آمریکا می گوید روسیه می تواند در هر زمانی به اوکراین حمله کند

[ad_1]

ویدئو

رونوشت

رونوشت

آمریکا می گوید روسیه می تواند در هر زمان به اوکراین حمله کند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، هشدار داد که ولادیمیر وی. پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ممکن است قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پکن، حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد، اما گفت که آقای پوتین می‌تواند حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد. پوتین هنوز به تصمیم نهایی نرسیده بود.

“ما در پنجره ای هستیم که در هر زمانی ممکن است تهاجم آغاز شود، اگر ولادیمیر پوتین تصمیم بگیرد به آن دستور بدهد. من در مورد جزئیات اطلاعات اطلاعاتی خود اظهار نظر نمی کنم، اما می خواهم واضح بگویم: ممکن است در طول بازی های المپیک شروع شود. ما همه شهروندان آمریکایی را که در اوکراین باقی می‌مانند تشویق می‌کنیم که فوراً ترک کنند. ما می خواهیم در این مورد شفاف باشیم. هر آمریکایی در اوکراین باید در اسرع وقت و در هر صورت، در 24 تا 48 ساعت آینده ترک کند. بدیهی است که نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم. ما دقیقا نمی دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما خطر اکنون به اندازه کافی زیاد است و تهدید اکنون به اندازه کافی فوری است که این همان چیزی است که احتیاط می خواهد. اگر بمانید، بدون هیچ تضمینی که فرصت دیگری برای ترک وجود خواهد داشت، ریسک می‌کنید و هیچ چشم‌اندازی برای تخلیه نظامی آمریکا در صورت تهاجم روسیه وجود ندارد.» خبرنگار: “آیا ایالات متحده معتقد است که رئیس جمهور – ببخشید – رئیس جمهور پوتین تصمیمی گرفته است زیرا PBS NewsHour کمی پیش گزارش داد که ایالات متحده معتقد است که پوتین تصمیمی گرفته است و همچنین این تصمیم را ابلاغ کرده است. به ارتش روسیه آیا این دقیق است؟» «گزارشی که شما به تازگی به آن اشاره کردید، و من هنوز آن را ندیده ام، به درستی دیدگاه امروز دولت ایالات متحده را نشان نمی دهد. نظر ما این است که معتقد نیستیم او هیچ نوع تصمیم نهایی را گرفته است یا نمی دانیم که او تصمیم نهایی گرفته است و آن را به کسی ابلاغ نکرده ایم.»

پخش کننده ویدیو در حال class=
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، هشدار داد که ولادیمیر وی. پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ممکن است قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پکن، حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد، اما گفت که آقای پوتین می‌تواند حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد. پوتین هنوز به تصمیم نهایی نرسیده بود.اعتباراعتبار …Maxar Technologies.، از طریق رویترز

واشنگتن – دولت بایدن روز جمعه هشدار داد که ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه، با ایجاد نیروهای زمینی، دریایی و هوایی مهیب در سه طرف همسایه کوچکتر خود، ممکن است در هر زمانی حمله بزرگی به اوکراین انجام دهد.

مقامات اطلاعاتی ایالات متحده در ابتدا فکر می کردند که آقای. پوتین آماده بود تا قبل از اینکه احتمالاً دستور حمله بدهد تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پکن منتظر بماند تا از دشمنی با رئیس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، متحد مهم خود جلوگیری کند. آنها می گویند در روزهای اخیر، جدول زمانی شروع به بالا رفتن کرد، شتابی که مقامات دولت بایدن از روز جمعه علناً به آن اذعان کردند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور، روز جمعه به خبرنگاران گفت: «ما همچنان شاهد نشانه‌هایی از تشدید تنش روسیه، از جمله ورود نیروهای جدید به مرز اوکراین هستیم. پایان در فوریه 20.

مقامات آمریکایی هنوز نمی دانند که آیا آقای … آقای پوتین تصمیم به حمله گرفته است. سالیوان اصرار کرد. وی گفت: ما در هر صورت آماده هستیم. هر اتفاقی که بعد بیفتد، غرب متحدتر از سال‌های گذشته است.»

مقامات گفتند که ایالات متحده اطلاعاتی را جمع آوری کرده است که روسیه چهارشنبه آینده در مورد آن به عنوان تاریخ هدف برای شروع اقدام نظامی صحبت می کند و این احتمال را تایید کردند که ذکر یک تاریخ خاص می تواند بخشی از تلاش روسیه برای اطلاع رسانی نادرست باشد. ترکیبی از تحرکات نیروهای روسیه و اطلاعات جدید در مورد تاریخ احتمالی به ایجاد موجی از فعالیت های دیپلماتیک و هشدارهای عمومی توسط متحدان ناتو در روز جمعه کمک کرد.

آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، در یک کنفرانس خبری در ملبورن به خبرنگاران گفت که «تهاجم ممکن است در هر زمانی آغاز شود. و برای روشن شدن، این شامل بازی‌های المپیک نیز می‌شود.» آقای. بلینکن افزود که مقامات آمریکایی “همچنان نشانه های بسیار نگران کننده ای از تشدید تنش روسیه، از جمله نیروهای جدید به مرز اوکراین را می بینند.”

ایالات متحده اعزام نیرو برای دفاع از اوکراین را رد کرده است، اما استقرار در کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا را افزایش داده است و روز جمعه پنتاگون دستور اعزام 3000 سرباز دیگر به لهستان را صادر کرد.

آقای. پوتین و آقای به گفته کرملین و سخنگوی کاخ سفید، بایدن روز شنبه تلفنی صحبت خواهد کرد و کرملین اعلام کرد که آقای. پوتین همچنین دوباره با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه صحبت خواهد کرد. کرملین گفت که گفتگو با آقای. بایدن به درخواست کاخ سفید خواهد بود. سخنگوی کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، گفت که کرملین پیشنهاد داده است روز دوشنبه تماس بگیرد و کاخ سفید زودتر، یعنی شنبه، تماس بگیرد.

وزارت خارجه روسیه صحبت های آمریکا در مورد جنگ را صرفاً تبلیغی رد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای به همراه فهرستی از هشدارهای قبلی غرب در مورد تهاجم احتمالی قریب الوقوع، گفت: «یک حمله اطلاعاتی هماهنگ علیه مسکو در حال انجام است». این پیام‌رسانی با هدف تضعیف و بی‌اعتبار کردن خواسته‌های منصفانه روسیه برای تضمین‌های امنیتی و همچنین توجیه خواسته‌های ژئوپلیتیکی غرب و جذب نظامی از خاک اوکراین است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی این وزارتخانه در برنامه تلگرام نوشت: «هیستری کاخ سفید مثل همیشه آشکار است. آنگلوساکسون ها به هر قیمتی به جنگ نیاز دارند.»

آقای. سالیوان گفت: «روسیه می‌تواند در کوتاه‌مدت اقدام نظامی بزرگی را علیه اوکراین آغاز کند»، اما افزود که مقامات نمی‌توانند دقیقاً مطمئن باشند که چه زمانی یا یا خیر. پوتین ممکن است تصمیم به حمله بگیرد. همانطور که او صحبت می کرد، آقای بایدن در حال آماده شدن برای رفتن به کمپ دیوید برای آخر هفته بود – صدای غرش تیغه های Marine One در اتاق توجیهی کاخ سفید شنیده می شد.

او گفت: “خطر اکنون به اندازه کافی زیاد است و تهدید اکنون به اندازه کافی فوری است که این همان چیزی است که احتیاط ایجاب می کند.” سالیوان گفت. وی افزود: “ما معتقدیم که او ممکن است دستور نهایی را صادر کند، اما امروز اینجا در برابر شما نمی ایستیم که بگوییم دستور صادر شده است.”

روز جمعه، آقای بایدن در تماسی تلفنی با دیگر رهبران ترانس آتلانتیک که شامل اولاف شولز صدراعظم آلمان نیز بود، ملاقات کرد. نخست وزیران بوریس جانسون از بریتانیا، ماریو دراگی از ایتالیا و جاستین ترودو از کانادا؛ و رؤسای جمهور مکرون، آندری دودا از لهستان، کلاوس یوهانیس از رومانی، اورسولا فون در لاین از کمیسیون اروپا و چارلز میشل از شورای اروپا؛ و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو.

به گفته کاخ سفید، رهبران حدود 80 دقیقه در تماسی که در ابتدا قرار بود حول محور “دیپلماسی و بازدارندگی” باشد، ملاقات کردند.

این تماس در حالی مطرح شد که روسیه نیروهای خود را در اطراف اوکراین – در بلاروس، غرب روسیه و کریمه، سرزمینی که روسیه در سال 2014 از اوکراین تصرف کرد- ایجاد می کند – چیزی که رهبران ایالات متحده و ناتو گفته اند به نظر می رسد آماده سازی برای تهاجم باشد.

اوکراین روز جمعه اعلام کرد که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه تمرین‌های نظامی در بخش شرقی اوکراین که تحت کنترل خود دارند، برگزار می‌کنند، همزمان با برگزاری رزمایش روسیه در نزدیکی اوکراین.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما