فلوکستین Fluoxetine – عوارض – تداخل “فلوکستین”

هنگام مصرف فلوکستین از خوردن الکل پرهیز کنید و در صورت مصرف ماریجوانا با پزشک خود صحبت کنید. با قوی شدن عضلات، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید. هرگونه علائم جدید یا بدتر شدن علائم مانند تغییرات خلق و خو یا تغییر در رفتار، اضطراب، حملات پانیک، مشکلات خواب یا احساس تکانشگری، تحریکپذیری، بی قراری، عصبی شدن، پرخاشگری، بیش فعالی (ذهنی یا فیزیکی)، افسردگی شدتیافته یا افکار خودکشی و آسیب رساندن به خودتان را به پزشک گزارش دهید. روانپزشک بنده به من گفته که دوز دارو را برای دو هفته از ۱۰۰ میلیگرم به ۱۲۵ میلیگرم افزایش بدم و در صورت بهبودی، دوز دارو را به ۱۵۰ میلیگرم برسانم و همین روند را ادامه بدهم و در هر دوزی که وسواسم بدتر شد، به دوز پایینتر برگردم. در واقع ایشون معتقده که اس اس آر آی ها دارای یک دوز بهینه هستند و برای رسیدن به این دوز میبایستی دارو را با افزونه ۲۵ میلیگرمی افزایش داد؛ اما از طرفی یکی از دکترهای ایرانی مقیم آمریکا به من پیشنهاد داده که دوز سرترالین را برای دو هفته از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیگرم افزایش دهم و اگر جواب نگرفتم، دوز دارو را به ۲۰۰ میلیگرم برسانم.

قرص فلوکستین برای چیست

در عوض این مردان ممکن است دارای انزال زودرس متغیر طبیعی باشند، که شامل دوره های انزال سریع و همچنین دوره های انزال طبیعی است. اما کمپهایی نیز وجود دارد که زیر نظر پزشک فعالیت کرده و دارای امکانات درمانی هستند. درمان دیگری هم برای افسردگی فصلی وجود دارد و آن به کارگیری «نور درمانی» به کمک لامپ­های مخصوصی است که قادرند نور بسیار روشن ساطع کنند. از مصرف خودسرانه این دارو هم مانند سایر داروها بپرهیزید. در حقيقت قطع خودسرانه دارو همانقدر ميتواند عوارض داشته باشد كه مصرف خودسرانه آن. معمولا هر چه نیمه عمر دارو کوتاه باشد، احتمال بروز عوارض ترک بیشتر خواهد بود. برای مطالعه بیشتر در مورد اختلال دوقطبی، میتوانید مطالب «اختلال دو قطبی چیست؟ مادام العمر (اولیه): انزال زودرس مادام العمر در تمام مدت یا تقریباً تمام اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد. بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. برخی داروها و فلوکستین می توانند با یکدیگر تداخل داشته و احتمال بروز عوارض جانبی افزایش یابد.

تداخل ایجاد کنند در زیر فهرست شده اند.

فلوکستین : در این مقاله از بخش اطلاعات دارویی و فهرست داروها در وبسایت نایریکا بهفلوکستین, فلوکستین را کی بخوریم, عوارض فلوکستین در دراز مدت, عوارض فلوکستین ۲۰, نحوه مصرف فلوکستین, تداخل دارویی فلوکستین, قرص فلوکستین برای لاغری, فلوکستین در بارداری می پردازیم. مطالعات نشان می دهد استفاده از فلوکستین را در دوران شیردهی ممکن است، اگرچه برخی از پرشکان استفاده از آن را توصیه نمیکنند اما اگر مادر در دوران بارداری فلوکستین مصرف میکرد یا سایر داروهای ضدافسردگی بر مادر بی اثر بوده اند، اکثر متخصصان توصیه میکنند که مصرف فلوکستین در دوران شیردهی نیز ادامه پیدا کند. لذا مصرف آن طی این دوران توصیه نمیشود. این مقاله شامل تمامی تداخلات دارویی ممکن نیست لذا لیست همهی داروهای مصرفیتان را با پزشک یا دکتر داروخانه در میان بگذارید و بدون صلاحدید پزشک شروع به مصرف، قطع یا تغییر دوز داروی فلوکستین نفرمایید. مصرف طولانی مدت این دارو، ایجاد وابستگی می کند لذا دارو را تحت نظر پزشک و برای مدت کوتاه مصرف نمایید. نمونه هایی از داروهایی که می توانند با فلوکستین تداخل ایجاد کنند در زیر فهرست شده اند. کپسول خوراکی فلوکستین میتواند با سایر داروها، ویتامینها یا گیاهانی که ممکن است مصرف کنید تداخل داشته باشد.

اگر نگران افزایش یا کاهش وزن هستید قبل از مصرف این دارو با پزشک معالج مشورت کنید. قبل از استفاده سابقه شخصی یا خانوادگی افسردگی، دو قطبی، جنون ادواری یا اقدام به خودکشی را به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که داروهای آرامبخش ، مسکن ، شل کننده های عضلات ،داروهای ضدسرفه ، داروهای تشنج یا سایر داروهای ضدافسردگی مصرف می کنید ، قبل از تجویز کپسول فلوکستین به پزشک خود اطلاع دهید . اگر حامله شدید، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. در مورد استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت کنید.سالمندان:سالمندان بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به عوارض جانبی مصرف فلوکستین به ویژه خونریزی و افزایش سطح کیوتی هستند. علایم ترک دارو بیشتر در خصوص داروهای ضد افسردگی مثل پاکسیل (پاروکستین) یا زولافت (سرترالین) معمول است، اما برای پروزاک هم ممکن است ایجاد شود، به خصوص اگر به مدت طولانی با این دارو تحت درمان باشید.

به هر حال، به طور معمول توصیه می­شود که مقدار «افزایش هفتگی» دوز دارو از ۵۰ میلی­گرم بیشتر نشود. در واقع، اگر میزان تجویز شده لیتیوم کم باشد ممکن است مؤثر نباشد و اگر زیاد باشد باعث عوارض جانبی بیشتر و یا در مواردی مسمومیت دارویی میشود. تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروها را تغییر داده و یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. عوارض جنسی دارو، معمولاً بعد از دو هفته اول بهبود پیدا می کند. بعد از دو هفته، پزشک به احتمال زیاد دوز کودک شما را به 20 میلی گرم در روز افزایش میدهد.دوز کودک (7 تا 12 سال و نوجوانان با وزن کمتر)دوز معمولی: 20-30 میلی گرم در روز.دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز.فلوکستین نباید در کودکان زیر 7 سال استفاده شود.4: فلوکستین برای درمان پرخوری عصبیاگر این دارو را برای پرخوری عصبی مصرف مینمایید، علایم بهبودی ممکن است یک هفته پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود. این توصیه که «با تشدید علایم وسواس در دوز خاصی از دارو، باید این دوز را کاهش داد» ممکن است در مواردی به نتیجه مطلوب برسد.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

داروهای مهارکننده ی اختصاصی این پمپ های جمع کننده ی سروتونین (SSRI) که پاروکستین یکی از آنهاست، با مهار بازجذب سروتونین به داخل سلول ها منجر به باقی ماندن سروتونین در فضای بین سلولی در مغز و در نتیجه تحریک بیشتر سلول های عصبی می شوند. نتیجه درمانی این داروها در طول درمان 12 هفته ، 80 درصد میباشد. كسي كه خلق پاييني دارد پس از مدتي كه دارو را مصرف كند، خلق او نرمال ميشود كه اين هم بعد از حداقل 5 هفته شروع ميشود. لازم به یادآوری است که برای ترک شیشه برخلاف اعتیاد به مواد افیونی، داروی خاصی برای رفع نشانههای حاد محرومیت ماده وجود ندارد و درمانهای دارویی نگهدارنده آنچنان اثربخش نیستند و ضروری است چند روش در کنار هم – دارویی و غیردارویی- بهکار گرفته شود. از این رو پذیرش فرهنگ شادی از سوی مسئولان امری ضروری است و می بایست در زمینه شادی آفرینی جامعه به وسیله برگزاری اعیاد ملی، مذهبی و مناسبتی نیز سرمایه گذاری شودو از برخوردهای نادرست و ایجاد محدودیت در شادی جوانان و نگاه تردید وار و نفی گونه به شادی جلوگیری شود، تا ز بروز انواع بیماری های روحی و روانی و افزایش آسیبهای اجتماعی چون خشونت، اعتیاد جوانان، افزایش افسردگی و .. جلوگیری شود.

قرص فلوکستین 20

به این ترتیب در بیشتر موارد، برای دست یافتن به بهبودی، نه تنها مصرف دوز بالای دارو (مثلاً روزانه ۲۰۰ میلی­گرم سرترالین) لازم است، بلکه ادامه درمان دارویی برای چند ماه ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد طرز کار و عوارض جانبی احتمالی این داروها در ادامه با ما همراه باشید. برخی از عوارص جانبی و شایع داروی فلوکستین شامل حالت تهوع، خوابآلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در خواب، از دست دادن اشتها، خستگی، عرق کردن بیش از حد، خمیازه کشیدن مکرر میباشد. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید. سندرومي كه درصورت تجمع و انباشت سروتونين ايجاد شده و علائمي از قبيل سردرد، اضطراب، گيجي، توهم، نشئگي، افزايش ضربان قلب و فشار خون، تعرق و افزايش دماي بدن، گرفتگي عضلات، جنون، لرز، درد عضلاني، اسهال و تهوع، كما و حتي مرگ را ايجاد ميكند. ضربان قلب سریع یا تپش قلب، ضربان در قفسه سینه، تنگی نفس و سرگیجه ناگهانی.

داروی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

در طی مصرف این دارو تغییرات ناگهانی وضعیت ممكن است موجب سرگیجه شود. این که در طول یک سال، با وجود پاسخ ناکافی به درمان تنها دو مراجعه به پزشک انجام شده، کافی نیست و پیگیری بیشتری برای رسیدن به بهبودی لازم است. داروی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. با این حال، رفتار نوزاد را از نظر سرخوشی، کولیک یا خواب آلود بودن کنترل کنید. این دارو از شیر مادر به نوزاد منتقل می شود و می تواند اثرات نامطلوبی روی نوزادان داشته باشد، قبل از شیردهی حتما با پزشک در این باره صحبت کنید. هر سال با شروع پاییز و زمستان احساس افسردگی میکنم و نمیتوانم به خوبی به کارهای روزانه و شغلم رسیدگی کنم. ممکن است 4 تا 5 هفته یا بیشتر طول بکشد تا شما اثرات مفید دارو را به خوبی لمس کنید. در مورد کاربرد نوروفیدبک در درمان اختلال بیشفعالی باید گفت که چنین کاربردی هنوز جایگاهی در بیشتر راهنماهای بالینی معتبر نیافته است. در بین اینها به نظر میرسد داپوکستین بیشترین تاثیر را دارد. در صورت داشتن دیابت، پروزاک ممکن است سطح قند خونتان را تحت تاثیر قرار دهد. این دارو به عنوان یک داروی ضد اضطراب با تاثیر گذاری بر عملکرد مغز از استرس های مزمن و شدید جلوگیری می کند.

پاسخ سایت روانپزشکان: افسردگی وقتی با شدت زیاد تظاهر می­کند یا به مدت طولانی ادامه می­یابد معمولاً به درمان دارویی نیاز دارد. هروقت میخواستم با او صحبت کنم با بیحوصلگی جوابم را میداد و وقتی اعتراض میکردم با پرخاشگری او مواجه میشدم. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید. فلوکستین 20 میلی گرمی آریا یک مهارکننده اختصاصی باز جذب سروتین می باشد که در درمان افسردگی، وسواس و پراشتهایی عصبی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. در صورت شدید بودن نسبی یا کامل علایم، باز هم مانند سایر افسردگی­ها (به جز نوع دوقطبی) مصرف یک داروی ضدافسردگی به مدت چهار تا شش هفته اغلب به تسکین نشانه­های افسردگی می­انجامد. کندن موها هم علامتی است که باید به دنبال مشکل زمینهای آن گشت. سؤال ۸: پسری ۲۲ ساله دارم که از ۶ ماه پیش رفتار و اخلاق او شروع به تغییر کرد. علیرغم ورود داروهای جدیدتر این گروه فلوکستین همچنان یک داروی پرطرفدار است و در سال ۲۰۰۷ در بیش از ۲۲ میلیون نسخه برای آن در ایالات متحده تجویز شدهاست.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

به هر حال، در اختلالاتی که چنین مزمن شده باشند، ادامه درمان تا مدتی طولانی پس از دست یافتن به بهبودی نیز لازم است، که به آن درمان نگهدارنده میگویند. ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که در درمان افسردگی پس از رسیدن به بهبودی کامل، لازم است درمان دارویی تا مدتی که پزشک معالج بر اساس شرح حال کامل و نوع تشخیص تعیین می­کند برای جلوگیری از عود افسردگی ادامه یابد. من در حال حاضر به هیچ کس اعتماد ندارم و این عدم اعتماد زندگی را برایم جهنم کرده است. سؤال ۳: سلام. من به دلیل بیماری دوقطبی قرص لیتیوم مصرف میکنم. سؤال ۲: با سلام. سؤال ۶: زنی ۳۶ ساله هستم. سؤال ۵: سلام. خانمی ۳۰ ساله هستم. سؤال ۱: با سلام. پاسخ سایت روانپزشکان: سلام. در مورد شما با توجه به این­که خوشبختانه پاسخ درمانی نسبی به مصرف دارو به دست آمده، احتمالاً هر یک از راه حل­های شماره ۲ و ۴ و در صورت امکان استفاده هم­زمان از هر دو راه حل می­تواند مفید باشد. پیاده­روی در میانه روز، انجام کارهای شغلی یا روزمره تا جایی که امکان دارد در فضای آزاد و در روشنایی روز، انجام ورزش منظم به­ویژه در روشنایی روز و در فضای آزاد، نشستن در کنار پنجره برای تماس با نور هنگام حضور در ساختمان، یادگیری چگونگی مقابله با استرس­ها و تنش­های روزمره، دوری از موقعیت­های تنش­زای قابل پیش­بینی، حل تعارضات درون خانواده، آگاه کردن سایر افراد خانواده از بروز افسردگی در فصل­های خاص برای تعدیل انتظارات و جلب حمایت آنها، و رژیم غذایی سالم و متعادل از سایر توصیه­های مفید است.

اگر شما داروهای دیگر که افزایش سطح سروتونین می دهند: از جمله داروهای خیابانی مانند MDMA / اکستازی، قرص سنتور، داروهای ضد افسردگی خاص ( مانند سیتالوپرام / پرفسستین، SNRIs مانند دالوکستین / ونلافاکسین)، تریپتوفان، و غیره مصرف کنید. با این حال در طول درمان با لیتیوم لازم است با فواصل منظم میزان آن در خون اندازهگیری شود؛ چرا که پزشک با این روش میتواند پی به این موضع ببرد که قرص به درستی مصرف شده و از طرفی مطمئن میشود که مقدار لیتیوم مصرفی به اندازه است. به هر حال لازم است که ابتدا بررسی کاملی از نظر افکار، رفتار و هیجانات انجام شود تا اگر بیماری مشخصی مانند اختلال افسردگی، اختلال انطباقی، یا انواع اختلالات اضطرابی بروز کرده در اولین فرصت درمان متناسب شروع شود. افراد مسن نیز ممکن است بیشتر در معرض سدیم کم خون باشند، به خصوص اگر از قرص های ادرار آور استفاده می کنند.

فلوکستین یکی از داروهای ضدافسردگی است و مانند بیشتر آنها برای اثربخشی نیاز به مصرف مقدار کافی در مدت حداقل ۴ تا ۶ هفته دارد. خطر در طی چند ماه اول درمان با این دارو بیشتر است. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید با پزشک خود مشورت کنید. اگر کلردیازپوکساید در دوران بارداری استفاده شود، خطرات را می توان با استفاده از کمترین دوز موثر و در کوتاه ترین زمان ممکن و دوره مصرف کاهش داد. با این حال کلردیازپوکساید و دیازپام در مقایسه با سایر بنزودیازپین ها از جمله بنزودیازپین های بی خطر برای استفاده در دوران بارداری هستند. با این حال باید فواید مصرف آن را در برابر عوارض آن سنجید و سپس قضاوت کرد. افزایش وزن از عوارض جانبی داروی مصرفی شماست. مشاوره با پزشکعوارض جانبی قرص فلوکستیندر صورتی که پزشک قرص فلوکستین۱۰ میلی گرم یا قرص فلوکستین ۲۰ میلی گرم را برای شما تجویز کرده است مطمئن باشید فوائد آن بیش از مضراتش بوده است. آیا فقط با مصرف دارو درمان میشوم؟ داروهای فوق به طور گستردهای در درمان افسردگی استفاده میشوند و به علت عارضه به تاخیر انداختن انزال و بعضا قطع انزال، برای درمان زود انزالی در انسان استفاده میشوند.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما