صورتهای مالی متا در سه ماهه آخر سال 2021 منتشر شد. تمرکز بر راه آهن و ساخت Metawers در سال 2022 – Zomit

[ad_1]

متا (فیسبوک سابق) نتایج مالی سه ماهه چهارم خود را منتشر کرد. هجوم عمومی به این پلتفرم منجر به کاهش بیش از 20 درصدی قیمت سهام این شرکت شده است. سود هر سهم برای سه ماهه چهارم کمتر از حد انتظار بود. طبق گزارش رفینیتیک، انتظار می رفت سود هر سهم در این مدت به 3.84 دلار برسد، اما در نهایت به 3.67 دلار به ازای هر سهم رسید. البته درآمد این شرکت به 33.67 میلیارد دلار رسید که بالاتر از برآورد 33.4 میلیارد دلاری بود.

طبق گفته GSM Arena، کاربران فعال روزانه و ماهانه متا نیز کمتر از حد انتظار هستند. تعداد کاربران فعال روزانه این شرکت در سه ماهه آخر سال 2021، 1.93 میلیارد نفر بوده است که کمتر از رقم برآورد شده 1.95 میلیارد کاربر است. علاوه بر این، تعداد کاربران ماهانه این شرکت 2.91 میلیارد است که کمتر از برآورد 2.95 میلیارد کاربر است.

درآمد عملیاتی خانواده متا از اپلیکیشن‌ها از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر به ۱۵.۸۹ میلیارد دلار رسید که مجموعاً ۳۲.۷۹ میلیارد دلار درآمد داشت. در همین حال، Reality Labs (شامل تحقیق و توسعه برای برنامه های کاربردی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و فروش سخت افزار و راه حل های Oculus) نیز 877 میلیون دلار درآمد داشت، اما ضرر عملیاتی آن 3.3 میلیارد دلار بود.

زاکربرگ

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در یک پست فیس بوک به برخی از کاستی ها و زمینه های بهبود شرکت تحت هدایت خود اشاره کرد. واضح ترین حرکت این شرکت تمرکز روی Rails است که در فیس بوک و اینستاگرام نیز بسیار محبوب است.

امروزه، مردم انتخاب های بیشتری در مورد نحوه گذراندن وقت خود دارند و برنامه هایی مانند TickTook به سرعت در حال رشد هستند. به همین دلیل است که تمرکز ما بر قطارها در دراز مدت بسیار مهم است. ما می خواهیم مطمئن شویم که برنامه های ما بهترین خدمات ممکن برای بزرگسالان را ارائه می دهند.

او گفت: «دره زاکربرگ در حال کسب درآمد از داستان های فیس بوک است.

ما قبلاً این نوع مهاجرت را به فیدها و داستان‌های گوشی‌های هوشمند انجام داده‌ایم، جایی که با تناقضاتی در برنامه‌های کوتاه‌مدت خود (با اهداف بهره‌وری بلندمدت) مواجه شده‌ایم. در حالی که سرعت درآمدزایی ویدیو از لحاظ تاریخی در حال کاهش است، ما معتقدیم که با گذشت زمان، ویدیو وارد مرحله کسب درآمد کوتاه مدت خواهد شد. بنابراین من خوشبین هستم که با ریل به جایی که می خواهیم برسیم.

زاکربرگ در بخشی دیگر از توضیحات خود به سرمایه گذاری هایی که متا انتظار دارد در سال 2022 انجام دهد اشاره می کند:

اولین قسمتی که متا روی آن سرمایه گذاری خواهد کرد، ویژگی Rails است. واضح است که ویدیوهای کوتاه بخش فزاینده ای از نحوه مصرف محتوا توسط مردم در آینده خواهند بود، و Rails اکنون سریع ترین شکل در حال رشد محتوای ما است. این ویژگی اکنون بزرگترین عامل رشد رابط کاربری اینستاگرام و رشد سریع فیس بوک است.

متا پروژه های اجتماعی مانند Discord یا Slack را در نظر گرفته و قصد دارد ویژگی هایی را به گروه های فیس بوک مانند چت اجتماعی برای ارتباط دقیق تر بین گروه های فیس بوک اضافه کند.

بنابراین ما به کاربران واتس‌اپ کمک می‌کنیم گروه‌های خود را بهتر مدیریت کنند و یافتن اطلاعات مربوط به جوامعی را که به آنها تعلق دارند (مانند گروه‌های والدین یا محله‌ها) آسان‌تر می‌کنیم. علاوه بر این، ما در حال ایجاد چت های اجتماعی در فیس بوک و مسنجر هستیم تا امکان چت فوری در گروه ها و جوامع در Valley را فراهم کنیم.

مقالات مرتبط:

متا اذعان می کند که تغییرات حریم خصوصی iOS اپل و قوانین قوی کاربران داده در اروپا بر درآمد تبلیغات و تبدیل از طریق پلت فرم فروشگاه اینستاگرام آن تأثیر گذاشته است. این شرکت بر تغییر ساختار تبلیغات خود تمرکز خواهد کرد تا از طریق محدودیت های ارائه تبلیغات شخصی کار کند.

بخش بعدی برای متا، بخش تبلیغات است. با تغییر اپل به سمت iOS و قوانین جدید اروپا، روند واضحی برای داشتن داده های کمتر برای تبلیغات شخصی وجود دارد. اما مردم همچنان بیشتر احتمال دارد تبلیغات مرتبط با محتوا را ببینند و کسب و کارها همچنان به دنبال مشتریان مناسب هستند. بنابراین ما در حال بازسازی زیرساخت های تبلیغاتی خود هستیم تا بتوانیم به رشد خود ادامه دهیم و تبلیغات شخصی سازی شده با کیفیت ارائه دهیم.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما