به‌روزرسانی‌های زنده اوکراین: فشار بر روسیه با صدور دستور تحریم‌های آمریکا و متحدانش افزایش می‌یابد

[ad_1]

طارق پنجه

اعتبار …عکس استخر سوزانا ورا

تجاوز روسیه به اوکراین شکاف‌هایی را در فوتبال اروپا آشکار کرده است که قراردادهای اسپانسری چند میلیون دلاری را تهدید می‌کند و منجر به درخواست‌ها برای انتقال بزرگترین بازی در تقویم این فصل، فینال لیگ قهرمانان، به خارج از شهر میزبانش، سن پترزبورگ، شده است. پترزبورگ

یوفا، نهاد حاکم بر فوتبال در اروپا و برگزارکننده لیگ قهرمانان اروپا، از تسلیم شدن به درخواست‌های برخی کشورهای اروپایی برای جابه‌جایی این بازی که قرار است در 29 مه برگزار شود، خودداری کرده است. بیشترین مخالفت با میزبانی روسیه از سوی بریتانیا بوده است. می تواند یک یا هر دو شرکت کننده فینال را تامین کند. فینال سال گذشته بین دو تیم لیگ برتری منچسترسیتی و چلسی برگزار شد. مالکیت دومی متعلق به یک الیگارش روسی به نام رومن آبراموویچ است.

نادین دوریس، وزیر دولت بریتانیا که مسئول ورزش است، گفت: «نگرانی‌های جدی در مورد رویدادهای ورزشی که قرار است در روسیه برگزار شود، مانند فینال لیگ قهرمانان اروپا، دارم و درباره نهادهای حاکم مربوطه بحث خواهم کرد. در توییتر نوشت.

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا صبح چهارشنبه به بی بی سی گفت که با برگزاری فینال در سن پترزبورگ مخالف است. پترزبورگ

یوفا گفت که “به طور مداوم و از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد.”

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه تحریم هایی را علیه سه میلیاردر دیگر روسیه به عنوان بخشی از مجموعه اقداماتی که افراد نزدیک به ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه را هدف قرار می دهد، اعلام کرد. آقای. آبراموویچ، یکی از متحدان رهبر روسیه، پیش از این پس از اعمال محدودیت‌های جدید روادید برای تجار روسی در سال 2018، برای ورود به بریتانیا با مشکلاتی مواجه بود.

هیچ پیامد مستقیمی برای سرمایه گذاری او در چلسی وجود نداشته است، اما آقای. دولت جانسون گفته است در صورتی که روسیه فعالیت های خود در اوکراین را محدود نکند، در حال برنامه ریزی اقدامات بیشتری است.

هواداران اورتون، دیگر تیم لیگ برتری نیز با انتظاری مضطرب روبرو هستند. بزرگترین حامی مالی آن، USM، توسط علیشیر عثمانوف، میلیاردر روسی دیگر که با کرملین ارتباط دارد، کنترل می شود. مارگارت هاج، قانونگذار حزب مخالف کارگر بریتانیا، در پارلمان گفت که آقای. آبراموویچ و آقای. عثمانوف باید تحت تحریم قرار گیرد و آنها را “دزدسالارانی که از مردم روسیه دزدیده اند” توصیف کرد.

موج های بحران به آلمان نیز رسیده است، جایی که گازپروم، غول انرژی روسیه، از سال 2007 حامی مالی یکی از تیم های برجسته این کشور، شالکه بوده است. رهبران ورزش آلمان، سیاستمداران و گروه های هوادار خواستار فسخ قرارداد شده اند.

باشگاه در بیانیه ای اعلام کرد که “تحولات بیشتر را زیر نظر خواهد گرفت، آنها را ارزیابی خواهد کرد و فوراً برای صلح – برای محافظت از کسانی که تحت تأثیر بحران قرار گرفته اند” درخواست خواهد کرد.

گازپروم یک حامی مالی بزرگ در فوتبال است و میلیون‌ها دلار را از طریق یک رابطه تجاری طولانی‌مدت به تیم‌ها و مهم‌تر از همه، به یوفا می‌دهد. به عنوان یک شریک برتر، لوگوی گازپروم اکنون در ورزشگاه ها و برنامه های تلویزیونی در طول لیگ قهرمانان، ثروتمندترین تورنمنت باشگاهی فوتبال، یک منظره رایج است.

گازپروم چندین قرارداد دیگر در زمینه فوتبال، به ویژه با فیفا، برگزارکننده جام جهانی، دارد. فیفا در مورد رابطه خود با این شرکت یا روسیه اظهار نظری نکرده است، زیرا واحدهای ارتش روسیه به دستور آقای. پوتین علیه همسایه اوکراین حرکت کرد.

با این حال، ممکن است به زودی این کار را انجام دهد: فدراسیون فوتبال لهستان روز سه شنبه خواستار شفاف سازی وضعیت بازی حساس مقدماتی جام جهانی مقابل روسیه شد که قرار است ماه آینده در مسکو برگزار شود.



[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما