پیشرفت های بزرگ توصیه های دانشمندان برای اجتناب از چربی های اشباع شده را به چالش می کشد

[ad_1]

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است که حدود 9 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. اما می توان با تغییر رفتارهایی مانند ورزش، ترک سیگار و رژیم غذایی سالم تا حدودی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد. یکی از این تغییرات مصرف نکردن چربی های اشباع شده است، اما اکنون تحقیقات جدید نشان می دهد که به جای تمرکز بر میزان مصرف چربی های اشباع شده، باید به منابع غذایی آنها نگاه کنیم.

یکی از نکات غذایی توصیه شده توسط متخصصان، مصرف کمتر چربی اشباع شده و در عوض افزایش مصرف بیشتر چربی های غیراشباع مانند آجیل، روغن های گیاهی و ماهی است.

با این حال، بیشتر تحقیقات در مورد این نوع چربی فقط بر ارتباط آن با بیماری قلبی متمرکز شده است. از سوی دیگر، مزایای بالقوه رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع نادیده گرفته می شود. در یک مطالعه جدید از دانشگاه کمبریج، محققان به جای استفاده از چربی های اشباع به تنهایی، رژیم های غذایی سالم برای قلب را مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه سلامت قلبی عروقی افراد میانسال را در 10 کشور اروپایی بررسی کرد. 10529 شرکت کننده در این مطالعه که بیماری قلبی داشتند با 16730 شرکت کننده که سیستم عروقی سالمی داشتند مقایسه شدند. در این مطالعه عادات غذایی افراد نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. عوامل مرتبط با بیماری قلبی مانند سن، جنس، سطح ورزش، مصرف سیگار یا الکل، اضافه وزن و چاقی در نظر گرفته شد.

این تیم پس از مطالعه گفت: “ما هیچ ارتباط کلی بین مصرف چربی اشباع شده شرکت کنندگان و خطر ابتلا به بیماری قلبی پیدا نکردیم.” تنها تفاوت زمانی است که ما به غذاها به عنوان منبع رایج چربی اشباع نگاه می کنیم. ما دریافتیم افرادی که چربی اشباع شده بیشتری نسبت به گوشت قرمز و کره مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند. از سوی دیگر، افرادی که چربی اشباع شده از پنیر، ماست و ماهی دریافت می کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

تیم تحقیقاتی می گوید: «اگرچه پنیرها و ماست سرشار از چربی اشباع شده هستند، اما حاوی مواد مغذی مانند ویتامین K2 و پروبیوتیک ها نیز هستند. هر کدام از این غذاها ممکن است به روش های مختلفی بر خطر بیماری قلبی تأثیر بگذارند، اما البته نسبت های متفاوتی دارند. ارتباط بین بیماری قلبی و چربی اشباع شده به منابع غذایی بستگی دارد و حذف یک منبع کاملاً کم چرب به دلیل اهمیت سایر مواد مغذی راه درستی برای کنترل بیماری نیست.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما