زیبایی شگفت انگیز طبیعت و حیوانات؛ چگونه انسان مدرن را نجات دهیم – زومیت

[ad_1]

شکی نیست که مادر طبیعت به اندازه کافی سخاوتمند است تا هدایای بیشماری را که برای زنده ماندن نیاز داریم به ما بدهد. در این میان، نعمت هایی مانند مناظر زیبا و حیوانات دوست داشتنی که قلب ما را تشکیل می دهند، قلب ما را پاک نشدنی می کند.

ما به عنوان یک انسان، گاهی اوقات به سرعت سبک زندگی شهری خود می افتیم و توجه به زیبایی اطرافمان برایمان سخت یا غیرممکن می شود. با این حال، به لطف عکس‌ها و جوانه‌های چشایی که زیبایی را تکمیل می‌کردند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذاشتند، ما همچنان می‌توانستیم اتفاقات شگفت‌انگیزی که خارج از خانه‌مان می‌افتد را تحسین کنیم.

در این قسمت از شاتر، با ثبت تصاویری الهام بخش و دیدنی از طبیعت، علاوه بر بازکردن چشمان شما به زیبایی طبیعت، می خواهیم به شما یادآوری کنیم که چقدر از طبیعت فاصله گرفته اید و می خواهید به آن بازگردید.

زیبایی فریبنده طبیعتسنجاب کوچکی در حیاط خلوت پیدا شد


چیزهای زیادی در زندگی وجود دارد که باید قدردان آنها باشیم. سعی کنید روزهای کودکی را که برای بازی با دوستانتان بیرون می رفتید، به یاد بیاورید. در آن زمان، پیدا کردن هیجان‌انگیزترین حیوانات در اطرافتان، مانند قورباغه‌های عجیب و غریب یا حشرات غیرعادی و رنگارنگ، مانند یک ماجراجویی روزمره به نظر می‌رسید. متأسفانه امروزه به نظر می رسد که مردم در سراسر جهان بیشتر وقت خود را در خانه سپری می کنند.


زیبایی فریبنده طبیعتروباه به زیبایی عبور می کند


مطالعه ای که روی حدود 12000 کودک و بزرگسال انجام شد نشان داد که مردم ارتباط خود را با طبیعت از دست داده اند. از آنجایی که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رفاه جسمی، روانی و اجتماعی به تماس با طبیعت بستگی دارد، این می تواند منجر به مشکلات جدی در سراسر جهان شود. اکثر پاسخ دهندگان در این مطالعه گفتند که مسائل مهم تری نسبت به نگرانی در مورد گذراندن وقت در طبیعت دارند. اگرچه زمان زیادی را در خارج از منزل می گذرانند، اما از همان مقدار نیشکر لذت می برند.

یکی از دلایل این امر این است که افراد روی چیزهایی مانند زمان، کار یا پول تمرکز می کنند. در میان این دلایل، نباید فناوری های جدیدی را که حواسمان را پرت می کنند و مجذوب می کنند، فراموش کنیم. کودکان میانسال یا سالمندان نگران هستند که جوانان بیش از حد به رسانه های الکترونیکی وابسته هستند، نمی دانند دنیای طبیعی چگونه کار می کند، و با لذت های بیرون از خانه آشنا نیستند.


زیبایی فریبنده طبیعتعقیق عجیب، زیبا و کمیاب از دهان پاتاگونیا فقط در آرژانتین یافت می شود


گزارش دیگری در سال 2018 نشان داد که کمتر از نیمی از جمعیت ایالات متحده در تعطیلات در فضای باز شرکت نمی کنند. به نظر می رسد تنها 17.9 درصد از این جمعیت حداقل یک بار در هفته بیرون می روند.

چیزی که بیش از همه مرا نگران می کند، فعالیت جوانان در فضای باز است. در این گزارش آمده است: «درآمد سالانه کودکان در سال 2012 تقریباً 15 درصد کمتر از سال 2012 بود. این کاهش بر فعالیت بدنی آینده آنها تأثیر می گذارد. زیرا نشان داده شده است که بزرگسالانی که در دوران کودکی در فضای باز کار می کنند، دو برابر بزرگسالان فعال هستند.


زیبایی فریبنده طبیعتانفجار در آتن منظره ای شبیه ققنوس ایجاد کرد


زیبایی فریبنده طبیعتشاهین از زمانی که با اردک خودش اشتباه گرفته شد به پرورش اردک پرداخته است


زیبایی فریبنده طبیعتاحساس کیهانی


خبر خوب این است که برقراری ارتباط مجدد با طبیعت کار سختی نیست. به نظر می رسد گذراندن چند ساعت در هفته در طبیعت می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. در یک مطالعه، محققان بیش از 19000 نفر را در بریتانیا مورد بررسی قرار دادند و به ارتباطی بین اوقات فراغت آنها در طبیعت در هفته‌های اخیر و سلامتی که گزارش کردند، پی بردند. نتایج نشان داد افرادی که حداقل 120 دقیقه بیرون رفتند، سالم‌تر یا سالم‌تر بودند.سلامتی در مقایسه با عدم قرار گرفتن در معرض طبیعت در هفته گذشته بهبود یافت.

مقالات مرتبط:

این الگو در تمام گروه های سنی، حتی افراد مسن یا کسانی که مشکلات سلامتی طولانی مدت دارند، صادق است. به گفته محققان، مهم نیست که چگونه و از طریق این فعالیت ها 120 دقیقه در هفته تماس با طبیعت حاصل شده است. مزایای یک پیاده روی طولانی در جنگل یا فقط یک پیاده روی کوتاه در یک پارک محلی شبیه احساس مردم پس از تمرین است.


زیبایی فریبنده طبیعتمایسین قارچ آبی زیبا


زیبایی فریبنده طبیعتدره آبشار 72، سوئیس


صرف چند ساعت در هفته برای لذت بردن از طبیعت مادر نه تنها شما را سالم تر، بلکه خلاق تر می کند. دور ریختن مداوم مقادیر زیادی از اطلاعات یا احساس خستگی یا کار بیش از حد می تواند منجر به گرسنگی شود. بودن در فضای باز به شما کمک می کند آرام شوید و خلاقانه تر و واضح تر فکر کنید.


زیبایی فریبنده طبیعتزنبور عسل بسیار موفق است


زیبایی فریبنده طبیعتلانه سنجاب


زیبایی فریبنده طبیعترشد قارچ روی برگ های مرده


زیبایی فریبنده طبیعتپرهای جغد زیبا


زیبایی فریبنده طبیعتدانه های برف روی بال های برچسب ها


زیبایی فریبنده طبیعتبا بوفالو جوان و گاومیش بزرگ آشنا شوید


سه محقق از دانشگاه یوتا نشان دادند که کوهنوردان تنها پس از چهار روز بیرون از خانه، 50 درصد افزایش در خلاقیت و عملکرد حل مسئله داشته اند. نتایج نشان می دهد که اگر زمانی را در یک محیط طبیعی بگذرانیم، به مزایای شناختی مانند بهبود عملکرد مغز، از جمله حافظه، یادگیری، تصور انتزاعی، حل مسئله و تصمیم گیری پی خواهیم برد. انتظار می رود این مزیت نتیجه افزایش قرار گرفتن در معرض محرک های طبیعی و کاهش متناظر در مواجهه با فناوری هایی باشد که نیاز به توجه منظم دارند.


زیبایی فریبنده طبیعتکاردین نر و ماده


زیبایی فریبنده طبیعتماه مانند زحل است


اگر طرفدار پیاده روی یا کمپینگ نیستید، راه های دیگری وجود دارد که می توانید سلامت روحی و جسمی خود را بهبود ببخشید. روند جدید در ژاپن نامیده می شود shinrin-yoku معنای «حمام وحشی» در حال تثبیت است که یک تجربه جسمی و ذهنی در طبیعت است. هدف از حمام های جنگلی دو چیز است: فراهم کردن جاذب کننده های رادیکال آزاد در برابر فرسایش ناشی از تغییرات سریع فناوری. . الهام بخش ساکنان برای اتصال مجدد و حفاظت از جنگل های کشور.


زیبایی فریبنده طبیعتگوزن شمالی وحشی در زیر شفق طلایی


زیبایی فریبنده طبیعتدرختی به قصد زندگی


زیبایی فریبنده طبیعتصدف های زیبای داخل صدف


زیبایی فریبنده طبیعت

فاکس به پهپاد بالای سرش نگاه می کند


زیبایی فریبنده طبیعتگلهای کمیاب بیابانی در صحرای آتاکاما در شیلی


زیبایی فریبنده طبیعتصبح زیبا در ایسلند

برای لذت بردن از مزایای گذراندن وقت در طبیعت، لازم نیست عاشق طبیعت باشید. در عوض، فکر خود را به چیزهای خوب در زندگی منحرف کنید، مانند پیاده روی. برقراری ارتباط مجدد با دنیای بیرون، اضطراب و استرس را کاهش می دهد و تأثیر عمیقی بر احساسات و خلاقیت دارد.

***

امیدواریم با دیدن تصاویر الهام بخش این قسمت از شاتر، علاقه شما را به فعالیت و گذراندن زمان بیشتری در زیر نور خورشید بازگردانده باشد. چه مدت با طبیعت در ارتباط هستید؟ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می دانید گذراندن وقت در طبیعت کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد، تجربیات و دیدگاه های خود را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما