به روز رسانی زنده المپیک: آیلین گو دومین مدال طلا و سومین مدال خود را در پکن به دست آورد.

[ad_1]

اعتبار …چانگ دبلیو لی / نیویورک تایمز

کامیلا ولیوا، ستاره روسی که در مرکز یک رسوایی دوپینگ قرار داشت، بلافاصله متوجه شد که همه چیز اشتباه شده است.

برنامه او به پایان رسید، المپیک او به پایان رسید، والیوا آخرین ژست خود را با یک حرکت ناپسند دست راست شکست. در آن زمان، او در حال مبارزه با اشک بود. آن‌ها به‌زودی به‌طور جدی از راه می‌رسند – پایان تلخ، ناامیدکننده و احساسی بیش از یک هفته زمزمه‌ها و تلقین‌هایی که پس از افشای آزمایش او برای یک داروی ممنوعه مثبت شده بود.

اسکیت آزاد زنان قول داده بود که یکی از پربیننده ترین رویدادهای بازی ها باشد. اما کمتر کسی می توانست انتظار شکست خیره کننده آن را داشته باشد.

برای بیش از یک هفته، ولیوا، 15 ساله، زیر بهمنی از حواس‌پرتی‌ها مدفون شده بود: تمامیت موفقیت و مهارت‌های او و شخصیت بزرگ‌سالان اطرافش مورد حمله قرار گرفته بود.

او با همان چهره ای که در تمام هفته در پکن پوشیده بود، روی یخ پا گذاشته بود: تقریباً بی بیان، تمام تلاش خود را می کرد تا مانع از حواس پرتی های بیرونی شود، یا حداقل آنها را نپذیرفت. حالا که اسکیت آزادش تمام شده بود، صورتش را بین دستانش فرو برد.

هنگامی که جمعیت با بلندترین تشویق های شبانه خود پاسخ دادند، حالت خالی او برگشت. او پس از چند موج بیهوده از روی یخ خارج شد تا توسط مربی اش، اتری توتبریدزه، استقبال شود. در آغوش نگرفتند.

“چرا رهایش کردی؟” توتبریدزه در صحنه ای که از تلویزیون زنده پخش شد به زبان روسی پرسید. «چرا از جنگ دست کشیدی؟ برام توضیح بده چرا؟ تو آن را رها کردی بعد از آن محور.»

ولیوا پاسخی نداد.

اعتبار …چانگ دبلیو لی / نیویورک تایمز

چند لحظه بعد، توتبریدزه، در انتظار امتیازات والیوا، دست خود را دور شانه های نوجوان گرفت. ولیوا تا آن زمان ماسک زده بود، اما این ماسک نتوانست از ناامیدی او جلوگیری کند. نمرات بدترین ها را تایید کرد: بهترین اسکیت باز جهان که برنامه کوتاه را در رتبه اول به پایان رسانده بود، به طور کامل از روی سکو سقوط کرد، رویاهای او در یک سری از زمین خوردن ها و زمین خوردن های غیر مشخصه نقش بر آب شد. یک اسکیت باز روسی متفاوت، آنا شچرباکووا 17 ساله، قهرمان المپیک خواهد شد.

چندین نفر از نیروهای روسی تا آن زمان اشک می ریختند، از جمله نه تنها والیوا، بلکه دارنده مدال نقره، الکساندرا تروسوا، نیز. در عرض چند ثانیه، صحنه در لبه زمین بازی به سرعت به تاری از احساسات متفاوت تبدیل شد – ناامیدی کوبنده، ناامیدی خام، درد غیرقابل محاسبه – در حالی که وزن یک رسوایی دوپینگ و فشارهای سال‌ها تمرین از چندین نوجوان نقابدار بیرون آمد. یک بار.

“من از آن متنفرم!” تروسوا در دوربین دیده شد که می گفت. من نمی خواهم در زندگی ام هیچ کاری در اسکیت بازی انجام دهم! همه مدال طلا دارند و من نه!»

دو هم تیمی روسی والیوا، شچرباکووا و تروسوا، به نظر می رسید برای پردازش اخبار کسب مدال های طلا و نقره تلاش می کنند، لحظات پیروزی شخصی آنها با این صحنه آشفته خدشه دار شده بود. به نظر می رسد که شچرباکووا 17 ساله نمی خواهد – یا نمی تواند – با والیوا 15 ساله جشن بگیرد. تروسوا، 17 ساله، حداقل در ابتدا پیشنهاد کرد که نمی خواهد در مراسم پیروزی شرکت کند.

در همان نزدیکی، کائوری ساکاموتو از ژاپن، دارنده مدال برنز، نیز گریه می‌کرد و دستاورد او چیزی بود که به احتمال زیاد موج متفاوتی از احساسات را ایجاد کرد: شادی.

هر سه در نهایت برای مراسمی که کمتر کسی انتظار برگزاری آن را داشت بیرون آمدند. شچرباکووا که به بالاترین پله فراخوانده شد، در حالی که سوغات حیوانات عروسکی خود را پذیرفت، به هوا پرید، دست‌هایش را بالا برد، که بسیاری از برترین‌ها پیش از مراسم رسمی مدال روز بعد، آن را به عنوان جانشین دریافت کردند.

شچرباکووا گفت: “من احساس لذت زیادی می کردم زیرا اتفاقاً در زمان و مکان مناسب قرار گرفتم و کارهای درست را انجام دادم.” اما او به سرعت اضافه کرد: “از طرفی من این خلا را در درونم احساس می کنم.”

در NBC، تارا لیپینسکی و جانی ویر صحنه های پایان مسابقه را “دلخراش” و “ویرانگر” نامیدند و بارها و بارها تصریح کردند که آنها معتقدند که این کار ناعادلانه بوده است – برای ولیوا، برای سایر اسکیت بازها، بینندگان در سراسر جهان – برای این نوجوان 15 ساله که رقابت کرده است، و به ویژه زیر بار خردکننده رسوایی ها و انتظارات و هر چیز دیگری.

لیپینسکی، قهرمان المپیک 1998 گفت: «نباید به او اجازه داده می شد در این مسابقات المپیک اسکیت بزند. او افزود که باعث عصبانیت او شده است که بزرگسالان اطراف ولیوا “تصمیمات بهتری نمی گیرند.”

لیپینسکی در حالی که هق هق گریه روی پرده پخش می شد، گفت: “این عادلانه نیست” برای یک نوجوان 15 ساله که با همه اینها کنار آمده است.

همکار او جانی ویر بلافاصله پس از پایان پخش ویدئویی در استوری اینستاگرام خود منتشر کرد و آن شب را “عجیب ترین و دلخراش ترین رویدادی که در تمام زندگی ام دیده ام” نامید.

ویر گفت: امیدوارم هرگز تکرار نشود.

آدام ریپون، مربی ماریا بل آمریکایی، که دهم شد، در توییتر از یک توهین آمیز استفاده کرد برای توصیف پایان آشفته رقابت. و در تلویزیون دولتی روسیه، مفسر آندری ژورانکو رعد و برق گفت: “مقامات ورزشی، شما با استعدادترین اسکیت باز جهان را شکستید.”

ایوان نچپورنکو، ایلیا گورویچ و ایلاریا پاروگنی گزارش کمک کرد

برنامه کوتاه

اسکیت رایگان

نکته ها

پرچم ROC

کمیته المپیک روسیه

80.20

175.75

255.95

پرچم ROC

کمیته المپیک روسیه

74.60

177.13

251.73

پرچم JPN

ژاپن

79.84

153.29

233.13



[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما