به‌روزرسانی‌های زنده کووید: فرآیند تأمین جدید اجازه می‌دهد واکسیناسیون در آفریقا گسترش یابد

[ad_1]

تصویرآلروویکتور برنارد، 24 ساله، واکسن جانسون و جانسون را در جوبا، سودان جنوبی، در ماه اکتبر دریافت کرد.  این واکسن از طریق ابتکار جهانی Covax اهدا شد.
اعتبار …لینزی آداریو برای نیویورک تایمز

مقامات سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه گفتند، کشورهای آفریقایی قادر خواهند بود به طور چشمگیری برنامه های واکسیناسیون خود را تسریع کنند زیرا سیستم توزیع واکسن های کووید تغییر کرده است.

پیش از این، WHO دوزهای واکسن را به کشورهای آفریقایی ارسال می کرد. اما از ژانویه، کشورها می‌توانند واکسن‌های مورد نیاز خود را مستقیماً و به چه میزان و چه زمانی از سازمان جهانی بهداشت درخواست کنند. در نتیجه، آنها توانسته اند به طور قابل توجهی تلاش های واکسیناسیون را افزایش دهند.

Phionah Atuhebwe از دفتر آفریقای WHO گفت: انتظار می‌رفت که قاره به طور کلی تا اوت 2024 به هدف واکسیناسیون 70 درصد جمعیت برسد. اما اکنون، او گفت، به نظر می رسد که این هدف می تواند تا اوایل سال 2023 محقق شود. برخی از کشورهای آفریقایی، از جمله کنیا، ساحل عاج و غنا، به سرعت سرعت واکسیناسیون جمعیت خود را در مدت زمان کوتاهی افزایش داده اند.

دکتر “چیزها در حال تغییر هستند.” Atuhebwe گفت.

یک سال از زمانی که آفریقا اولین واکسن های خود را از Covax دریافت کرد، تلاشی جهانی برای توزیع عادلانه دوزها که بخشی از آن توسط WHO هدایت می شود، 400 میلیون دوز تجویز شده است. این قوی ترین واکسن است که در یک سال در این قاره عرضه شده است.

اما نرخ واکسیناسیون آفریقا هنوز بسیار از بقیه جهان عقب است: تنها حدود 16 درصد از مردم آفریقا حداقل یک دوز دریافت کرده اند، در حالی که این میزان در هر قاره دیگر بیش از 50 درصد است.

با افزایش منابع واکسن، تلاش ها برای رساندن دوزها به آغوش مردم تشدید شده است. اما مشکلات در نگهداری واکسن ها و تحویل آنها به شهرها و روستاها باعث کندی برنامه کلی شده است. و تردید واکسن، اطلاعات غلط یا بی تفاوتی از سوی افرادی که اولویت های بیشتری دارند نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است. برخی از کشورها گزارش داده اند که منابع آنها قبل از مدیریت آنها منقضی شده است.

روز سه شنبه، رئیس مرکز کنترل بیماری های آفریقا، دکتر. جان نکنگاسانگ، پیشنهاد کرد که گاهی اوقات لازم است اهدای واکسن متوقف شود تا از هدر رفتن دوزها جلوگیری شود. دکتر “بیایید مکث کنیم و از خطر ارسال آنقدر اجتناب کنیم که تاریخ مصرف آن تمام شود.” Nkengasong در مصاحبه با رسانه خبری Politico گفت.

بعداً، او توضیح داد که او خواستار توقف کامل کمک‌ها نیست، بلکه یک رویکرد هماهنگ است که تضمین می‌کند واکسن‌ها در زمان مناسب می‌رسند.

دکتر. Atuhebwe گفت که روند تغییر به این معنی است که اهدای واکسن از سراسر جهان هنوز مورد نیاز است.

او گفت: «اگر از روندهای 2021 استفاده کنیم، واقع بینانه نخواهد بود. “ما در حال افزایش مقیاس هستیم، به این معنی که به دوزهای بیشتری نیاز داریم.”

Lynsey Chutel در گزارشی از ژوهانسبورگ مشارکت داشت.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما