به روز رسانی زنده کانادا: پلیس معترضان اتاوا را سرکوب کرد

[ad_1]

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
مقامات به مردم معترض علیه محدودیت‌های ویروس کرونا در پایتخت کانادا هشدار داده‌اند که فوراً آن را ترک کنند در غیر این صورت دستگیر می‌شوند.اعتباراعتبار …برت گانلاک برای نیویورک تایمز

بیست و دو روز پس از آن که کاروان کامیون‌داران در اعتراض به محدودیت‌های همه‌گیر به پایتخت کشور سرازیر شدند، صدها پلیس در مرکز شهر اتاوا برای دستگیری معترضان صبح جمعه وارد عمل شدند و امیدوار بودند به هفته‌ها انسدادی که شهر را متلاطم کرده، خشم ساکنان محلی را متزلزل کرده، پایان دهند. کشور.

پس از یک شب بارش برف سنگین غیرمعمول، که طی آن پلیس چندین دستگیری انجام داد، ردیف‌هایی از افسران پلیس با جلیقه‌های فلورسنت به‌طور پیوسته به سمت معترضان در تپه پارلمان، با حمایت حداقل دو خودروی زرهی، و افسران تاکتیکی مسلح به تفنگ و کلاه ایمنی دیده شدند.

پلیس با تجهیزات تاکتیکی درهای یک کامیون زرد رنگ متعلق به مایک جیمیسون، یک کامیون دار 68 ساله را که در حال ترک وسیله نقلیه خود بود، باز کرد.

چندین یدک کش سنگین که پلاک آنها برداشته شده بود و نام شرکت ها با برچسب های پلیس اتاوا پوشانده شده بود، شروع به کشیدن کامیون های معترضان کردند.

سرویس پلیس اتاوا ظهر در توییتر نوشت که 15 نفر دستگیر شده اند. بی جی دیشتر، سخنگوی کاروان کامیون داران، در توییتر نوشت که زمان خروج معترضان فرا رسیده است و گفت که پلیس شیشه های یک کامیون راننده را شکست.

در میان دستگیرشدگان پنج شنبه شب، تامارا لیچ، یک فعال برجسته، جمع آوری کمک های مالی و خواننده بود که در گذشته از جدایی استان های غربی کانادا حمایت کرده بود. او به یکی از صداهای اصلی جنبش اعتراضی تبدیل شده است.

بسیج پلیس پس از تشدید انتقادها مبنی بر اینکه اجرای قانون برای پایان دادن به اعتراضات بسیار کند حرکت کرده است، به معترضان اجازه می دهد تا ساکنان محلی را به دلیل پوشیدن ماسک مورد تمسخر قرار دهند، بوق زدن خود را در محله های مسکونی آرام و تضعیف مشاغل محلی انجام دهند.

مجلس عوام نیز یک مناظره برنامه ریزی شده در روز جمعه را به دلیل عملیات پلیس لغو کرد.

مجریان قانون محیطی با حدود 100 ایست بازرسی در مرکز شهر اتاوا ایجاد کرده اند تا از ورود دیگران به جز ساکنان جلوگیری شود.

زمانی که گزارش‌هایی از سازمان‌دهندگان آن‌ها از طریق یک زنجیره پیام متنی مشترک منتشر می‌شد که نشان می‌داد رزمناوهای پلیس در خارج از تظاهرات جمع‌آوری می‌شوند، در سراسر اردوگاه کامیون‌داران احساس انتظار وجود داشت.

مردی که پرچم کانادا را به صورت شنل پوشیده بود، گفت: “آنها وارد می شوند.” آنها ما را به دام می اندازند.

در حالی که با احتیاط پیش می رفت، به نظر می رسید که عملیات پلیس نقطه اوج یک اعتراض سرسخت است که در سراسر جهان طنین انداز شده است و لحظه ای مهم در تاریخ نافرمانی مدنی کانادا و اجرای قانون بوده است. نخست وزیر جاستین ترودو این هفته اقدام نادری را برای اعلام وضعیت اضطراری نظم عمومی ملی انجام داد – اولین اعلامیه از این دست در نیم قرن گذشته – برای پایان دادن به اعتراضات.

رکود در پایتخت کشور، محاصره یک هفته‌ای پل انتاریو که برای زنجیره‌های تامین خودروسازان حیاتی است، و پخش رسانه‌ای همه آن‌ها در صحنه جهانی، به اعتراض‌ها یک مگافون و تاثیر بزرگ داده است.

در حالی که پلیس برای سرکوب اعتراضات حرکت می کند، به اصطلاح «کاروان آزادی» احتمالا تا مدت ها پس از خروج آخرین کامیون ها زنده خواهد ماند – اگر فقط به عنوان یک الگوی واضح از اینکه چگونه نافرمانی مدنی می تواند موثر باشد، به ویژه در یک دموکراسی لیبرال. در جایی که آستانه مداخله مجری قانون برای توقف تظاهرات می تواند بالا باشد.

کاروان‌های کانادا، درست مانند تسخیر وال استریت در سال 2011، نشان می‌دهند که آنچه مانند جنبش‌های سیاسی حاشیه‌ای باقی می‌ماند، می‌تواند در زمان اضطراب – و زمانی که دوربین‌های جهان به سمت آنها نشانه می‌رود، نیرو جمع کند. در آن زمان، نیروی محرک خشم نسبت به نابرابری اجتماعی بومی بود. این روزها یک بیماری همه گیر جهانی کشنده است.

علاوه بر خانم لیچ، کریس باربر، یکی دیگر از سازمان دهندگان اصلی، نیز روز پنجشنبه دستگیر شد. اماس. لیچ با یک اتهام “مشاوره برای ارتکاب جرم شرارت” مواجه است و آقای. پلیس اتاوا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که باربر به “مشاوره برای ارتکاب جرم شرارت، مشاوره برای ارتکاب جرم عدم اطاعت از دستور دادگاه و مشاوره برای ارتکاب جرم ممانعت از پلیس” متهم شده است. قرار بود این دو برگزارکننده روز جمعه در دادگاه حاضر شوند.

اماس. لیچ، از مدیسین کلاه، آلبرتا، به عنوان چهره عمومی و برجسته ترین رهبر کاروان کامیونداران ظاهر شده است. او یک مربی سابق تناسب اندام است که در بخش انرژی کار کرده و در گروهی به نام “دوشنبه کور” در مدیسین هت آلبرتا آواز خوانده و گیتار می نواخت.

اعتراضات هفته‌ها پیش با اعتراض گروهی از رانندگان کامیون که به صورت سازمان‌دهی شده به الزامی مبنی بر اینکه در صورت عبور از مرز ایالات متحده و کانادا واکسینه شوند، آغاز شد. آنها به یک جنبش گسترده تر در مخالفت با مجموعه ای از اقدامات همه گیر و با آقای دکتر گسترش یافتند. ترودو به طور کلی.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما