موارد مصرف و عوارض فلوکستین (داروی ضد افسردگی) در دراز مدت

میزان دوز مصرفی قرص فلوکستین چگونه است؟ ممکن است واکنش به فلوکستین خیلی شدید باشد به طوری که نیاز باشد از اورژانس کمک بگیرید. موارد وحشت زدگی. اینها قسمت هایی از ترس ناگهانی و نگرانی شدید هستند حتی اگر تهدیدی وجود نداشته باشد. با این حال، شرایطی وجود دارد که این ترکیب ممکن است مفید باشد. آسپرین یک داروی رایج برای تسکین دردهای جزئی، درد و تب است. آسپرین برای کاهش تب و تسکین دردهای خفیف تا متوسط ناشی از سردرد، دوره های قاعدگی، آرتریت، دندان درد و دردهای عضلانی مصرف می شود. برخی از مردم هنوز از پوست درخت بید به عنوان یک درمان طبیعی برای سردرد و دردهای جزئی استفاده می کنند. در ترکیب با آسپرین، هر یک از اینها می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. فلوکستین با افزایش میزان سروتونین (یک ماده طبیعی) در مغز شما کار می کند. Paroxetine بر مواد شیمیایی مغز تاثیر می گذارد که ممکن است در افراد مبتلا به افسردگی, اضطراب و یا اختلالات دیگر نامتعادل شود. یک نمونه از این مواد شیمیایی، سیتوکین است که می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی شود.

قرص فلوکستین برای چیست

در صورت فراموشی یک دوز فلوکستین چه باید کرد: به محض یادآوری دوز داروی خود را مصرف کنید، اما اگر فقط چند ساعت قبل از دوز برنامه ریزی شده بعدی خود به یاد آوردید فقط یک دوز را مصرف کنید. برای نگهداری صحیح داروی فلوکسیتین آن را در دمای اتاق و به دور از حرارت و رطوبت و خارج از دسترس کودکان قرار دهید. این دارو باید در ظرف محتوی خود قرار گرفته، درب ظرف محکم بسته شده و به دور از دسترس کودکان نگه داشته شود. در حقیقت اغلب پزشکان این داروها را در خط اول درمانی خود لحاظ می کنند. روانپزشكان معمولا براي درمان افسردگي يا اضطراب در كودكان اگر نياز به دارو وجود داشته باشد، خط اول انتخاب را فلوكستين قرار ميدهند. دارو های غیر مصرفی باید به گونه ای دور ریخته شوند که امکان مصرف آن ها توسط کودکان، حیوانات و دیگر افراد وجود نداشته باشد. پزشک ممکن است دوز مصرفی شما را کاهش دهد یا این دارو را کمتر مصرف کنید. آسپرین (استیل سالیسیلیک اسید) از دسته داروهای ضدالتهاب است. اولین دارو از این دسته دارویی بود که کشف شد. بنابراین داروی فلووکسامین احتمالا متابولیسم سوبستراهای CYP1A2 همچون کافئین، کلوزاپین، پروپرانولول، تاکرین، TCA های آمین نوع سوم، تئوفیلین، و وارفارین را مهار نموده و حذف این دارو را طولانی می کند.

فلوکستین برای چیست

در خصوص داروی فلوکستین، باید گفت عوارض گوارشی مثل دل درد، سوءهاضمه، اسهال، یبوست، تهوع، استفراغ و. دیگر عوارض جانبی کپسول فلوکستین عبارتند از: رویاهای غیر طبیعی در خواب دیدن، انزال غیر طبیعی در مردان، کاهش اشتها، اضطراب، آبی حسی، اسهال، خشکی دهان، مشکلات گوارشی، علایمی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی، مشکلات در رابطه جنسی، بیخوابی، کاهش میل جنسی، تهوع، عصبی شدن، ماحساس درد حنجره، مشکلات پوستی، سینوزیت، خواب آلودگی، تعریق، لرزش دست و خمیازه، بیخوابی و بی قراری در تولید واکنش های پوستی به صورت کهیر و خارش است. تاثیرگذاری این دارو بین بازه زمانی صبح تا ظهر بیشتر است اما به طور کلی تجویز پزشکی را در نظر داشته باشید. برای جلوگیری از سکته های ایسکمیک (سکته های مغزی که زمانی رخ می دهد که یک لخته خون جریان خون به مغز را مسدود می کند) یا سکته های کوچک (سکته های مغزی که وقتی جریان خون به مغز برای مدت کوتاهی مسدود می شود رخ می دهد) توصیه می شود.

آسپرین از سکته های هموراژیک (سکته های مغزی ناشی از خونریزی در مغز) جلوگیری نمی کند. زیرا همه سکته ها ناشی از لخته شدن خون نیستند. برای تسکین علائم آرتریت روماتوئید (آرتریت ناشی از تورم پوشش مفاصل)، استئوآرتریت (آرتریت ناشی از تجزیه پوشش داخلی مفاصل)، لوپوس اریتماتوز سیستمیک (شرایطی که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله میکند) و برخی بیماری های روماتولوژیک دیگر (شرایطی که در آن سیستم ایمنی به قسمت هایی از بدن حمله می کند) استفاده میشود. اگر علائم حمله پانیک داشته اید، با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود ملاقات کنید. اگر داروهایی مصرف میکنید که باعث خوابآلودگی میشوند، به دکتر یا داروساز خود بگویید، از جمله: الکل، آنتیهیستامینها (از قبیل ستیریزین (cetirizine)، دیفن هیدرامین (diphenhydramine))، داروهای خواب و یا اضطراب (مانند آلپرازولام (alprazolam)، دیازپام (diazepam)، زولپیدم (zolpidem))، شلکنندههای عضلانی و داروهای ضد درد و مسکن (مانند کدئین). و یا همچنین 50 تا 100 میلی گرم عضلانی 1 ساعت قبل از عمل طبق دستور پزشک توصیه می شود.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

علاوه بر رژیم دارویی ضدکرونا بر اساس پروتکل کشوری، گروه مداخله تحت درمان با داروی فلوکستین 10 میلی گرم به مدت 4 روز و سپس 20 میلی گرم به مدت 24 روز قرار خواهد گرفت و گروه کنترل پلاسبوی کاملا مشابه دریافت خواهد کرد. بزرگسالان: در ابتدا معمولا ۲۰ میلی گرم در روز مصرف می شود. به همین دلیل بسته به شرایط خودتان زمان مشخصی در شبانه روز را برای مصرف این دارو تعیین نمایید. دارو اضافی برای جبران دوز از دست رفته مصرف نکنید. به دلیل این خطر ، پزشک ممکن است دوز شما را کاهش دهد یا دفعات مصرف دارو را کاهش دهد. آسپرین می تواند وارد شیر مادر شود و ممکن است به نوزاد آسیب برساند. برای درد شدید، پزشک ممکن است استفاده از آسپرین را در کنار داروی دیگری مانند مسکنهای ضد درد مخدر یا یک NSAID دیگر توصیه کند. در صورتی که پزشک داروی فلوکستین را برای شما تجویز کرده است مطمئن باشید فوائد آن بیش از مضراتش بوده است. اما در مقابل اتفاق عجیبتری رخ داد که یکی از مجلات آن دوره مطلبی را درباره تاثیرات منفی رزرپین، داروی فشار خون منتشر کرد.

حمله پانیک غالباً ناگهانی، بدون هشدار قبلی و بعضی اوقات حتی بدون وجود عاملی تحریککننده رخ میدهد.حتی ممکن است فرد در هنگام خواب و استراحت دچار وحشتزدگی شود. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فلوکستین سبب کاهش کیفیت اسپرم می شود. با وجود این از آنجا که این تحقیقات در محیط آزمایشگاه انجام گرفته است برای بررسی تاثیرات این دارو بر میکروارگانیسم های درون بدن، تحقیقات بیشتری لازم است. مصرف آسپرین در اواخر بارداری ممکن است باعث خونریزی در مادر یا جنین در هنگام زایمان شود. همچنین خانم دکتر اکرمی عضو انجمن علمی جراحان زنان و زایمان البرز و انجمن جراحان زنان و زایمان تهران هستند. تا از سرطان کولورکتال و همچنین بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند. ریتم قلب و فشار خون شما تغییر ایجاد کند و موجب درد بیشتر در ناحیه قفسه سینه شود یا حتی باعث حمله قلبی به شما شود. تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد.

میدانید که قضاوت کردن در مورد درمان دارویی بدون ملاقات با فرد و عدم آشنایی با سوابق او کار دشواری است. در مورد عوارض جانبی با پزشک خود صحبت کــنید. همیشه در مورد دوزهای مناسب با پزشک یا داروساز صحبت کنید. اما برای همه مناسب نیستند. برای کودکان، پزشکان معمولا به جای آسپرین، استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) را در دوزهای مناسب توصیه می کنند. پزشکان ممکن است بلافاصله پس از حمله قلبی، سکته مغزی یا یک رویداد قلبی عروقی دیگر آسپرین تجویز کنند. کلردیازپوکساید یک داروی ضد اضطراب است که در مواقع ترک الکل برای جلوگیری از عوارض جانبی و شدید ترک توصیه می شود. داروی فلوکستین (Fluoxetine) برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید) و بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی و همچنین درمان الکلیسم (اعتیاد به الکل)، اختلال نقص توجه، اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری های روانی، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم تورت، چاقی، مشکلات جنسی و فوبیا (ترس) و … بعد از تغییر دارو بیخوابی شدید و دلشوره پیدا کردهام.

یک تداخل ممکن است شامل یک دارو باشد که اثربخشی داروی دیگر را کم کند یا ترکیب آن خطرناک باشد. آسپرین همچنین در ترکیب با سایر داروها مانند آنتی اسیدها، مسکنها و داروهای سرفه و سرماخوردگی موجود است. بسیاری از داروهای موجود بدون نسخه حاوی آسپرین یا یک NSAID هستند. مردم می توانند آسپرین را بدون نسخه را برای استفاده های روزمره شامل تسکین سردرد، کاهش تورم و کاهش تب میخرند. آسپرین برای کاهش خطر مرگ در افرادی که حمله قلبی را تجربه کرده اند یا اخیرا تجربه کرده اند استفاده می شود. در معرض خطر ۱۰ ساله بیماری قلبی عروقی قرار دارند. در افرادی که در معرض خطر بالای حوادث قلبی عروقی هستند. مصرف روزانه آسپرین می تواند خطر حوادث قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را در افراد با خطر بالا کاهش دهد. مانند تسکین درد و تورم، کنترل شرایط و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی. تا از تشکیل لخته و مرگ بافت قلبی جلوگیری کنند. مردم همچنین از آن به عنوان ضد التهاب یا رقیق کننده خون استفاده می کنند.

یک بیماری جدی و گاهی کشنده در کودکان است.

برخی از داروهایی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: میفپریستون، استازولامید، رقیق کننده های خون (مانند وارفارین، هپارین)، کورتیکواستروئیدها (مانند پردنیزون)، دی کلرفن آمید، متوترکسات، والپروئیک اسید، داروهای گیاهی (مانند جینکو بیلوبا). هنگام شروع یا قطع مصرف فلوکستین ممکن است نیاز به تنظیم سایر داروها، تغییر در رژیم غذایی و ورزش داشته باشید.سندروم سروتونین:فلوکستین عبیدی ممکن است میزان سروتونین را افزایش داده و موجب ابتلا به سندرم سروتونین یا مسمومیت سروتونین شود. با این حال، در صورت ابتلا به بیماری کاوازاکی یا جلوگیری از تشکیل لخته های خون پس از جراحی قلب، پزشک ممکن است برای کودک تحت نظارت آسپرین تجویز کند. یک بیماری جدی و گاهی کشنده در کودکان است. این به این دلیل است که می تواند خطر یک بیماری جدی به نام سندرم ری را افزایش دهد. آسپرین حاوی سالیسیلات است. برچسب دارو را چک کنید شاید دارو حاوی آسپرین، ایبوپروفن، کتوپروفن، ناپروکسن یا NSAID باشد. هستند. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد آسپرین، قبل از مصرف برچسب تمام داروهای مصرفی را بخوانید و مطمئن شوید که حاوی آسپرین نیست. اگر دوز مصرفی را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟ معمولا زمان مصرف دارو به عوامل بسیاری چون نوع دارو، عوارض جانبی آن، دوز مصرفی و…

علاوه بر عوارض جانبی این دارو در برخی از افراد میتواند باعث بروز آلرژی شود، آلرژی باعث :تب، تنگی نفس، سوزش در گلو و زبان می شود. قبل از استفاده از داروی سرماخوردگی، آلرژی یا مسکن از پزشک سوال شود. هرکسی که به اسپرین یا هر NSAID دیگری مانند ایبوپروفن آلرژی شناخته شده دارد، باید از این داروها اجتناب کند. قرص فلوکستین چگونه عمل می کند؟ این دارو با کمک به بازیابی تعادل یک ماده طبیعی خاص (سروتونین) در مغز، عمل میکند. کپسول پاروکستین ۲۰ همانند دیگر داروهای اس اس آر آی از جذب مجدد سروتونین توسط فرستنده های عصبی پیش سیناپسی جلوگیری میکند و غلظت سروتونین را در دستگاه عصبی مرکزی بالا میبرد و همچنین اندکی نوراپی نفرین را نیز مهار می کند. قرص پاروکستین و زود انزالی. همین جا صراحتا بگوییم: به هیچ وجه از آمپول درمان زود انزالی استفاده نکنید! هیچ دارویی را بدون تایید پزشک شروع، متوقف نکنید یا تغییر ندهید. این قرص ممکن است سبب تغییر در تمایلات جنسی و موجب سرد مزاجی می شود.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما