به روز رسانی زنده بحران روسیه و اوکراین: پوتین و شی در چین دیدار می کنند

[ad_1]

اعتبار …برندن هافمن برای نیویورک تایمز

کرملین روز پنجشنبه ایالات متحده را به دلیل استقرار نیروهای اضافی در اروپای شرقی محکوم کرد و گفت که این اقدام به منظور “افزایش تنش” بوده است، حتی در شرایطی که مقامات آمریکایی و تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که روسیه از تجمع گسترده نیروهای نظامی خود در مقیاس بزرگ کم نکرده است. تهدید به حمله به اوکراین

مقامات پنتاگون روز چهارشنبه گفتند که روسیه طی 24 ساعت گذشته نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری را در نزدیکی مرز اوکراین و در همسایگی بلاروس جمع آوری کرده است و 3000 نیروی آمریکایی اضافی برای کمک به دفاع از متحدان ناتو در برابر تهدید تجاوز روسیه به این کشور اعزام خواهند شد.

دیمیتری اس. پسکوف، سخنگوی کرملین، ایالات متحده را به “افزایش تنش در قاره اروپا” متهم کرد و استقرار آمریکا در لهستان و رومانی را اقدامی تهدیدآمیز “در مجاورت مرزهای ما” توصیف کرد.

او می گوید: «بدیهی است که نگرانی های روسیه موجه و قابل درک است. پسکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت. همه اقدامات برای تضمین امنیت و منافع روسیه نیز قابل درک است».

دولت بایدن گفت که سربازان “دفاع قوی از خاک ناتو” را با توجه به امتناع روسیه از تنش زدایی در اطراف اوکراین که از زمانی که مسکو شروع به جمع آوری نیروها در سه طرف همسایه کوچکتر خود در اواخر گذشته کرد، به تب و تاب تبدیل شده است، تضمین خواهند کرد. سال

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: «اینها تحرکات دائمی نیستند – آنها دقیقاً در پاسخ به محیط امنیتی فعلی با توجه به این رفتار تهدیدآمیز فزاینده فدراسیون روسیه هستند. آقای. پرایس تاکید کرد که ایالات متحده به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد.





مرز با واحدهای روسی

ترانس نیستریا، الف

با حمایت روسیه

منطقه جدا شده

مولداوی

روسیه حمله کرد و

کریمه را ضمیمه کرد

شبه جزیره از

اوکراین در سال 2014

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین و

نیروهای تحت حمایت روسیه نزدیک است

دو استان جدا شده

مرز با

واحدهای روسی

روسیه ضمیمه شد

کریمه

شبه جزیره از

اوکراین در سال 2014

ترانس نیستریا، الف

با حمایت روسیه

منطقه جدا شده

مولداوی

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین

و با حمایت روسیه

نیروها


اتهامات وارده در روز چهارشنبه نشان داد که با وجود هفته‌ها دیپلماسی پرمخاطره، خطر درگیری همچنان بالاست، زیرا چندین متحد اروپایی در تلاش برای کاهش تنش‌ها به رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر وی. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار بود با آقای دکتر صحبت کند. پوتین بعداً روز پنجشنبه، چهارمین تماس تلفنی آنها در یک هفته بود.

آقای. پوتین این هفته نشان داد که برای حل‌وفصل دیپلماتیک آماده است، اما همچنان ایالات متحده و متحدان غربی آن را متجاوز نشان می‌دهد و خواستار توقف گسترش ناتو در کشورهای شوروی سابق شد.

ایالات متحده و ناتو خواسته‌های امنیتی اصلی مسکو را رد کرده‌اند، اما نشان داده‌اند که ممکن است در مورد مسائل امنیتی محدود، از جمله اقدامات کنترل تسلیحات و استقرار موشک‌ها در برخی از کشورهای اروپای شرقی که مسکو آنها را تهدیدآمیز می‌داند، فضایی برای بحث وجود داشته باشد.

مقامات روسیه گفته اند که آقای … پوتین هنوز در حال مطالعه پیشنهادات آمریکا و ناتو است.

در عین حال، روسیه تلاش کرده است نشان دهد که در رویارویی با آمریکا و متحدانش تنها نیست.

روز پنجشنبه، سرگئی کی شویگو، وزیر دفاع روسیه، پیش از مانورهای نظامی مشترک برنامه ریزی شده برای این ماه وارد بلاروس شد. مسکو تعداد زیادی نیرو و تجهیزات سخت افزاری را در بلاروس – که با اوکراین مرز مشترک دارد و کمی بیش از 100 مایل از کی یف پایتخت اوکراین فاصله دارد – برای تمرینات معمولی جمع آوری کرده است. اما مقامات آمریکایی این افزایش را بسیار بزرگتر از آنچه در تمرینات قبلی دیده شده است توصیف کرده اند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما