بایدن وضعیت اضطراری همه گیر ملی را که برای اولین بار در مارس 2020 اعلام شد، تمدید کرد.

[ad_1]

اعتبار …Jae C. Hong / آسوشیتدپرس

موج Omicron در حال شکستن است، اما مرگ و میرها، که تعداد موارد ابتلا به آن تا چند هفته تاخیر دارد، از تعداد موج دلتا فراتر رفته و همچنان در بسیاری از نقاط کشور در حال افزایش است.

در 14 ایالت، میانگین تعداد مرگ و میر روزانه بیشتر از دو هفته پیش است. آنها آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، کالیفرنیا، جورجیا، هاوایی، آیداهو، کنتاکی، مین، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا و ویرجینیای غربی هستند.

از نوامبر 24، زمانی که آفریقای جنوبی برای اولین بار نوع Omicron را به سازمان بهداشت جهانی گزارش داد، ایالات متحده بیش از 30,163,600 عفونت جدید و بیش از 154,750 مرگ و میر جدید را تایید کرده است. (در حالی که ایالات متحده در ابتدا تا 1 دسامبر هیچ مورد Omicron را در داخل مرزهای خود شناسایی نکرد، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری از آن زمان تایید کرده است که نوع آن حداقل یک هفته قبل در کشور بوده است.)

برای مقایسه، از آگوست 1 تا اکتبر در 31، مدت مشابهی که بدترین موج دلتا در ایالات متحده را پوشش می دهد، این کشور 10،917،590 عفونت جدید و 132،616 مرگ و میر جدید را تایید کرد.

منبع: سازمان های بهداشتی دولتی و محلی موارد روزانه تعداد موارد جدیدی است که هر روز گزارش می شود. میانگین هفت روزه میانگین داده های هفت روز اخیر است.

وقفه های تعطیلات در آزمایش و گزارش داده ها ممکن است بر روند موارد و مرگ تأثیر بگذارد.

این باعث می شود که پرونده رسمی در طول موج Omicron 176 درصد بیشتر از دوره دلتا با طول معادل باشد. (تعداد موارد واقعی هنوز بیشتر است، زیرا، بیشتر از زمان موج دلتا، بسیاری از افراد از آزمایش‌های خانگی استفاده می‌کنند که نتایج آن در آمار دولتی گنجانده نشده است.) تعداد قربانیان در طول موج Omicron حدود 17 درصد بیشتر است. تا کنون از تلفات موج دلتا.

از یک طرف، شکاف بین افزایش موارد و افزایش مرگ و میر نشان‌دهنده میزان بیماری‌زایی Omicron در مقایسه با انواع قبلی است، و همچنین احتمال ابتلای Omicron به عفونت‌های جدید در افراد واکسینه شده، که احتمال مرگ بسیار کمتری دارند، بیشتر است. از آن نسبت به افراد واکسینه نشده است. مرگ و میرها نیز کمتر از موج زمستان گذشته است، قبل از اینکه واکسن‌ها به طور گسترده در دسترس باشند: 233102 مرگ از نوامبر گزارش شده است. 24، 2020، تا فوریه. 18، 2021، در مقایسه با 154،757 از نوامبر. 24، 2021، تا فوریه. 18، 2022.

اما اعداد مطلق دردناک – بیش از 150000 آمریکایی کشته شده که در غیر این صورت زندگی می کردند – بر آسیب پذیری مستمر این کشور تأکید می کند. بسیاری از افراد ناتوان یا مبتلا به بیماری مزمن حتی پس از واکسیناسیون نیز در معرض خطر بالایی قرار دارند. و هنگامی که تعداد عفونت ها به 30 میلیون نفر نجومی می رسد، حتی یک نرخ مرگ و میر ناچیز به معنای تعداد مرگ و میر فاجعه بار است.

در سطح ملی، مرگ و میر شروع به کاهش کرده است و نسبت به دو هفته قبل 13 درصد کاهش یافته است. اما به طور متوسط ​​حدود 2300 نفر – بیشتر از تلفات طوفان کاترینا – همچنان هر روز می میرند.

سارا کاهلان گزارش کمک کرد

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما