به‌روزرسانی‌های زنده: اضطراب در اوکراین با افزایش فوری هشدارها

[ad_1]

تصویریک سرباز اوکراینی روز جمعه در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین، نزدیک دهانه ای که بر اثر گلوله باران به جا مانده است.  سال‌هاست که درگیری با جدایی‌طلبان در آنجا جریان دارد.
اعتبار …تایلر هیکس / نیویورک تایمز

کیو، اوکراین – به نظر می رسد هر ماه فوریه برای جولیا پو دشوار است. این ماهی بود که او مجبور شد در سال 2014 خانه خود را در کریمه ترک کند، پس از اینکه نیروهای روسیه آن را ضمیمه کردند و جدایی طلبان طرفدار مسکو کنترل بخش هایی از شرق اوکراین را به دست گرفتند.

اما فوریه امسال بسیار دردناک بوده است، زیرا نیروهای روسی در مرزهای اوکراین جمع شده اند و ایالات متحده و متحدانش هشدار داده اند که تهاجم قریب الوقوع به نظر می رسد. روز جمعه، پرزیدنت بایدن، در حالی که همچنان برای راه حل دیپلماتیک فشار می آورد، گفت که معتقد است ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم نهایی برای حمله در عرض یک هفته و هدف قرار دادن کیف، پایتخت اوکراین، گرفته است.

مقامات آمریکایی گفتند که 190000 سرباز روسی و اعضای شبه نظامیان همسو در نزدیکی مرزها و در مناطق شرقی تحت کنترل جدایی طلبان قرار گرفتند. در شرق، رهبران جدایی‌طلب خواستار تخلیه جمعی شدند و مدعی شدند که ارتش اوکراین در حال برنامه‌ریزی یک حمله در مقیاس بزرگ است – ادعایی که آقای او. بایدن به عنوان یک دروغ رد شد و به این منظور بهانه ای برای حمله به روسیه داده شد.

این بحران بر بسیاری از اوکراینی‌ها از جمله خانم خانم لطمه زده است. پو، یک هنرمند او در حال برنامه‌ریزی نمایشگاهی در غرب اوکراین بود، اما تا آخرین لحظه آن را فراموش کرد، زیرا تحت فشار استرس افزایش نیروهای روسیه بود.

او تصمیم گرفت برود – اما پس از آن شروع به نگرانی کرد که اگر بدترین سناریوها در مورد تهاجم به واقعیت تبدیل شود، او برای مدت طولانی در شهر غربی لویو گیر می کند.

خانم می‌گوید: «من اخبار را می‌خوانم و با خودم فکر می‌کنم، «اگر اینجا گربه دارم چگونه می‌توانم بروم؟» پو، 36. «و من همه چیز را لغو می کنم. روز بعد آرام‌تر می‌شود و دوباره رزرو می‌کنم.»




روسی یا روسی-

نظامی مورد حمایت

موقعیت ها از فوریه 13

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین

و با حمایت روسیه

جدایی طلب نیروها

روسیه یا با حمایت روسیه

مواضع نظامی از فوریه 13

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین

و با حمایت روسیه

نیروهای تجزیه طلب


اماس. پو گفت که سابقه او خوش بین بودن را سخت کرده است. او گفت: “وقتی اهل کریمه هستید و خانه خود را از دست داده اید، می فهمید که همه چیز ممکن است.”

در کیف، فضایی از غیرواقعی بودن وضعیت و عزم رواقی وجود داشته است. علیرغم درگیری هشت ساله با جدایی طلبان در شرق، بسیاری از اوکراینی ها سعی کرده اند به حرکت خود ادامه دهند.

اما هشدارهای اخیر کاخ سفید تأثیر قدرتمندی داشته است، اگرچه دولت اوکراین به دنبال منصرف کردن شهروندان از وحشت بوده است.

آنا کووالیووا، نویسنده ای با سه فرزند کوچک، روز یکشنبه با خانواده اش از کیف به لویو نقل مکان کرد. او این کار را پس از آن انجام داد که سفارت ایالات متحده گفت که عملیات خود را به آنجا منتقل خواهد کرد.

خانم “ما به طور موقت نقل مکان کردیم زیرا واقعاً احساس وحشت در کیف داشتیم.” کووالیووا، 29 ساله، در مصاحبه ای گفت.

او گفت: «فضای لویو کاملاً متفاوت است. «شما اینجا آنقدر مضطرب نیستید. و افراد زیادی مثل ما از کیف اینجا هستند، اکثرا با بچه ها، که برای گذراندن اوقات نامشخص برای یک یا دو هفته آمده بودند.

حداقل یک مدرسه در اوکراین تلاش می‌کرد تا به والدین اطمینان خاطر بدهد و پیام‌هایی ارسال می‌کرد که اگر سرویس تلفن قطع شود، باید مطمئن باشند که فرزندانشان در مدرسه هستند.

در این پیام ها همچنین اشاره شده بود که مدرسه دارای یک زیرزمین است که احتمالاً به عنوان پناهگاهی برای کودکان در صورت حمله استفاده می شود. برخی از مدارس ابتدایی در حال برگزاری مانورهایی بودند تا دانش آموزان را برای احتمال بمباران آماده کنند.

مارک سانتورا ارائه گزارش از کیف.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما