تجزیه و تحلیل شخصیت لیان اسکات کندی – سری بازی های Resident Evil

[ad_1]

فرنچایز Resident Evil یکی از خاص ترین و البته پرطرفدارترین فرنچایزهای سری بازی های ویدیویی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و محبوب خود توانسته محبوبیت زیادی را از سوی مخاطبان به دست آورد. شخصیت لیان یکی از شخصیت های اصلی این مجموعه است که در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم. همانطور که لیان اس. کندی را تحلیل می کنید، ویجیاتو را دنبال کنید.

تاریخچه مختصر

لیان اس کندی یک شخصیت با استعداد در سری Resident Evil است. او در سن 20 یا 21 سالگی به عنوان افسر پلیس وارد شهر راکون شد تا اولین روزهای خود را به عنوان افسر پلیس در دفتر خود بگذراند. اما با گسترش ویروس T در سطح شهر، همه چیز در حال فروپاشی است.

ما چیز زیادی از گذشته شخصیت های لیان نمی دانیم. به طور کلی شخصیت لیان نسبتا باحال با حس طنز محدود است. با وجود اینکه خیلی احساساتی نیست، اما همیشه افراد مهمی در زندگی خود دارد که سعی می کند از آنها محافظت کند.

عنوان اثر لیان اس کندی:

Resident Evil 2

بازی Resident Evil 4

بازی Resident Evil 6

رزیدنت اویل گیدن

ساکنان شرور شهر راکون را اداره می کنند

Resident Evil: The Darkside Chronicles

Resident Evil: Degeneration

Resident Evil Damnation

Resident Evil: Vendetta

رزیدنت اویل: تاریکی ابدی



تحلیل شخصیت لیان اسکندی

در این قسمت از مقاله به بررسی دقیق شخصیت لیان می پردازیم و نکات و ویژگی های گویندگان درونی شخصیت را نشان می دهیم.

داستان عشق لیان

لیان اس کندی داستان عاشقانه‌ای دارد که تا جایی پیش می‌رود که به یک داستان فرعی در سری بازی‌های Resident Evil تبدیل می‌شود.

همه می دانیم که لیان با وجود انتخاب های زیادی که در طول بازی و حتی انیمیشن انجام داد، قطعا شخصیت ایدا وانگ را انتخاب کرده و او را در کنار دیگران دوست داشته است. زنی را انتخاب کرد که آرام و ملایم بود و توجهی به او نداشت.

ما چندین بار در طول Re2 و Re4 شاهد خیانت و دروغ های ایدا وانگ بودیم. با این حال، لیان اس کندی همچنان به تلاش خود برای حمایت و دوست داشتن او به طور غیرمستقیم و حتی مستقیم ادامه می دهد. این انتخاب لیان، حتی اگر دست خودش نباشد، بی دلیل نیست.

لیان ناخودآگاه به او توصیه می کند که کمترین توجه و باور نکردنی ترین شخصیت را پیدا کند. این ما را به یک مشکل روانی به نام عقب ماندگی ذهنی سوق می دهد.

شخصیت لیان به عنوان یک کودک که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد بسیار مورد تقاضا است و بسیاری از آنها رها شده اند. این امکان وجود دارد که والدینش در کودکی او را نادیده گرفته باشند یا قبل از ملاقات با لیان فوت کرده باشند.

بنابراین شخصیت لیان از نظر روانی در وضعیت نامناسبی قرار دارد. یعنی دچار کمبود عاطفه و احساس است. این امر او را به این باور می رساند که نیازهایش مهم نیست و هیچ کس برای او متأسف نخواهد شد و نگران نیازهای او نخواهد بود.

باورم نمیشه که واقعا گم شدم

در نهایت لیان برای تسلیم شدن و پذیرش این باور سفر کرد. او در ضمیر ناخودآگاه خود به دنبال شریک هایی می گردد که علاقه مندترین، شکاک ترین، شکاک ترین و بی احساس ترین باشند. چون معتقد بود نیازهایش مهم نیست، باید از افرادی که به او اهمیت می دهند و به او اهمیت می دهند، دوری کند.

خلاصه… لیان به ایدا وانگ علاقه مند است زیرا ناخودآگاه جذب کسانی می شود که سرد و بی احساس هستند. زیرا لیان به این باور رسید که نیازها و احساسات او مهم نیستند زیرا نیازهای او در کودکی انکار شده بود. او آیدا را انتخاب می کند زیرا ایدا وانگ نیز شخصیتی است که توجه کمی به احساسات لیان دارد. اگرچه او به لیان علاقه دارد.

خشم درونی

شخصیت های لیان در طول بازی اعمال و واکنش های غیرقابل پیش بینی و عجیبی را انجام می دهند. اقدامات غیرمنتظره غیر ضروری هستند، اما لیان این کار را می کند.

این اعمال اغلب شخصیت او را تغییر می دهد و گاهی عنصری از درگیری را به شخصیت او اضافه می کند. این اقدامات اساساً مربوط به حرکت تهویه است. در Re4، لیان زمانی که سالازار با او روبرو می شود، چاقویی را به سمت او پرتاب می کند. یا زمانی که سالازار او را به زندان انداخت، تفنگ ساچمه ای خود را به سمت بلندگو شلیک کرد که سالازار اطمینان داد که لیان مرده است.

این نمونه ای از اجرای غیرمنتظره اما جالب و منحصر به فرد لیان Theft است. اما دلایلی برای این امر وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شخصیت لیان در بیان احساسی ضعیف است. یعنی نمی توانست احساسات درونی خود را به درستی بیان کند. اگر از ته دل شاد باشد نمی خندد، اگر غمگین است گریه نمی کند و اگر عصبانی باشد مستقیماً ابراز خشم نمی کند. اصولاً او نمی داند در حال حاضر چگونه احساسات خود را بیان کند.

دلیل اینکه لیان در بیان احساسات خود در دوران کودکی کمی ضعیف بود و احساسات خود را انکار می کرد. اما ما کاری به این موضوع نداریم. آنچه مهم است این است که این ناتوانی در بیان احساسات چه تأثیری بر رفتار او داشته است.

اگر شخصیت نتواند احساسات خود را برای مدت طولانی بیان کند و آنها را حفظ کند، به تدریج احساسات مظلوم وارد او می شود که با تغییر روحیه می توان آن را رها کرد. اما لیان از این موضوع آگاه بود و سعی کرد به آرامی احساسات خود را قبل از ترکیدن تخلیه کند.

اقدامات غیرقابل پیش بینی او راهی بود که لیان برای تخلیه انرژی و عصبانیت خود انتخاب کرد. هر بار با انجام این کارها سعی می کند کمی عصبانیت را در خود تخلیه کند تا حواسش پرت نشود و این مشکل را مدام در ذهن خود نگه ندارد.

وقتی بچه بودم، وقتی بزرگ شدم به این فکر می کردم که چه آدم هایی هستم. هیچوقت فکر نمیکردم اینطوری کشیده بشم.

خلاصه… شخصیت لیان در بیان احساسی ضعیف است. به همین دلیل به مرور زمان نوعی کینه در او به وجود می آید که باید تخلیه شود. لیان به صورت دوره ای سعی می کند با انجام کارهای غیرقابل پیش بینی و تکان دهنده خشم خود را تخلیه کند تا در طول ماموریت آن را با ذهن خود اشتباه نگیرد و حواس او را پرت نکند.

طنز طبیعی

لیان شخصیتی شوخ دارد. در سخت ترین و عمیق ترین زمان ها که طنز اصلا مناسب نیست، گفتگوی خود را با طنز ترکیب می کند.

این شوخی ها در عین اینکه طنز نیست، فضای خشک و ناآشنا را به نوعی تغییر می دهد; کارکرد طنز و طنز، حتی با سلیقه ترین، چیزی است که بین جوکر و دیگران جذابیت ایجاد می کند.

سالازار: دست راستم را فرستادم تا تو را نابود کنم

لیان: دست راستت قطع شده؟

همانطور که در پست بالا اشاره کردم، لیان در بیان دانش مطالعه ناتوان است. این امر ارتباط اجتماعی او را قطع کرد و باعث شد لیان نتواند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کند.

نادیده گرفتن این موضوع و یافتن راه حل برای لیان کار آسانی نیست. معاشرت با دیگران یکی از مهم ترین نیازهای طبیعت است. اگر شخصیت در این مورد احساس ضعف کند، بعداً به نوعی احساس ضعف در او تبدیل می شود.

لیان برای مقابله با این ضعف سعی می کند از مکانیسم های دفاعی هوشمندانه استفاده کند. او از طنز برای ایجاد جذابیت برای خود استفاده می کند تا بتواند از آن برای جبران ضعف خود در ایجاد روابط اجتماعی استفاده کند.

طنز علاوه بر تقویت جذابیت جامعه لیان، کاربردهای دیگری نیز دارد. طنز در مواقع سخت و ترسناک که سردی و خشکی فضا را آلوده می کند، این سردی را می شکند و استرس شخصیت لیان را کاهش می دهد و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

خلاصه… لیان در ارتباطات اجتماعی نیز به دلیل ضعف در ابراز احساسات ضعیف است. به همین دلیل این ضعف را با استفاده از مکانیسم دفاعی طنز جبران می کند. او همچنین از طنز برای از بین بردن استرس خود در مواقع سخت استفاده می کند.

نقاط ضعف و قوت شخصیت های لیان

یکی از راه هایی که افراد می توانند شخصیت خود را بهتر درک کنند و رفتار خود را قضاوت کنند، شناخت نقاط قوت و ضعف آنهاست. در اینجا برخی از نقاط قوت و ضعف احتمالی شخصیت لیان اس کندی آورده شده است.

نقاط ضعف

  • ناتوانی در ایجاد روابط اجتماعی
  • ناتوانی در بیان احساسات
  • ناتوانی در کار تیمی
  • برنامه ریزی بلند مدت بدون برنامه ریزی

استحکام – قدرت

  • بهترین تصمیم در شرایط سخت و دشوار
  • مهارت های مدیریت بحران
  • قصد قوی برای انجام ماموریت های دشوار
  • توانایی محافظت و حمایت از دیگران
  • توجه کامل به محیط و امکان استفاده بهینه از آن


یادداشت هایی در مورد شخصیت لیان اس کندی

  • شخصیت لیان احتمالاً از آثار لئون الهام گرفته شده است

هیچ تایید رسمی در این مورد وجود ندارد، اما شواهد نشان می دهد که شخصیت لیان در Resident Evil 2 از شخصیت حرفه ای لئون الهام گرفته شده است. زیرا هر دو توانایی بالایی در تیراندازی و مبارزه دارند. اگر فیلم های حرفه ای لئون را دیده باشید، می دانید که ماتیلدا به لئون نزدیک است. در مقابل، سلاح اصلی لیان در Re2 ماتیلدا نام دارد.

  • احساسات لیان نسبت به آیدا بسیار قوی است

در بازی Resident Evil 2، شخصیت لیان با وجود اینکه می‌دانست آیدا وانگ یک خائن و جاسوس است، همچنان از او حمایت می‌کند و حتی پس از مرگ آیدا قلابی، لیان همچنان به او فکر می‌کند. این نشان می دهد که احساسات لیان نسبت به ایدا وانگ بسیار قوی است.

  • لیان دانش آموز باهوشی است

نمرات لیان در دانشگاه بسیار بالاست و این نشان دهنده توانایی او در این زمینه است. او آرزوهای زیادی برای تبدیل شدن به یک افسر پلیس داشت و وقتی با آمبرلا آشنا شد. او قول داد هر جا سازمان را پیدا کند با آن مقابله کند.

  • ناپدری لیان شری برکین

پس از وقایع Resident Evil 2، لیان و کلر از هم جدا می شوند. کلر به دنبال کریس می رود و اتفاقات کد ورونیکا برای او رخ می دهد. شخصی که بعد از این اتفاق از شری بیرکین مراقبت کرد لیان بود. لیان و شری ممکن است مدتی را با هم گذرانده باشند و بعداً در Re6 با هم آشنا شدند.

اخرین حرف

شخصیت لیان اس کندی یکی از مهم ترین نقاط قوت سری Resident Evil است که مدتی است کنار گذاشته شده و کپکام قصدی برای ادامه داستان خود ندارد.

این شخصیت نسبت به سایر شخصیت ها نیاز به توجه بیشتری دارد تا به انتهای آن برسد. با این حال امیدواریم کپکام برنامه خاصی برای پایان دادن به داستان این شخصیت داشته باشد و خداحافظی شایسته ای را برای این شخصیت برنامه ریزی کند.

شما شخصیت بعدی را تعریف می کنید. دوست دارید کدام شخصیت را در مقاله بعدی بنویسید؟

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما