dioodbanner

نحوه برخورد فیسبوک و گوگل با اطلاعات نادرست در سراسر جهان

[ad_1]

صدها مورد از آنها وجود دارد که ده ها هزار نامزدی و صدها هزار بازدید جمع آوری کرده است. در اوایل نوامبر، بررسی فناوری MIT ده ها ویدیوی زنده جعلی را پیدا کرد که از این بازه زمانی تکراری شده بودند. این زوج تکراری به ترتیب بیش از 200000 و 160000 بازدید داشتند و به زبان برمه ای اعلام کردند: “من تنها کسی هستم که از سراسر کشور به صورت زنده برنامه پخش می کنم.” فیس بوک آنها را چندین بار پس از اینکه به آنها توجه کردیم حذف کرد، اما ده ها صفحه و همچنین صفحاتی که آنها را نوشته اند باقی مانده اند. آزبورن گفت که این شرکت از این مشکل آگاه است و در سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی در Lives تقلبی و توزیع آنها داشته است.

از قضا، ریو معتقد است، این ویدئو تمایل دارد از فیلم بحران آپلود یوتیوب به عنوان مدرکی بر حقوق بشر برداشته شود. به عبارت دیگر، صحنه ها از برمه است – اما همه آنها از ویتنام و کامبوج منتشر شده اند.

طی شش ماه گذشته، ریو چندین گروه آبی را از ویتنام و کامبوج ردیابی و شناسایی کرده است. بسیاری از آنها از ویدیوهای لایو جعلی برای ایجاد سریع فالوورهای خود و ایجاد انگیزه در بینندگان برای پیوستن به گروه های فیس بوک که به عنوان جوامع طرفدار دموکراسی ظاهر شده اند استفاده کرده اند. ریو اکنون نگران است که راه اندازی اخیر تبلیغ جریانی فیس بوک در ویدیوی زنده انگیزه بیشتری برای بازیگران طعمه کلیک جعلی آنها ایجاد کند. جناح کامبوج با 18 جناح شروع به درز اطلاعات سیاسی مخرب کرده است در واقع، در چهار ماه به 16 میلیون بازدید و 1.6 میلیون بازدید رسید. فیس بوک در ماه مارس در مجموع 18 صفحه را حذف کرد، اما گروه جدید همچنان به رشد خود ادامه می دهد و سایرین باقی می مانند.

تا آنجا که ریو می داند، این بازیگران ویتنامی و کامبوجیایی برمه ای صحبت نمی کنند. آنها ممکن است فرهنگ میانمار یا سیاست کشور را درک نکنند. نکته اصلی این است که آنها ضروری نیستند. نه زمانی که آنها محتوای آنها را می دزدند.

از آن زمان، ریو تعدادی گروه فیس‌بوک و تلگرام شخصی کامبوجیایی (هر کدام با بیش از 3000 عضو) پیدا کرده است، که در آن‌ها ابزارها و نکاتی را در مورد بهترین استراتژی‌های کسب درآمد معامله می‌کنند. بررسی فناوری MIT اسناد، عکس‌ها و ویدیوهایی را که جمع‌آوری کرده بود، بررسی کرد و یک مترجم خمری را استخدام کرد تا ویدیوهای آموزشی را در حین گذراندن مراحل کلیک‌بایت، تفسیر کند.

این سند نشان می‌دهد که چگونه کارآفرینان کامبوجی تحقیقاتی را در مورد بهترین محتوا در هر کشور جمع‌آوری می‌کنند و آنها را برای سایت‌های کلیکی خود سرقت می‌کنند. یک پوشه اشتراک‌گذاری شده Google Drive در داخل انجمن حاوی دو صفحه گسترده از پیوندها به محبوب‌ترین گروه‌های فیس‌بوک در 20 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، هند، فرانسه، آلمان، مکزیک و برزیل است.

آموزش های ویدیویی همچنین نشان می دهد که چگونه آنها ویروسی ترین ویدیوهای YouTube را به زبان های مختلف پیدا می کنند و از ابزارهای خودکار برای تبدیل هر یک به یک مقاله برای سایت خود استفاده می کنند. ما 29 کانال یوتیوب را پیدا کردیم که اطلاعات سیاسی نادرستی را در مورد وضعیت سیاسی فعلی میانمار منتشر می‌کردند، به عنوان مثال، به مقاله‌های کلیک طعمه تبدیل شدند و برای مخاطبان جدید در فیس‌بوک توزیع شدند.

یکی از کانال های یوتیوب که اطلاعات سیاسی نادرست را در برمه منتشر کرد. گوگل در نهایت آن را حذف کرد.

پس از اینکه ما کانال ها را مورد توجه خود قرار دادیم، YouTube همه آنها را به دلیل نقض دستورالعمل های انجمن خود متوقف کرد، از جمله هفت کانال که به عنوان بخشی از پیوند هماهنگی اینفلوئنسرها با برمه شناسایی شدند. چوی خاطرنشان می کند که یوتیوب ارائه تبلیغات در نزدیک به 2000 ویدیو را در این کانال ها متوقف کرده است. او گفت: “ما همچنان به طور فعال بر پلتفرم خود نظارت می کنیم تا از عملکرد بدی که به دنبال سودجویی از شبکه ما هستند جلوگیری کنیم.”

سپس ابزارهای دیگری نیز وجود دارد، از جمله ابزاری که به ویدیوهای از پیش ضبط شده اجازه می دهد. صفحه یک ویدیوی فیس بوک لایو جعلی است. دیگری جزئیات نمایه مردان ایالات متحده را ایجاد می کند، از جمله عکس، نام، تولد، شماره امنیت اجتماعی، شماره تلفن و آدرس، بنابراین ابزارهای دیگر می توانند با استفاده از مقدار مشخصی اطلاعات، حساب های فیس بوک جعلی ایجاد کنند.

اکنون برای بسیاری از بازیگران کامبوجی کار به تنهایی بسیار آسان است. ریو آنها را کارآفرینان خرد می نامد. در بدترین حالت، او 11000 مدیر حساب فیس بوک را به تنهایی دید.

کارآفرینان خرد موفق همچنین دیگران را برای انجام این کار در جوامع خود آموزش می دهند. او گفت: “این فقط بدتر خواهد شد.” “هر کسی در جهان می تواند بدون اطلاع شما بر محیط اطلاعاتی شما تاثیر بگذارد.”

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما