dioodbanner

پمپ آب ساختمانی و خانگی خرید با مشاوره و بهترین قیمت شرکت فرات

برای پمپاژ سیالاتی که سمی هستند، به نشت بندهای مکانیکی نیاز است. در هنگام انتخاب پمپ برای سیالات حاوی مواد سمی باید به فکر انتخاب  یک مکانیکال سیل مناسب نیز باشید تا از نشت این مواد به بیرون از پمپ جلوگیری شود.

حال باید از این موضوع با استفاده از پمپ جلوگیری کنید که یکی از بهترین برند های پمپ آب را میتوان پمپ ویلو نام برد . و اما برای ساختمان های با تعداد واحد زیاد ، از بوستر پمپ آبرسانی استفاده مبکنند . برای اینکه بدانید بوستر پمپ آبرسانی چیست ؟ روی لینک کلیک کنید . پس می توان گفت یکی از مهم ترین تجهیزات سیستم ساختمانتان ، پمپ های خانگی هستند .

اصولاً در سیستم‌های پمپ آب استفاده از ست کنترل برای ساختمان‌های بالاتر از سه طبقه ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد. به عنوان جایگزین، سیستم‌های تحت فشار و دیگر تجهیزات اتوماتیک می‌توانند برای مدیریت فشار و عملکرد پمپ کوچک خانگی بهتر و مناسب‌تر باشند. در این سیستم‌ها، تحت فشار آب به طور مستقیم از یک منبع فشار فراهم می‌شود.

لذا پمپ های موجود در بازار دارای صدا بوده و فقط در برندها و مدل های مختلف، میزان صدا متفاوت می باشد.

به دلیل اینکه جریان آب در این نوع کلید بعنوان کارکرد اصلی در نظر گرفته شده، امکان استفاده در جریان آب با فشار بالا در ست کنترل مقدور نیست و به محض قرار گرفتن در جریان بالا احتمال سوختن کلید وجود دارد.

این دستگاه در توان موتور متفاوت طراحی شده و برای کاربری های پماژ حجم کم با توان موتور نیم اسب نیز تولید می شود. از مزایای آنها می توان به نیاز نداشتن به هواگیری بخاطر ساختارشان، هد بالا و ارتفاع پرتاب قوی و همچنین مکش قوی این دستگاه ها، اشاره کرد. این مدل پمپ آب در جابه جایی و پمپاژ آب برای باغات، آب استخر، مصارف خانگی کاربرد دارد.

اما قبل از هرچیزی توجه داشته باشید که یکسره کار کردن و یا اصطلاحا خشک کار کردن پمپ برای مدت طولانی، می تواند به موتور و پره پمپ صدمه دائمی وارد کند. برای همین به محض اینکه متوجه خشک کار کردن پمپ شدید، آن را خاموش کنید تا علت مشکل را پیدا کنید. در این مقاله مشکلات رایج پمپ آب خانگی را بیان می کنیم و سپس راه حل های متداولی که می توانید برای حل مشکل پمپ آب خانه یا ساختمانتان را به کار گیرید طبق فهرست زیر بیان می کنیم.

پمپ های دینامیکی دارای دو نوع خطی و سانتریفیوژی یا گریز از مرکز هستند.

  • از این نوع پمپ خانگی می‌توان برای ساختمان‌های سه تا چهارطبقه با متراژ حدودی 70 متر استفاده کرد.
  • کیفیت موتور و همچنین موادی که پمپ از آن ساخته شده است بسیار مهم است.
  • معمولا مشکلات پمپ را با بررسی قطعه “کلید اتوماتیک پمپ”، میتوانید تشخیص دهید.

یک پروانه گردان به منظور بالا بردن فشار پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ تعبیه شده است که باعث می‌شود که آب با سرعت زیاد به سیستم لوله کشی وارد شود. یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب یک پمپ آب باید به آن اهمیت داد، محاسبه هزینه کارکرد است.

یکی دیگر از مواردی که لازم است برای خرید این دستگاه به آن توجه داشته باشید قیمت پمپ آب خانگی است. در حقیقت می‌توان گفت قیمت این دستگاه‌ها، با توجه به کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت آن، تفاوت دارد. بنابراین برای خرید پمپ آب آنچه بیش از همه اهمیت دارد توجه به کیفیت قطعات آن است. پمپ آب خانگی شیمجه تک فاز با خروجی و ورودی 1 اینچ با قدرت نیم اسب بخار مناسب برای مصرف مسکونی 1 واحدی می باشد.

الکتروپمپ ها برای اینکه بتوانند آب را به درستی انتقال دهند، باید پمپ آنها هواگیری شود. همچنین در قسمت انتهای لوله ی مکش، یک سوپاپ جهت جلوگیری از تخلیه آب داخل سیستم نصب می‌گردد. برای هواگیری سیستم در قسمت بالای پمپ یک پیچ قرار گرفته که به پیچ هوا معروف است.

پمپ آب خانگی بشقابی RH-4021 رونیکس

برای دادن پاسخ دقیق به این سوال باید به فاکتور های زیادی مانند اندازه مخزن آب، میزان استفاده از آب، فشار آب ساختمان، ظرفیت پمپ آب، طول لوله ها و … توجه کرد.

ابزاریکا همواره تلاش کرده است تا با ارائه مطالبی بی‌طرفانه و البته مشاوره رایگان، سهم خود را در یاری رسانی و آگاهی بخشی در حوزه ابزار به ویژه پمپ آب خانگی انجام دهد. در خرید پمپ آب خانگی میزان فشار پمپ با جریان مورد نیاز همراه خواهد بود. اگر لوله‌های آب باریک هستند یا مخزن آب فاصله زیادی با خانه دارد به یک پمپ با فشار بیشتر نیاز خواهید داشت. به طور معمول یک پمپ آب خانگی تا فشار ۳۰۰ کیلوپاسکال برای اکثر ساختمان‌های یک طبقه کافی است.

پمپ آب به دلیل داشتن ساختار منحصر به فرد خود، مایعات و سیالات تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و ذرات جامد را منتقل می کند.

لیست قیمت پمپ آب بنزینی روبین را به روز می توانید در وب سایت اینترنتی ما از آن مطلع شوید و آن را با …

امروزه به دلیل کمبود فشار آب در بسیاری از مناطق، اهمیت استفاده از پمپ و مخزن آن مشخص می‌شود. به عبارت دیگر پمپ آب خانگی، جریان الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند و به این ترتیب آب را با فشار زیاد به ارتفاع بالاتر و یا در همان سطح، جابه جا می‌کند. درون پمپ، یک سیم پیچ مسی استوانه‌ای وجود دارد که با ایجاد میدان مغناطیسی، عملکرد پمپ تکمیل می‌شود.

  • از قطعاتی که در این پمپ آب خانگی به کار رفته است می‌توان به کاسه نمد بلبرینگ پره و الکترو موتور اشاره کرد.
  • اگر مقاله بالا را به دقت خوانده باشید خواهید دید که کیفیت یک محصول چقدر برای مصرف کننده و هم تولیدکننده مهم و حیاتی است.
  • از مزایای پمپ بشقابی می توان ارائه نسبت متعادلی بین هد و دبی را نام برد.
  • اجزای تشکیل دهنده انواع پمپ آب خانگی نیز که شامل استاتور، روتور، محور پمپ، مکانیکال سیل، پروانه و محفظه است باید عاری از هر گونه کم و کاستی در متریال آن باشد.

برای داشتن انرژی لازم، چند انواع پمپ آب خانگی با یکدیگر متصل می شوند که این سیستم بوستر پمپ نامیده می شود. الکتروپمپ مجموعه ای از الکتروموتور (عامل محرکه) و پمپ است که بخش موتور الکتریکی آن نقش تبدیل نیروی الکتریسته به نیروی مکانیکی جهت تامین انرژی لازم برای جابجایی و یا افزایش فشار در سیالات را بر عهده دارد.

که برخی از کشورها مانند ایتالیا سهم بزرگی از تولید و عرضه را در بازار جهانی دارند. در ادامه مقاله به شما توضیح خواهیم داد که انواع پمپ ها کدام ها هستند و برای چه مصارفی کاربرد دارند. لازم به ذکر است که برای انتخاب منبع مناسب باید شرایط و ویژگی های محیط خود را سنجیده و سپس اقدام به خریداری منبع آب تحت فشار کنید چرا که منابع تحت فشار دارای انواع زیادی است.

انواع پمپ آب خانگی

معمولا بر روی کلگی پمپ ها یک پیچ به منظور هوا گیری تعبیه شده است. تمام لوازم جانبی پمپ آب شامل مخزن انبساط، پرشر سوئیچ، ست کنترل، سه راهی و غیره برای مشتریان عزیز ارائه می شود. فروشگاه پمپ بیات با هدف کسب رضایت شما همراهان گرامی در سال 1368 تأسیس شد. به یاری خداوند توانستیم با ارائه ی محصولات و خدمات بسیار باکیفیت و کسب رضایت و اعتماد هرچه بیشتر شما عزیزان سالها در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

پمپ آب خانگی و کشاورزی دارای برندهای بسیار متنوعی می باشد که یکی از برندهای پرفروش آن پمپ آب خانگی پنتاکس بوده که در ایتالیا تولید می شود. انواع پمپ های کشاورزی نیز در بازار ایران موجود هستند و شما عزیزان میتوانید برحسب نیاز خود و همچنین طبق مشورت با کارشناسان باتجربه در این زمینه، مناسب ترین نوع آنها را خریداری فرمایید. همانگونه که در مقاله راه های کاهش صدای پمپ آب خانگی  توضیح داده شد راه های زیادی وجود دارد که می توان برای کنترل صدای پمپ اقدام کرد.

کاهش خطر آسیب به پمپ نیز از دلایلی است که باید پمپ را باید در محدوده BEP انتخاب کرد. در نقطه BEP، پمپ در شرایطی قرار دارد که قطعات آن به بهترین شکل اصطکاک دارند.

هنگام راه اندازی و نصب پمپ آب منزل بهتر است مکان نصب پمپ را پائین تر و یا همسطح ورودی آب قرار داده تا فشار مکش ایجاد شده مثبت باشد.

در این قسمت قصد داریم انواع پمپ آب های موجود را براساس برندشان معرفی و بررسی نماییم.

پمپ آب

سری cm با به کار گیری یک سانتریفیوژ تک پروانه ای کار می کند و عمدتا برای مصارف خانگی طراحی شده است.

اولین قدم این است که محاسبه کنیه خانه چند طبقه است و چقدر ارتفاع دارد. اگر یک خانه ۲ طبقه است فاصله تحویل آب پمپ تا طبقه آخر ۷ متر خواهد بود اما معمولاً یک خانه ۱ طبقه دارای ارتفاع متوسط تقریبی 3.5 متر است. در ادامه جدول راهنمای انتخاب پمپ آب متناسب با هر طبقه خانه را به شما ارائه خواهیم کرد.

این نوع پمپ نیز مانند پمپ رفت و برگشتی برای آب و سیال های با ویسکوزیته بالا قابل استفاده می باشد. البته در این جا باید توجه داشت که مسیر انتقال آن مسدود نباشد چرا که باعث می شود فشار بالا رفته و به پمپ آسیب برسد .از این نوع پمپ ها در انواع صنایع کاغذ سازی، آب و فاضلاب، ضنایع شیمیایی و ….

تمام پمپ‌های معرفی شده برای حرکت و کار کردن به نیروی محرک نیاز دارند و این نیرو با کمک الکتروموتور تامین می‌شود. بهترین الکتروموتورهای موجود در بازار الکتروموتور موتوژن، الکتروموتور جمکو و الکتروموتور گوانگلو نیز می‌باشد که شما می‌توانید از آن‌ها برای راه‌انداری پمپ خود استفاده نمایید.

عملکرد این منبع به این صورت است که وقتی پمپ روشن می شود، آب وارد منبع شده و بعد از پر شدن منبع ، خاموش خواهد شد . سپس با باز و یا بسته شدن شیر آب، زمانیکه منبع هنوز پر از آب است، دیگر نیازی به روشن شدن پمپ آب نیست. زمانیکه مخزن خالی از آب شود، توسط پرشر اتوماتیک، دوباره پر می شود.

در واقع ست کنترل جعبه یا بسته اتوماتیک است که وقتی شیر آب باز می شود دستور فعال شدن را به پمپ داده و وقتی شیر بسته می شود به طور خودکار پمپ خاموش می شود. ست کنترل را بیشتر برای تنظیم فشار آب در ساختمان ها به کار میبرند. برای اینکه لیست قیمت تمامی برندهای چینی و سری های مختلف آن را ببینید.

استفاده از منبع تحت فشار نه تنها باعث افزایش طول عمر پمپ خواهد شد بلکه برای کاهش مصرف برق نیز موثر است. در قسمت خشک نیز یک شیر تعبیه شده که باعث هدایت جریان آب به بیرون می شود.در واقع وقتی پمپ شروع به کار میکند، فشار هوا افزایش یافته و سپس پمپ خاموش می شود. مخازن تیوپی نیز از نوع دیگر منابع تحت فشار هستند که قیمت کمتری نسبت به مخازن دیافراگمی دارند و از طرفی در دسترس تر هستند بنابراین طرفداران بیشتری دارند. هد این پمپ ها 42 متر و میزان آبدهی آنها 6.5 متر مکعب در ساعت می باشد.

انتخاب پمپ آب در محدوده BEP به علت بهره‌وری بالاتر، کاهش خطر آسیب، کاهش نویز و ارتعاشات، بهبود عمر مفید پمپ و بهره‌وری بهینه سیستم، بهترین گزینه است. انتخاب پمپ آب در محدوده BEP (Best Efficiency Point) یا بهترین نقطه عملکرد به دلیل عوامل متنوعی بسیار مهم است.

پمپ آب

در صورت استفاده از دو رینگ فیبری اورینگ در وسط آن‌ها قرار می‌گیرد.

پمپ آب

توجه کنید که برای انتخاب بهترین پمپ آب خانگی کم صدا و قطعات یدکی پمپ با مشاوران سایت به‌صورت رایگان مشورت کنید. جهت اطلاع از قیمت پمپ آب برای ساختمان 3 طبقه و قیمت پمپ آب برای آپارتمان 5 طبقه می توانید به سایت سولار مکانیکال مراجعه نمایید. قیمت پمپ آب خانگی برای یک ساختمان 4 طبقه ممکن است بسیار متفاوت باشد و از عوامل مختلفی تأثیر بگیرد. به عنوان مثال، نوع پمپ، برند، ظرفیت، عمق چاه یا منبع آب، نوع ورودی و خروجی پمپ، نوع مصرف آب و محل جغرافیایی می‌توانند در تعیین قیمت تأثیرگذار باشند.

به پمپ سانتریفیوژ خانگی، پمپ گریز از مرکز نیز گفته می شود و بیشتر از آن برای تقویت فشار آب استفاده می شود. این پمپ ها توان بالایی دارند و برای مصارف کشاورزی، صنعتی، آبیاری و مصارف خانگی مناسب هستند. انتخاب بهترین پمپ وابسته به هزینه شما کاری است که می بایست با بررسی دقیق و نظرات مشتریان انجام داد.

با این حال زمانی که شما به یک پمپ با کیفیت نیاز دارید، باید یک لیست از برندهایی داشته باشید که از مواد و اجزای با کیفیت استفاده میکنند.

پنتاکس یکی از برندهای خارجی معروف و معتبر که متعلق به کشور ایتالیا است و در تولید پمپ آب خانگی از به روزترین تکنولوژی دنیا استفاده می کند. این پمپ برخلاف اندازه کوچکی که دارد، دارای عمر بالا و قدرت بسیار زیادی است. در نظر داشته باشید که تعمیر پمپ آب جزو زمینه های تخصصی به شمار می آید که اگر زمانی به آن نیاز پیدا کردید، حتما بایستی از یک تعمیرکار حرفه ای پمپ آب کمک بگیرید.

تیغه‌های روی پروانه به‌طور تصاعدی از مرکز پروانه پهن می‌شوند که سرعت را کاهش داده و فشار را افزایش می‌دهد. این امکان به پمپ گریز از مرکز اجازه می‌دهد تا جریان‌های پیوسته با فشار بالا ایجاد نماید. 3) دسته سوم که شامل برندهایی مانند پمپ ایکار چینی، پمپ ونیکو چینی، پمپ اسکواردی چینی، استار چینی و دراپ چینی می‌شود نسبت به دسته اول و دوم قیمت مناسب تری دارد.

پمپ آب

این محصولات با توجه به مزایا و کیفیت بالا، تقاضای زیادی در بازار دارند.

به منظور کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر قطعات پمپ، در بوستر پمپ ها از اینورتر استفاده می گردد. همچنین برای اتوماتیک کار کردن پمپ و کم کردن تعداد دفعات روشن و خاموش کردن آن، نیاز به یک منبع انبساط با کلید اتوماتیک و درجه می باشد.

دستگاه پمپ آب معمولاً توسط منبع تغذیه، تغذیه می‌شود که با توجه به به کاربرد پمپ و مکان خاص می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه چند روش متداول برای فراهم کردن برق پمپ آب آورده شده‌است. پمپ آب سانتریفیوژ برای مواردی نظیر پم سیرکولاترور و سیستم آب‌رسانی دائم‌کار استفاده می‌شود، این پمپ در دسته پمپ آب داینامیکی قرار دارد و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ های بسیاری در بازار وجود دارد، از جمله نمونه های بسیار ارزان.

چرخش پروانه فشار را در محل ورود آب کاهش و در محل خروج افزایش می دهد. پمپ کفکش به عنوان یک پمپ قدرتمند که می تواند آب و ریز جامدات یا لجن و کثیفی را از مخزن باز یا بسته خارج کند، شناخته می شود.

اکنون در فروشگاه اینترنتی پمپ بیات سعی داریم خدمات و محصولات باکیفیت خود را به صورت گسترده تر عرضه کنیم. توصیه می شود برای حفاظت در برابر نوسانات و همچنین تأمین نیرو، از تابلو برق برای اتصال پمپ آب به منبع اصلی برق استفاده شود. برای ساختمان های مسکونی ۲ تا ۴ واحد از پمپ یک اسب بشقابی و جتی میتوانید استفاده کنید.

آب بند مکانیکی مورد استفاده در ساختار پمپ های آبرسانی بصورت معمول دارای سطوحی از جنس کربن گرافیت و سرامیک می باشند که به کمک اورینگی از جنس NBR آب بندی را انجام می دهند. این الکتروپمپ ها برای ساختمان هایی با تعداد واحد محدود بصورت تک پروانه عرضه می گردد. د‌ر صورت زیاد بودن تعداد واحدها و مرتفع بودن ساختمان می توان از پمپ های طبقاتی استفاده نمود این پمپ ها می تواند از نوع چدنی و دارای دوپروانه باشد و یا بیش از دو پروانه داشته و از جنس استیل ضدزنگ باشند. حتما قبل راه اندازی پمپ با کارشناس آن مشورت کنید و از آن یا یک فرد فنی کمک بگیرید.

کاهش فشار آب در منزل یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانواده ها به خصوص در آپارتمان ها با آن رو به رو هستند.

خرید پمپ آب آپارتمانی با توجه به این که در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، در معرض تششعات محیطی بیشتری قرار دارد، در خرید انواع پمپ خانگی، طرح و ساخت آن‌ها از استانداردهای سخت گیرانه‌تری استفاده می‌شود. پمپ آب کوچک که به آن‌ها مینی پمپ نیز گفته می‌شود،  غالبا برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در دو نوع پمپ آب کم صدا و پرصدا تولید می-شوند. پمپ آب خانگی به پمپ های  آب کوچکی گفته میشود که برای تامین و افزایش فشار آب ساختمان کاربرد دارند. با توجه به متراژ ساختمان و تعداد واحد ها خصوصیات پمپ آب خانگی متغیر می باشد.

آهنگ جدید

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما
این وب‌سایت محتوا را با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های اینترنتی تولید می‌کند و از صحت محتوای ارائه شده مبرا است و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.