به روز رسانی زنده کانادا: محاصره های متعدد در مرز ایالات متحده و کانادا صنعت خودرو را مختل می کند

[ad_1]

تصویرمعترضان مخالف دستورات واکسن روز چهارشنبه، جاده را در گذرگاه مرزی پل سفیر، در ویندزور، انتاریو مسدود کردند.
اعتبار …جف رابینز / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

محاصره های متعدد در برخی از شلوغ ترین مسیرهایی که کانادا را به ایالات متحده متصل می کند، زنجیره تامین شرکت های بزرگ خودروسازی را مختل می کند، که منجر به توقف تولید و ایجاد زنگ خطری می شود که اعتراضات در کانادا اقتصاد این کشور و تجارت با ایالات متحده، بزرگترین شریک تجاری آن را تهدید می کند. . .

خودروسازان که قبلاً از کمبود جهانی نیمه هادی های مورد نیاز برای تامین انرژی خودروهای خود رنج می بردند، به ویژه از تعطیلی جزئی پل سفیر که دیترویت، میش، ویندزور، انتاریو را به هم متصل می کند و تقریباً یک چهارم آن را تشکیل می دهد، متاثر شده اند. از تجارت بین دو کشور.

کامیون‌ها روزانه هزاران سفر را از روی پل در هر دو جهت انجام می‌دهند و 300 میلیون دلار کالا حمل می‌کنند که حدود یک سوم آن مربوط به صنعت خودرو است، یک کارفرمای اصلی در سراسر غرب میانه و انتاریو.

این محاصره نتیجه تظاهراتی است که در اتاوا، پایتخت کانادا، نزدیک به دو هفته پیش آغاز شد، زمانی که گروه‌های سازمان‌یافته از رانندگان کامیون و دیگران در شهر تجمع کردند تا به الزامات واکسیناسیون برای کامیون‌دارانی که از ایالات متحده وارد کانادا می‌شوند اعتراض کنند. علاوه بر محاصره ها، اعتراضات به یک فریاد نبرد علیه محدودیت های همه گیر به طور کلی و رهبری نخست وزیر جاستین ترودو تبدیل شده است.

سعید دیپ، سخنگوی شرکت خودروسازی فورد، صبح پنجشنبه گفت که به دلیل محاصره مرزی، این شرکت در حال حاضر کارخانه های خود را در اوکویل و ویندزور با ظرفیت کاهش یافته راه اندازی می کند.

این وقفه در پل دیترویت-ویندزور به مشتریان، کارگران خودرو، تامین‌کنندگان، جوامع و شرکت‌های دو طرف مرز آسیب می‌زند که در حال حاضر دو سال از کمبود قطعات ناشی از مشکل جهانی نیمه‌رساناها، کووید و غیره رنج می‌برند. عمیق گفت. این می تواند تأثیر گسترده ای بر تمام خودروسازان در ایالات متحده و کانادا داشته باشد.

اسکات وازین، سخنگوی تویوتا، گفت که تعطیلی در مرز مانع از این می شود که این شرکت بتواند در سه کارخانه کانادایی خود تا پایان هفته چیزی تولید کند. اما او گفت که تأثیر کلی بر تجارت شرکت محدود خواهد بود.

او گفت: «یک دو روز نباید آنقدر مهم باشد. ما مطمئناً امیدواریم که محاصره پایان یابد.»

جنرال موتورز اعلام کرد که دو شیفت کاری را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در کارخانه ای در لنسینگ، میشینه که خودروهای اسپرت تولید می کند، لغو کرده است.

شرکت پخش کانادایی، پخش کننده ملی کانادا گزارش داد، چهارشنبه شب، معترضان همچنین ورودی پل سفیر به ایالات متحده را از ویندزور پر کردند و عملاً آن را در هر دو جهت بستند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در روز چهارشنبه گفت که محاصره خطری برای زنجیره‌های تامین صنعت خودرو است و دولت همچنین در حال پیگیری اختلالات احتمالی در صادرات محصولات کشاورزی از میشیگان به کانادا است.

عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل کانادا، در میان پیشنهادهایی مبنی بر اینکه دولت انتاریو با لغو مجوز برای وسایل نقلیه تجاری، تظاهرکنندگان را مهار کند، خواستار پایان آنچه او به عنوان “محاصره غیرقانونی” توصیف کرد، شد.

در تورنتو، بزرگترین شهر و مرکز مالی کانادا، پلیس روز چهارشنبه پس از مشاهده پست‌های رسانه‌های اجتماعی مبنی بر حرکت اعتراض‌ها به سمت تورنتو، جاده‌های منطقه مرکز شهر را در مقابل کاروان احتمالی کامیون‌ها بست. پلیس راه های اطراف ساختمان قوه مقننه استان را مسدود کرد و اقدامات احتیاطی را که قبل از تظاهرات آخر هفته گذشته انجام داد تکرار کرد.

برخی در تظاهرات اتاوا به وضوح در حاشیه بوده اند و نمادهای نازی را بر تن کرده و بناهای عمومی را هتک حرمت کرده اند. برخی دیگر نیز خود را به عنوان کانادایی های معمولی توصیف کرده اند که با ناامیدی به خیابان ها آمده اند.

گروه های راست افراطی و ضد واکسن در سراسر جهان پیام معترضان کانادایی را در رسانه های اجتماعی تقویت کرده اند و میلیون ها دلار در کمپین های آنلاین جمع آوری کرده اند. این اعتراضات همچنین الهام بخش کاروان های کپی در فرانسه، نیوزلند و استرالیا بوده است.

مقامات پلیس پاریس روز پنجشنبه دستور ممنوعیت حرکت کاروانی از کامیون داران و رانندگان به پایتخت فرانسه را برای اعتراض به برنامه واکسیناسیون این کشور صادر کردند که بخشی از جنبشی است که مستقیماً از اعتراضات کانادایی به رهبری کامیون داران الهام گرفته شده است.

در کانادا، آقای ترودو با موجی از انتقادات از سوی سیاستمداران اپوزیسیون مواجه شده است، از جمله این ادعا که محدودیت‌های بیش از حد، کانادا را در وضعیت همه‌گیری دائمی نگه می‌دارد، و اینکه او در برابر اعتراضاتی که وجهه کانادا را در صحنه جهانی تضعیف می‌کنند، بیش از حد منفعل بوده است.

اما آقای ترودو روز چهارشنبه به مجلس عوام گفت که با انتخاب او در آخرین انتخابات فدرال در ماه سپتامبر، کانادایی ها به وضوح نشان دادند که از حزبی حمایت می کنند که طرفدار دستورات واکسیناسیون است. و او قاطعانه از مذاکره با معترضان خودداری کرده است.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما