همه چیز درباره داروهای ضد افسردگی – دکتر بهشتیان

اطلاعاتی در مورد هشدارهای بارداری فلوکستین 20م گ کپسول ثبت نشده است. فلوکستین روی مواد شیمیایی مغز که ممکن است در افراد مبتلا به افسردگی، هراس، اضطراب یا علائم وسواس فکری، غیر متعادل باشند، تاثیر میگذارد. فلوکستین بر روی مواد شیمیایی داخل مغز تاثیر می گذارد که ممکن است در افرادی که دارای افسردگی، وحشت، اضطراب یا علائم وسواسی هستند، باعث به هم خوردن متعادل شود. سابقه سوءمصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی یا اگر تحت درمان با شوک درمانی (ECT) قرار دارید. فلوكستین می تواند ریسك ناشی از ECT را افزایش دهد ، در صورت امكان توصیه می شود دارو قبل از ECT قطع شود. به یاد داشته باشید مصرف فلوکستین را ناگهان متوقف نکنید و قبل از قطع آن با پزشک صحبت کردید. ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.

قرص فلوکستین ۱۰

پزشک باید در ویزیتهای منظم پیشرفت شما را بررسی کند. و در مورد ورزش؛ اگر ممنوعیت جسمانی برای ورزش کردن ندارید، ورزش منظم و با برنامه میتواند به بهبود علایم اضطرابی و افسردگی (در کنار مصرف داروها) کمک کند، ولی این موضوع الزاماً ارتباطی با کم شدن مقدار داروها ندارد و در آن مورد باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. اگر شما مبتلا به دیابت هستید، فلوکستین ممکن است برروی سطح قندخون شما تاثیر بگذارد، بهمین دلیل سطح قندخون خود را هنگام مصرف دارو به طور منظم کنترل نمایید و نتیجه آنها را با پزشکتان درمیان گذارید. از سوی دیگر، اگر مصرف داروی ضد افسردگی خود را خودسرانه متوقف کنید ممکن است دچار افسردگی شوید. با توجه به اثرات بازدارنده سیپروهپتادین بر عملکرد فلوکستین در تخریب یادگیری و حافظه جهتیابی، احتمالاً داروی اخیر بهواسطه سیستم سروتونرژیک این اثرات خود را اعمال میکند. اسکیزوفرنیا دارد. هر وقت دکتر به او دارویی میدهد با احتباس شدید ادرار مواجه میشود … لطفاً راهنمائیم کنید، چون دخترم با وجود آمادگی درسی بدلیل استرس و اضطراب شدید بازدهی لازم رو نداره.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

قبل از انجام هرگونه تغییر در نحوه یا زمان مصرف داروهای خود، با پزشک خود مشورت کنید. برخی خانم ها به یک نوع از داروهای این دسته ممکن است پاسخ ندهند و شاید لازم باشد داروی دیگری از همین دسته را امتحان کنند، بنابراین اگر بعد از تنظیم دوز و گذراندن زمان کافی یک دارو از این دسته اثر نکرد قطعا می تواند دارویی دیگر از همین دسته را امتحان کرد. کلردیازپوکساید در برخی موارد برای جلوگیری از سردرد های میگرنی به مبتلایان توصیه می شود. سیتالوپرام: اوج غلظت پلاسمایی ۴ ساعت پس از تجویز رخ می دهد. چون داروی فلوکستین به تدریج تجزیه می شود، لذا اثرات آن حتی چندین هفته پس از توقف مصرف دارو، در بدن باقی می مانند. شکلگیری ارتباط درمانی مناسب میان پزشک و بیمار، حمایت مناسب از جانب نزدیکان بیمار، درمان عوارض دارویی، مشارکت دادن معقول بیمار در انتخاب دارو، سادهسازی دستورات مصرف دارو، آموزش مصرف داروها و چگونگی مدیریت عوارض جانبی آنها به بیمار و نزدیکان او، و نیز آموزش چگونگی مدیریت تغییرات احتمالی رفتاری به بیمار و نزدیکان او، به افزایش پذیرش درمان کمک میکند.

فلوکستین برای چیست

اگر کسی افسرده نباشد و فلوکستین را فقط بهعنوان داروی کاهنده وزن مصرف کند اتفاقا ممکن است عوارض جانبی زیاد و ناراحتکنندهیی به همراه داشته باشد؛ چراکه این دارو اصولا بهعنوان داروی کاهش وزن درنظر گرفته نمیشود. اگر افسردگی درمان شده اما میل جنسی کاهش یافته این موضوع دیگر جزو عوارض فلوکستین شناخته میشود. از آنجا که جزییات مشکلات زندگی خود را ننوشتهاید، اظهار نظر در سایر مسایل ساده نیست ولی تردیدی هم نیست که باید امکان پیگیری موضوع را فراهم کنید و برای تغییر شرایط دست از تلاش برندارید. هنگام آغاز مصرف و توقف مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید. در پایان دوره تیمار، یادگیری و حافظه جهتیابی حیوانات، با استفاده از آزمونهای ماز شعاعی و صلیبی ارزیابی گردید. در این مطالعه به بررسی اثرات فلوکستین و سیپروهپتادین بر یادگیری و حافظه جهتیابی موشهای صحرایی پرداخته شد. »، بیشتر مطالعه کنید. در صورت وجود از داروهایی که باعث سرکوب CNS نمی شوند استفاده کنید.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

مدیریت: در صورت شروع متوتریمپرازین دوز معمول داروهای سرکوب کننده CNS را تا 50٪ کاهش دهید تا دوز متوتریمپرازین ثابت شود. این دارو به شکل مایع، قرص، کپسول و کپسول های “آزاد رهش (تاخیر در انتشار) با اثر طولانی” در دسترس هستند. اگر به فلوکستین حساسیت دارید، در صورت مصرف پیموزید یا ترییدیدین، یا اگر با تزریق متیلن آبی درمان می شوید، نباید از فلوکستین (best-class.ir) استفاده کنید. از طرف دیگر، مصرف این قرص باعث اختلال خواب و سرگیجه میشود، پس اگر باید رانندگی کنید، یا برای کارهایی به هوشیاری کامل احتیاج دارید، برای مصرف حتما با پزشک صحبت کنید و خودسر این کار را انجام ندهید. فلوكستین گاهی همراه با داروی دیگری به نام الانزاپین (Zyprexa) برای درمان افسردگی شیدایی ناشی از اختلال دوقطبی استفاده میشود. در مصرف همزمان با سوماتریپتان ممكن است ضعف، افزایش رفلكسها و عدم هماهنگی پیش آید. سندرم سروتونین (بیقراری، گیجی، توهم، افزایش رفلكسها میوكلونوس، لرز تاكیكاردی) در مصرف همزمان SSRIها و داروهایی كه متابولیسم آن را كاهش می دهند پیش می آید. تب لرزش؛ پوست: تعریق، بثورات پوستی، خارش، راش؛ دستگاه گوارش: تهوع، اسهال، خشکی دهان، بیاشتهایی، سوءهاضمه، یبوست، درد شکم، استفراغ، نفخ؛ ادراریـتناسلی: اختلال عملکرد جنسی؛ عضلانیـاسکلتی: درد عضله و سایر عوارض مثل بیقراری، کاهش وزن، اختلالات جنسی، عدم تعادل، افزایش افکار و میل به خودکشی و…

این دارو ممکن است موجب سرگیجه یا خواب آلودگی شود.

كه این علائم عبارتند از خلق ناشاد، بیقراری، گیجی، اختلال در حسها، اضطراب، سرگیجه، سردرد، خستگی، بیحسی خلقی، بیخوابی، هیپومانیا و وزوز گوش و تشنج. فلوکستین برای درمان افسردگی، حمله هراس، اختلال وسواس اجباری، اختلال خوردن و سندروم پیش از قاعدگی در حالت شدید تجویز می شود. ضمنا این دارو در درمان اختلالات و ناهنجاری های قبل از قاعدگی زنان نیز کاربرد دارد. فروش اینترنتی انواع داروهای مغز و اعصاب خارجی و قرص بهبود اضطراب و اختلالات خواب و قرص ضدافسردگی داروی اعصاب و روان و کپسول افزایش حافظه و تمرکز. اعصاب مرکزی: سردرد ، عصبانیت، بی خوابی، خواب آلودگی، رخوت، اضطراب، لرزش، سرگیجه، خستگی، آشفتگی. این دارو ممکن است موجب سرگیجه یا خواب آلودگی شود. شایعترین عارضه کپسول پاروکستین ۲۰ حالت تهوع است که البته معمولاً خفیف است و تنها در ابتدای دوره درمانی پیدا میشود. کپسول پاروکستین ۲۰ چگونه عمل می کند؟ برخی اوقات مصرف این داروها در فاز لوتئال عوارض جانبی آن را محدود می کند و آن را قابل تحمل تر می کند اما در مورد برخی خانم ها ممکن است مصرف دارو در فاز لوتئال برایشان در مقایسه با مصرف روزانه کافی نباشد. برخی عقیده دارند که افسردگی شاید از بعضی جهات ناشی از داروهای ضد روانپریشی باشد و این مسئله به نفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به استحضار می رساند بنده 38 ساله می باشم که به علت زود انزالی و مشاوره با حضرتعالی به مدت 3 ماه قرص فلوکستین 20 بصورت روازنه یک عدد مصرف نمودم که در دوران مصرف مشکل زودانزالی مرتفع شده بود ولی متاسفانه بعد از اتمام دوره مصرف باز دچار زود انزالی شده ام البته نه به اندازه و شدت قبل از مصرف دارو فلوکستین که گاهی قبل از دخول صورت می گرفت .( زمان مصرف دارو فلوکستین از 1400/06/20 الی 1400/09/20). لطفا راهنمایی به بفرمائین تا بتونم این مشکل رو اساسی حل کنم. گروه اول تحت درمان با فلوکستین با مقدار مصرف 20-10 میلیگرم روزانه در شروع درمان و افزایش آن به 60-20 میلیگرم روزانه در هفته دوم قرار گرفت. به علاوه، Fluoxetine دیگر فرمولاسیونهای یک کپسول ۹۰ میلی گرمی با رهاسازی تأخیری نیز هفتهای یک بار نیز مصرف میشود. گروه کنترل هیچ دارویی دریافت نکرد و به گروه شاهد بر اساس وزن بدن 2/0-18/0 میلی لیتر آب مقطر تزریق شد. این دارو در بسیاری از مادران شیرده بدون بروز هیچ مشکلی استفاده شده است.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما