اپیدمیولوژیست آفریقای جنوبی: کرونا آمیکرون می تواند جایگزین دلتا شود

[ad_1]

رئیس انستیتوی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی می‌گوید کورونا آمیکرون پرورش‌دهنده‌ای است که تمایل دارد از گونه‌های دلتای معمولی جدا شده و به گونه‌ای غالب تبدیل شود. البته برای اطمینان بیشتر به تحقیق و اطلاعات بیشتری هم نیاز داریم.

کشف نوع آمیکرون صدای هشداری را در سراسر جهان فرستاد و سفر به آفریقای جنوبی را ممنوع کرد. سوال بزرگ این است که چه چیزی جایگزین دلتا خواهد شد؟ این سوال حداقل از نظر میزان انتقال همیشه مطرح بوده است.حالا می توان گفت آمیکرون هم همینطور است.

اگر تاج Omicron بیشتر از گونه دلتا را آلوده کند، افزایش موارد ممکن است فشار بیشتری بر بیمارستان وارد کند. پورن می‌گوید دانشمندان باید ظرف چهار هفته بفهمند که این متغیر چقدر می‌تواند از مصونیت در برابر واکسن‌ها یا عفونت‌های قبلی با کووید-۱۹ جلوگیری کند. علاوه بر این، باید مشخص شود که آیا امیکرون تظاهرات بالینی شدیدتری نسبت به سایر گونه ها ایجاد می کند یا خیر.

کورونا آمیکرون دلتا

سوابق پزشکی شخصی بیمار کووید-19 آفریقای جنوبی علائم خفیفی مانند سرفه خشک، تب و تعریق شبانه را نشان می دهد. با این حال، کارشناسان می گویند هیچ نتیجه قطعی به دست نیامده است. پورن می گوید هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا Corona Amicron جایگزین دلتا شده است یا خیر، زیرا دانشمندان محلی فقط 87 دنباله آمیکرون را شناسایی کرده اند.

با این حال، با توجه به تعداد بیماران، به خصوص در استان رو به رشد گوتنگ، ممکن است دور از ذهن نباشد که نوع Omicron جایگزین دلتا شده است. در موج سوم ویروس کرونا در آفریقای جنوبی در اوایل ژوئن، گونه دلتا بیش از 26000 نفر را در روز مبتلا می کند. در حال حاضر آمار مبتلایان روزانه حدود 2200 نفر است که تخمین زده می شود با شروع موج چهارم تا چند روز دیگر تعداد مبتلایان از مرز 10 هزار نفر عبور کند.

NICD روز دوشنبه اعلام کرد که میزان تولد کووید-19 در کودکان زیر دو سال به طرز چشمگیری افزایش یافته است. با این حال، پیشنهاد شده است که از ارتباط با بیماری عروق کرونر اجتناب شود، زیرا به نظر می رسد افزایش قبل از شیوع بوده است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما