می دانیم که او رویای نشستن یونایتد را داشت، اما پوچتینو اکنون سرمربی پاری سن ژرمن است و باید به این باشگاه احترام گذاشت. باشگاه به راحتی در نیم فصل مربی یا بازیکنی را از دست داد، اگر من بودم پوچتینو را برای فصل بعد معرفی می کردم و بهتر بود او از اول فصل شروع به کار کند.

بله، سوال من این است که چرا کارلوس کی روش نه؟

فکر می‌کنم اگر منچستریونایتد به دنبال کارلوس کی‌روش باشد، از تمام کارهایش دست می‌کشد.»

رویکرد اسرار ذهن از زبان یونایتد استار :: سه ورزش

کیروش در منچستریونایتد

در سال 2002 بود که سر الکس فرگوسن در تصمیمی جسورانه و رویایی کارلوس کی روش را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد.

کارلوس کی روش به جای استیو مک لارن به اولدترافورد می آید. کیروش قبلا برای تیم های ملی امارات و آفریقای جنوبی کار می کرد و فرگوسن می خواست فردی کارآمدتر از مک لارن را به خدمت بگیرد.

کیروش در اولین فصل حضورش در یونایتد عملکرد خوبی داشت و این تیم توانست قهرمانی لیگ برتر را از آرسنال پس بگیرد. در تابستان همان سال، یونایتد تصمیم گرفت شیوه بازی خود را تغییر دهد. به همین دلیل دیوید بکهام را به رئال مادرید فروخت و بازیکن جوانی به نام کریستیانو رونالدو را به تیمش اضافه کرد. پیش از آمدن رونالدو، صحبت هایی درباره رونالدینیو و آرین روبن در یونایتد وجود داشت که هیچ کدام از این نقل و انتقالات انجام نشد. این شروع فصل جدید برای یونایتد است تا بازی را با سانترها و دریبل های بیشتر جایگزین کند. اما در همان تابستان کارلوس کی روش هدایت رئال مادرید را پذیرفت و راهی اسپانیا شد تا سرمربی معتبرترین تیم اروپا شود.

کی روش: از منچستر به تهران، روبروی آبراه :: ورزش سه

پیوستن به سانتیاگو برنابئو برای کیروش موفقیت آمیز نبود. او به دلیل نتایجی که با رئال مادرید در حین اخراج به دست آورد، اخراج شد. حضور کیروش در یونایتد و همکاری مجدد با فرگوسن به نفع هر دو طرف بود. آرسنال در آن فصل 15 امتیاز از یونایتد فاصله داشت و فرگوسن از والتر اسمیت کمک گرفت.

این بار بود که کارلوس کی روش به یونایتد بازگشت و قراردادی سه ساله امضا کرد. تحت هدایت او بود که کریستیانو رونالدو بزرگ شد و در تمرینات او بود که بهترین بازیکن جهان شد. در پایان آن فصل، یونایتد در خانه جامی به دست نیاورد، اما فرگوسن و تیمش توانستند شیوه جدیدی از بازی را در این تیم آغاز کنند و به فکر پرورش بازیکنان جوان و مستعد این تیم مانند رونالدو و رونی باشند. . .

ورود بازیکنانی مانند نمانیا ویدیچ، ادوین فن در سار و پاتریس اورا یک دفاع بسیار قوی ایجاد کرد. جدایی روی کین از این تیم در سال 2005 یکی از تاثیرگذارترین تصمیمات یونایتد است. دلیل اصلی جدایی کین از یونایتد کارلوس کی روش بود. کین تاکتیک های کیروش را دوست نداشت و از آزادی عملی که به آنها داده شده بود ابراز نارضایتی کرد.

بازیکنی که در آکادمی جوانان یونایتد پرورش یافته بود، یکی پس از دیگری این تیم را ترک کرد. دیوید بکهام، فیل نویل، نیکی بات و حالا هواداران باید تماشای خروج کین از تیم را داشته باشند. همه این اتفاقات نشان می دهد که فرگوسن به ذهن باز و ایده های کیروش اعتماد دارد و در حال ساختن تیمی است که نه تنها می خواهد بر انگلیس حکومت کند، بلکه می خواهد اروپا را نیز اداره کند.

تغییر از تیم انگلیسی به تیم اروپایی

یکی از انتقادات دائمی الکس فرگوسن این است که تیمش همیشه در اروپا شکست خورده است. چهار بازی اخیر او در اروپا در دوران طولانی حضورش در زمین شیاطین سرخ نشان می دهد که موفقیت او در اروپا با موفقیت داخلی او قابل مقایسه نیست. حضور دستیارانی چون برایان کید و استیو مک لارن اگرچه در تیم بسیار موفق بود اما در اروپا موفق نبود. مفهومی که کیروش به یونایتد آورد این بود: “منچستریونایتد با مدرن کردن شیوه بازی خود در اروپا موفق شد.”

تحول کی روش در تابستان 2006 با جدایی رود فان نیستلروی ادامه یافت. او معتقد است که ظاهر نیستلروی مانع از ظهور استعداد کریستیانو رونالدو خواهد شد. فرگوسن از بین دو نفر رونالدو را انتخاب کرد و بنابراین نیستلروی به رئال مادرید فروخته شد. پسر پرتغالی در آن فصل فوق العاده بود و 23 گل برای این تیم به ثمر رساند که در مقایسه با سه فصل قبلی او بسیار عالی به نظر می رسد. سپس رونالدو به عنوان دروازه بان یونایتد به میدان رفت. پیروی از تغییر شکل یونایتد، تاکتیک ها و تکنیک ها در سیستم بازی آن ها بیش از هر زمان دیگری و پرش از کناره ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

کی روش پیشرفت و پیشرفت فوتبال را به درستی می بیند و هافبک هایی مانند رونالدو را در مواقع نیاز به دروازه بان های غریزی تبدیل کرده است. به نظر می رسد کیروش آینده فوتبال را می بیند و از بازیکنانی مانند رونالدو برای توسعه فوتبال در یونایتد استفاده می کند.

سبک جدید کیروش به او اجازه می دهد تا به اهداف زیادی دست یابد و با روحیه ای که کیروش به او می دهد موفقیت های بی نظیری را برای خود و باشگاهش رقم بزند. او در شکوه خود به عنوان بهترین بازیکن سال، بهترین بازیکن جوان و بهترین بازیکن سال انتخاب شد. او در سال 2008 با تیمش قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شد و اولین هافبکی بود که کفش طلا را در اروپا کسب کرد.

کیروش همچنین سیستم سنتی 2-4-4 را در فوتبال انگلیس تطبیق داده است. فرگوسن می خواهد یونایتد به اندازه هلند و بارسلونا فوتبال خوب بازی کند.

از آن زمان، آنها تمام اشکال مدرن و پیچیده فوتبال یونایتد را دیده اند. همه این تغییرات به خاطر کاری است که کیروش در این تیم انجام داده است. او معمار دفاع منچستریونایتد در حمله، حمله و هافبک است. این تیم روان فوتبال بازی کرد و دل هواداران را به دست آورد.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما