آزمایشات بالینی واکسن آلزایمر برای اولین بار در حال انجام است

[ad_1]

دانشمندان به زودی آزمایش اولین واکسن آلزایمر انسانی را آغاز خواهند کرد که می تواند به پیشگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری کمک کند. این واکسن از دارویی به نام پروتولین برای تحریک سلول های ایمنی و حذف پلاک های چسبنده در مغز استفاده می کند.

تا چند ماه پیش، درمان بیماری آلزایمر غیرممکن به نظر می رسید. بیست سال آزمایش دارویی برای تولید درمانی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری شکست خورده است و تعدادی از شرکت های بزرگ داروسازی ماموریت خود برای توسعه درمانی برای بیماری آلزایمر را رها کرده اند. بنابراین، تنها امید بیمار برای بهبودی، دارویی است که علائم آلزایمر را برای مدت محدودی کاهش دهد.

احتمالات جدید در درمان بیماری آلزایمر ممکن است اکنون راه اندازی شود، زیرا بیمارستان بریگام اند زنان اعلام کرده است که اولین واکسن بینی آلزایمر انسانی طراحی شده برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن پیشرفت بیماری را هدایت می کند.

بیماری آلزایمر

در این کارآزمایی، 16 فرد بین 60 تا 85 سال مبتلا به آلزایمر دو بار در هفته واکسینه شدند. دهه ها تحقیق نشان داده است که تحریک سیستم ایمنی می تواند به پاکسازی پلاک های آمیلوئید بتا در مغز کمک کند.

چسب یکی از علائم بیماری آلزایمر است و زمانی ایجاد می‌شود که تکه‌هایی از پروتئین آمیلوئید بتا بین سلول‌های عصبی انباشته می‌شود و توانایی فرد برای تفکر یا به خاطر سپردن اطلاعات را مختل می‌کند.

این واکسن دارویی به نام پروتولین را مستقیماً به بینی تزریق می کند که هدف آن تحریک سلول های ایمنی برای حذف این سلول های مغزی است. به گفته جفری کامینگز، استاد علوم مغز در دانشگاه نوادا، لاس وگاس، این مفهوم کاملاً جدید نیست، اما اکنون بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد.

نتایج این آزمایش می تواند اطلاعات بیشتری در مورد نحوه جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر ارائه دهد، زیرا شرکت کنندگان باید در مراحل اولیه بیماری خود باشند. با این حال، دانشمندان ابتدا باید ثابت کنند که واکسن بی خطر است و دوز مصرفی را تعیین کنند.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما