توجه: 30 سال مربیگری انگلیسی و املا در لیگ برتر

[ad_1]

یادتان هست آخرین مربی انگلیسی که قهرمان باشگاه های انگلیس شد چه کسی بود؟ خوب، باور کنید یا نه، هوارد ویلکینسون در سال 1992 با لیدز یونایتد. در فصل قبل آسمان کنترل کامل فوتبال انگلیس و با تولد لیگ برتر، فوتبال انگلیس را به یک پدیده جهانی تبدیل کرد. در 30 سال گذشته، مربیان انگلیسی بارها با حسرت شاهد موفقیت مربیان ملیت های مختلف بوده اند:

دو اسکاتلندی الکس فرگوسن و کنی دالگلیش از معروف ترین معلمان فرانسوی آرسن ونگر مخصوصا پرتغالی خوزه مورینیو 4 افسر ایتالیایی کارلو آنچلوتی روبرتو مانچینی کلن اونیلیو نیتو و آنتونیو مرد هوی متال فوتبال یعنی یورگن کلوپ آلمانی. هیچ مربی انگلیسی تا به حال افتخار قهرمانی در پرطرفدارترین و سخت ترین لیگ جهان را نداشته است. هرگز!؟!

بسیاری در حال نزدیک شدن به قله هستند. ران اتکینسون بازیکن استون ویلا دومین فصل حضورش در لیگ برتر را با باشگاه سابقش منچستریونایتد به پایان رساند. دو سال بعد، فرانک کلارک در ناتینگهام فارست سوم شد، در اولین فصل بازگشتش پس از آزادیش در سال 1993، زیر نظر مربی مشهور برایان کلاف.

اما بیش از هر کس دیگری، کوین کیگان با “ارتش شما” (ارتش توندر اواسط دهه 1990 بود، پس از سقوط نیوکاسل به لیگ برتر، کلاغ ها با گل های اندی کول و انتقال الهام بخش پیتر بردسلی از اورتون در رده سوم قرار گرفتند. در سال 1995 نیوکاسل تحت یک بازسازی کامل قرار گرفت. اندی کول در اقدامی جنجالی به رقیب منچستریونایتد پیوست. اما نیوکاسل مورد استقبال گرم لس فردیناند بریتانیایی، فاستینو آسپریا کلمبیایی و دیوید ژینولا فرانسوی قرار گرفته است. در طول دو فصل، نیوکاسل یک بار دیگر به مقام دوم پس از یونایتد رضایت داد. در فصل 1995-1996 خسته کننده، بسیار دردناک و باورنکردنی بود. از دست دادن 12 امتیاز مقابل یونایتد.

راستی چرا هیچ مربی انگلیسی پس از تغییر نام لیگ انگلیس به لیگ برتر برنده نشد؟ شاید این تغییر نام و ضربه مالی باعث شد تا سرمربی انگلیسی فرصت هدایت تیم بزرگی در لیگ را به همراه داشته باشد.

26262 میلیون قرارداد تلویزیون اسکای برای سایر مناقصه گران مانند: ITTV به حاشیه. ایده امضای یک قرارداد تلویزیونی به عنوان تنها کنترل کننده بازی باشگاه توسط آلن شوگر بازیکن سابق تاتنهام که همچنین سهامی در اسکای دارد به رابرت مرداک پیشنهاد شد. در اواسط دهه 1990، Sky در روزهای شنبه و یکشنبه در خانه‌ها، اتاق‌های نشیمن و کافی‌شاپ‌های سراسر جهان در دسترس بود. و گاهی دوشنبه شب ها.

در طول سه دهه، Sky، همراه با رقبای جدید خود آمازون پرایم و بتی، لیگ برتر را به یک شرکت جهانی درآمدزا تبدیل کرده است. درآمد سالانه 1 6.1 میلیارد! ثروت نجومی و شناخت جهانی و علاقه به لیگ برتر دلیلی شده است تا باشگاه به استعدادهای داخلی پشت کند و مدام به دنبال مربی و بازیکنان خارجی برای موفقیت باشد.

باید اذعان کرد که لیگ برتر اکنون بزرگترین و بهترین مربیان جهان را دارد: باشگاه هایی در لیورپول، گواردیولا با سیتی و توماس تول و کونته در چلسی و تاتنهام. مربیان گذشته مانند آرسن ونگر و ژوزه مورینیو فوتبال انگلیس را متحول کردند. عرب های ثروتمند در نهایت موفق شدند و با جایگزینی مانچینی ایتالیایی و شیلیایی پیگرینی به این عنوان دست یافتند.

در این میان، اگرچه مربیان انگلیسی طی سالیان متمادی با مشکلات و ناکامی‌های خود در رقابت‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند، اما در طی سه دهه به موفقیت‌های بین‌المللی دست یافته‌اند. در دهه 1990، انگلستان با هدایت سر بابی رابسون و تری ونبلز به نیمه نهایی جام جهانی و جام ملت های اروپا رسید و اخیراً تحت هدایت گرت ساوتگیت وارد نیمه نهایی جام جهانی و اولین حضور خود در یورو شد. سرانجام.

در این میان می توان به مربیان مستعد دیگری اشاره کرد. سام آلاردایس با جاه طلبی های بولتون واندررز، استیو مک لارن و موفقیت با میدلزبرو، الن پاردو و دو بازی پایانی در ومبلی با دو لندنی و در نهایت جو روول که اورتون را در این فصل به فینال جام حذفی رساند.

اما چرا این افراد در یک باشگاه بزرگ با بودجه خوب این فرصت را پیدا نمی کنند؟

دو مربی از چهار مربی ذکر شده هدایت تیم های ملی انگلیس، آلاردیس و مک لارن را بر عهده دارند. هر دو تجربه شکست خوردند. پس از آن مک لارن به دوران ناموفق خود ادامه داد و “مسئولیت بزرگ” آلاردیس پذیرفتن اورتون به عنوان مربی و حفظ تیم در لیگ برتر بود. در صورتی که مهم ترین دستاورد پاردو کسب مقام پنجمی در لیگ مقابل نیوکاسل بود. حتی اورتون و نیوکاسل از نظر تاریخی جزو بزرگترین باشگاه‌های بریتانیا هستند، همانطور که ما با آن آشنا هستیم، اکنون پشت سر بیگ سیکس لیگ قرار دارند.

هنوز تعداد کمی هستند که فرصت هدایت یکی از شش تیم برتر را دارند. هیچ پایان تاثیرگذاری وجود ندارد. موفقیت روی هاجسون در اروپا با فولام به او این فرصت را داد تا لیورپول را هدایت کند. کمتر از یک سال بعد، صندلی داغ آنفیلد هاجسون به آتش کشیده شد. هری ردنپ پس از قهرمانی در جام حذفی با پورتسموث جانشین تاتنهام شد. با حضور بازیکنانی مانند پیتر کروچ، لوکا مودریچ، جرمین دفو، رافائل فن دفارت و گرت بیل. تاتنهام برای اولین بار به لیگ قهرمانان اروپا رسید، اما هرگز به رقیب واقعی لیگ تبدیل نشد.

بالاخره به فرانک لمپارد می رسیم. بازگشت به چلسی. پنج سال پس از ترک تیم به عنوان بازیگر و سه سال پس از بازنشستگی. پس از یک سال ضعیف در دربی کانتی، لمپارد به جای مائوریتزیو ساری، مربی ایتالیایی که می خواست به یوونتوس بپیوندد، بازگشت. فصل اول او موفقیت آمیز بود. در بین چهار تیم برتر و فینال جام حذفی. و این زمانی بود که چلسی بهترین بازیکن خود، ادن هازارد را از دست داد و محرومیت یک ساله در بازار نقل و انتقالات مانع از آن شد که دست به هر اقدامی بزنند.

بیش از 200 میلیارد دلار هزینه تابستانی در ماه دسامبر در نمودارها قرار گرفت اما در پایان ژانویه به رتبه نهم سقوط کرد. سران آبراموویچ رکورد گلزنی چلسی را بدون هیچ تشویقی به پایان رساندند. دوران او در باشگاهی که در آن رکورد 211 گل را به ثبت رساند به پایان رسید. لمپارد سعی نکرد آن را انکار کند، اما در این بین در برابر ورشکستگی دائمی مقاومت کرد. او همیشه می دانست که به بازی برمی گردد. حالا او شانس دیگری با اورتون دارد. این بار اما ماهیت ماموریت چیز دیگری خواهد بود. زنده ماندن و نجات “تافی ها” از سقوط. ماموریت آسان نخواهد بود. موفقیت با اورتون درهای زیادی را به روی لمپارد باز خواهد کرد.

در کنار او. چه کسی واقعاً این طلسم را در آینده خواهد شکست؟

تعداد کمی هنوز در اطراف هستند. ادی هاو با رهبری و حمایت مالی خود در نیوکاسل، مطمئناً در آینده ای نه چندان دور در صورت ماندن در سمت خود رویایی خواهد داشت. پس از او، گراهام پاتر، سرمربی برایتون، با بازی چشمگیر و نتایج غیرمنتظره با بالی روی میز، جایگاه خوبی را در فهرست مربیان مستعد و جوان به دست آورد. مطمئنم به زودی شاهد هدایت او در تیمی قوی تر و توانمندتر خواهیم بود.

اکنون به دوران طلایی فوتبال انگلیس می رسیم. و در دل می دانیم که زمان مانند برق و باد گذشت و ما پیرتر می شدیم اما پیشتر. در جام جهانی 2006، یک رهبر بزرگ در تیم سان گوران اریکسون وجود داشت. تری، لمپارد، جرارد. وین رونی، منچستریونایتد و دربی تانگ وان انگلیس با دربی کانتی از دوران طلایی و جان تری و سوانسی، نیوکاسل، نوریچ و استون ویلا به عنوان دستیار عناوین کسب کرده اند. زمین مربی.

با توجه به تجربه کوتاه منچستریونایتد پس از اخراج سولشر، تعجب نخواهیم کرد که مایکل کریک را به عنوان مربی آینده ببینیم. سول کمپبل، مدافع تیم ملی آرسنال و انگلیس، متیو فوتو را از سقوط از لیگ محلی نجات داد، سپس به ساوتهمپتون رفت، جایی که گهگاه نقش مفسر بی‌بی‌سی را در دوران کویت بر عهده گرفت.

در این زمان ذکر طلایی پوشانی که همچنان در فوتبال حضور دارند، جالب است:

لیورپول جیمی کاراگر – گری نویل یونایتد، یکی از محبوب ترین نظرات فوتبالی در آسمان شمارش و گفتگوی تاثیرگذار این دو، بخش خوشحال کننده ای از تماشای این مسابقه شد. نویل پیش از این پس از جدایی از نونو اسپریتو سانتو در یک بازی دوستانه با مالک والنسیا، پیتر لیم، سرمربی تیم بود. هیچ چیزی روی نقشه وجود نداشت و او در کمتر از چهار ماه پس از باخت 7-0 مقابل بارسلونا در کوپا دل ری، تنها با سه برد و یک گل در رقابت انفرادی اخراج شد.

ریو فردیناند در منچستر بی بی سی آنالیز و همراه با او یاناس ژرمن که در 32 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد، یکی از ارکان این پروژه است. مسابقه روز آره. مایکل اوون، گلزن لیورپول، شب را با اوون هارگریوز در بیوتی اسپورت کار کرد. می توان به این لیست پیتر کروچ، قد بلند و با رکورد 51 گل در لیگ برتر اشاره کرد که در روزنامه دیلی میل مقالات ورزشی نوشت.

جو کول زمانی که در زمان لمپارد در چلسی فوتبال را در تلویزیون تفسیر می کرد، مسئولیت کنترل استعدادهای جوان را بر عهده داشت و همیشه به بازگشت خود به مربی باتجربه و تحصیل کرده اشاره می کرد.

و کول، اشلی، یک مدافع چپ استثنایی برای آرسنال و چلسی، به رقابت با لمپارد رفتند و با او به چلسی بازگشتند.

در نهایت به موفق ترین نسل از معدود نسل طلایی بریتانیایی می رسیم که با ورود به عرصه مربیگری نشانه های موفقیت را نشان می دهند. استیون جرارد.

همانطور که می خواهید ارزیابی کنید، او عنوان رنجرز اسکاتلندی را در زندگی نامه خود دارد. و حالا وارد دنیای بی رحم لیگ برتر شده است. ویا مانند اورتون و نیوکاسل جایی در جمع شش تیم برتر ندارد اما می تواند تیم بزرگی در انگلیس باشد و هواداران انتظارات بالایی دارند. در همین حال، هواداران لیورپول در سراسر جهان حضور جرارد را در ویلا به عنوان یک آزمایش برای او می دانند. پلی که راه را برای بلوک و رهبر محبوب و یکی از بازیکنان نمادین تاریخ لیورپول هموار می کند تا روزی این تیم را از نیمکت تابستانی هدایت کند. پس از پایان باشکوه باشگاه، هیچکس شک نداشت که جرارد به خانه بازگردد.

لیست بلند بالا نیست، اما رویاهای مربی جوانان انگلیس پایانی نخواهد داشت. شاید روزی برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر یکی از آنها جام قهرمانی را با افتخار به آسمان فریاد بزند. روزی رویا محقق خواهد شد و انتظار بی پایان پایان خواهد یافت.

امیرحسین میرحسین

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما