لوگوی تپسی در بازار دوم فرابورس زومیت درج شده است

[ad_1]

نزدیک به دو سال است که استارت آپ های بزرگ با نظارت و تحقیقات فراوان در انتظار ورود به بازار سرمایه هستند. حالا پس از مدت ها طلسم این ورود شکسته شده و تپسی، تاکسی آنلاین، اولین شرکت نوپا امروز (۷ آذر) است که توانسته لوگوی خود را در بازار فرابورس قرار دهد. بر اساس اطلاعیه درج شده در سایت فرابورس و حجت اسماعیل زاده معاون مفسر فرابورس، عرضه اولیه تپسی پس از بحث افشا و ارزیابی امروز (7 آذرماه) انجام می شود.

با توجه به اعلام درج نام تپسی در فرابورس، اعلام شده است که این شرکت به عنوان دویست و هفتادمین علامت تجاری یا یکصد و شصت و چهارمین شرکت در بازار دوم در فهرست بهای فرابورس ایران قرار گرفته است.

برای فهرست تپسی در فرابورس اعلام شد

اواخر بهار سال گذشته رئیس اتاق بازرگانی تهران در توییتر اعلام کرد که لوگوی تپسی به عنوان اولین شرکت نوپا به زودی در تابلوی فرابورس قرار خواهد گرفت، اما پس از آن نام شرکت در تابلوی فرابورس دیده نشد. تقریبا یک سال. در آن زمان میلاد منشی پور، مدیرعامل تپسی در گفت و گو با زومیت اعلام کرد که لوگوی این شرکت در فصل زمستان بر روی تابلوی فرابورس نمایش داده می شود، پیش بینی ای که محقق نشد. در همین حال منشی پور به زومیت گفت: افزایش سرمایه برای فروش سهام تپسی در بازار سرمایه برای توسعه زیرساخت تاکسی آنلاین و همچنین برنامه های شرکت برای ورود به مناطق مجاور و غیرهمجوار استفاده می شود..

اما اکنون همانطور که هفته گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، نشان تپسی در صدمین روز از فعالیت دولت سیزدهم بر روی تابلوی فرابورس قرار گرفته است.

دفعه بعدی برای شروع چیست؟

درست است که تپسی اولین شرکتی بود که پس از مدت ها نظارت و تهیه اسناد کمپین تبلیغاتی بی پایان برای ورود به بازار سرمایه وارد بازار فرابورس شد. اما در این میان، استارت آپ های بزرگ دیگری نیز برای ورود به این بازار پشت سر گذاشته اند. دیوار، کافه بازار، شیپور، فیلیمو، دیجی کالا و … نزدیک به دو سال است که جزو شرکت های پشت سر بورس هستند.

دلیل اصلی که مدیران مالی و بورس و مدیران فرابورس برای تاخیر در ورود این شرکت ها به بازار عنوان می کنند، ارزش فیزیکی غیرقابل اندازه گیری این شرکت ها است که شامل ارزش برند، زیرساخت نرم افزاری و … می شود. امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس در بحث اخیر گفت: استارت آپ ها برای ورود به بازار سرمایه باید درصدی از سهام خود را به کمیسیون فرابورس منعقد کنند.

هامونی با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ها دارایی‌های نامشهود بیشتری دارند، گفت: این امر باعث شده تا عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها بیشتر از سایر شرکت‌ها مخاطره‌آمیز باشد. هامونی توضیح می دهد که بنابراین سهام این شرکت ها از ابتدا به مردم عرضه نمی شود. در عوض، عرضه اولیه عمومی به صورت غیرمستقیم از طریق مشارکت صندوق های سرمایه گذاری مشترک و سایر موسسات مالی انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل فرابورس، استارت آپ ها برای ورود به بازار سرمایه باید 17 شرط دیگر را که کارگروه استارت آپ ها تعیین کرده است، علاوه بر شرایط حضور منظم شرکت بپذیرند. یکی از این شرایط، تعهد نسبت سهامداری استارت آپ ها به هیات پذیرش فرابورس است تا زمانی که ریسک این شرکت ها کاهش یابد و در نهایت سهام به مرور زمان وارد بورس شود.

با این حال سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوازدهم یکی از دلایل کندی ورود این استارتاپ بزرگ را نگرانی برخی سازمان ها از رشد اقتصادی شرکت های غیروابسته عنوان کرد. به نهادهای دولتی

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما