قیمت الکتروموتور ایجاد مشاور

ب: بعد از وصل موتور سه فاز به شبکه موتور (الکتروموتور موتوژن) راه نيافتاد ولي ارتعاش کرده و صدا مي دهد اگر اتصال کلافهاي موتور بصورت ستاره باشد و يکي از آمپرمترها جريان را نشان ندهد رتور را با دست در يک جهت به گردش در مي آوريم موتور در همان جهت شروع به حرکت خواهد کرد نتيجه مي شود (الکتروموتور موتوژن) گروه کلافي که آمپرمتر آن جرياني را نشان ندهد قطع شده است که مي توان با دنبال کردن مسير جريان محل قطع شدگي که در سيمهاي رابط و يا در کلاف موتور مي باشد را پيدا نمود در صورتيکه اتصال کلافهاي موتور بصورت مثلث بوده و آمپرمترها نيز مقادير مختلفي را نشان بدهند احتمالاً يکي از کلافهاي موتور قطع است (الکتروموتور موتوژن) که مي توان مانند شکل زير اندازه گيري مقاومت گروه کلاف هاي هر فاز گروه کلاف قطع شده را تشخيص داد. سطح صدای این موتور بسیار کم است، به همین دلیل در کاربردهای پیچیده متعددی در هر جا که از موتور عایق صدا استفاده می شود مانند پخش کننده صدا، ضبط کننده صدا و …

همچنین لغزش در این نوع از دینام تکفاز بسیار بیشتر از سایر انواع موتورها است. الکتروموتور سه فاز چدنی هم معمولا در صنایعی بیشتر استفاده می شود که امکان ضربه حین حرکت به موتور الکتریکی وجود دارد. الکتروموتور استریم تنوع زیادی دارد و هم اکنون از طریق نمایندگی رسمی استریم در ایران با قیمت مناسب بدون واسطه قابل خرید است. دیگر فاکتور مهم هنگام انتخاب و خرید الکتروموتور تک فاز، برند سازنده است که تأثیر بسیار زیادی هم در قیمت تمام شده محصول دارد. البته تنوع محصولات موجود در ایران در محدوده بیشتر از 3 کیلووات بسیار کمتر از محدوده 2 و 3 کیلووات است. همچنین ناظر الکتروموتورها دارای هزینه نگهداری بسیار پایینی هستند و قابلیت اتصال بسیار ساده و آسانی را دارند و بهراحتی به یک منبع تغذیه با هر نوعی متصل میگردند. هر الکتروموتور بر اساس ساختارش توسط برق جریان مستقیم DC و یا برق جریان متناوب AC تغذیه میگردد.

شیار ها نیمه بسته یا تمام بسته هستند. تمام محصولات موجود در آبادیزل با مطالعه و طبق نظر کارشناسی مهندسین و کاربران گردآوری شده است. سرعت دوران موتور با جریان مستقیم به گشتاور ترمزی، ولتاژ ورودی و گشتاور جریان ورودی بستگی دارد. البته عملکرد آن ها ملایم نیست و به دلیل نوع راه اندازی با استفاده از مخالفت شار بین قطب ها، گشتاور کمتری نیز نسبت به سایر انواع موتورهای تکفاز با ساختار راه اندازی متفاوت دارند. ساختار الکتروموتور با قطب سایه خورده از نظر مکانیکی اجازه تولید انبوه را میدهد. مرسوم ترین و پراستفاده ترین انواع موتورهای تک فاز، دو نوع رله ای و کلاچ دار هستند که به دلیل ساختار خاص خود، توان بالاتری در کار بدون نقصان در کاربردهای مختلف دارند. مثلا موتورهای تک فاز دو خازنه به دلیل استفاده همزمان از دو خازن با ظرفیت بالا برای استارت و ظرفیت متوسط یا پایین برای کار دائمی، قیمت بالاتر از انواع دیگر مانند قطب سایه دار است.

مثلا یک موتور دو خازنه شامل دو نوع خازن استارت و خازن دائمی است که بالاتر در مورد آن ها توضیح دادیم. نکته قابل توجه اینجا است که موتورهای تکفاز تولیدشده در برندهای مختلف برای توان های بالاتر از 3 کیلووات معمولا انگشت شمارند. انواع دینام تکفاز همانطور که در قسمت معرفی و آشنایی مقدماتی گفتیم، نیاز به راه انداز دارند. از این رو در صنایعی که به گشتاور راه اندازی بالا نیاز است مانند جرثقیل ها، بالابر هیدرولیک، پرس های ضربه ای، آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. در استاندارد NEMA بر اساس اندازه پایه ها، ارتفاع، طول و قطر شفت، ابعاد مشخصی برای هر موتور در نظر گرفته می شود. همانند؛ دستگاه های تراش که در هر دوره کاری بی بار می گردد و برای باری دیگر زیر بار قرار خواهد گرفت.

موتورهای الکتریکی در دنیای امروز نقش عمده ای در بهره گیری از انواع دستگاه ها و ماشینهایی دارند که برای راه اندازی به قدرت و توان لازم نیازمندند. الکتروموتور تکفاز با خازن دائم کار در واقع از خازنی ثابت به طور مداوم بهره می گیرد تا در تمام مراحل، کیفیت فنی خود را ثابت نگه دارد. الکتروموتور با خازن دائم کار (رله ای): در موتورهای تک فاز رله ای یا خازن دائم کار، از یک خازن به صورت دائم و ثابت در مدار استفاده می شود تا گشتاور و بازدهی موتور به مقدار بهینه نزدیک شود. استاتور که بخش ثابت موتور است و روتور که نیروی محرکه و قلب تپنده یک موتور الکتریکی است. موتورهای روتور به دلیل گشتاوری که ناشی از نیروی تولید شده توسط میدان مغناطیسی استاتور است, https://upsanat.ir/product-category/electricmotor/single-phase-electricmotor/ به دور محور خود می چرخند. برند معتبر و بزرگ استریم یک تولیدکننده چینی است که موتورهای تکفاز خود را از ظرفیت های کوچک تا محدوده 3 اسب بخار تولید می کند. اما در میان برندهای خارجی موجود در ایران، باید به دو برند مشهور و معتبر استریم و کایجیلی اشاره کنیم.

شرکت طاهران صنعت کوشا فروش کلیه برندهای ذکر شده بالا را انجام داده و جهت دانلود کاتالوگ الکتروموتور استریم STREAM بر روی لینک زیر کلیک نمایید. برای خنک شدن الکتروموتور هنگام چرخش شفت نیر بر روی برخی الکتروموتور ها فن نصب می شود. گشتاور در موتورهای تکفاز می تواند از درصد خاصی از گشتاور نامی حک شده روی پلاک موتور باشد. گشتاور استارت یک الکتروموتور تک فاز با خازن دائمی معمولاً کم و در حدود ۳۰ تا ۱۵۰ درصد گشتاور نامیاست. برای مقایسه قیمت باید توان های برابر یا سایر مشخصات برابر از موتورها مانند دور خروجی یا گشتاور برابر را مد نظر قرار دهیم. بهعنوانمثال در این نمونه باید حرف B را در ستون مناسب جستجو کنیم. حال بر این اساس، بحث راه انداز یا همان استارتر را بر اساس انواع مختلف موتورهای تک فاز بررسی می کنیم.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما