dioodbanner

موضوعات جدید؛ قطر از فیفا جاسوسی می کند!

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، همکاری رئیس سابق اطلاعات آمریکا با کشورهایی که سابقه حقوق بشر ندارند، مایه نگرانی مقامات واشنگتن است.

جام جهانی پرطرفدارترین ورزش جهان است و قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که این شانس را دارد تا قدرت خود را در صحنه جهانی نشان دهد.

تحقیقات خبرگزاری مربوطه نشان داد که قطر، مامور سابق سیا، کوین چاکر، که به عنوان یک کارآگاه خصوصی کار می کرد، برای اطلاع از پیشنهادات سایر رقبا و شرایط جام جهانی فوتبال 2010 استخدام کرده است.

این خبرگزاری همچنین مدعی شده است که چاکر در سال های اخیر با قطر برای کسب اطلاعات از فدراسیون های فوتبال کشورهای مخالف میزبان همکاری داشته است.

تحقیقات آسوشیتدپرس بر اساس مصاحبه با همکاران سابق چاکر و قراردادها، ایمیل‌ها و بررسی مدارک او است.

این اقدامات در مقابل افرادی که لباس عکاسان خبری را پوشیده بودند انجام می شد که سعی می کردند پیشنهادات دیگری برای میزبان پیدا کنند. برخی حتی در فیس بوک به عنوان زنان جذاب ظاهر می شوند تا او را به هدف نزدیک کنند و از او اطلاعات بگیرند.

تحقیقات در مورد چاکر و دیگر مقامات خلیج فارس نشان می دهد که حداقل یک مقام ارشد فیفا قبل از رای گیری سال 2010 فراخوانده شده است.

آسوشیتدپرس همچنین مدعی شد که بررسی اسناد داخلی توسط یکی از شرکت‌های چاکرا نشان می‌دهد که او به مقامات قطری قول داده است که به آنها کمک کند تا کنترل قابل توجهی بر جمعیت کارگران خارجی داشته باشند.

قطر 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد فقط 300000 نفر جمعیت دارند. آنها برای ساختن استادیوم‌ها و زیرساخت‌هایی که سایرین برای مسابقات مورد نیاز هستند، به شدت به نیروی کار خارجی متکی هستند.

مقامات قطری و همچنین مقامات فیفا از اظهار نظر درباره اتهامات مربوط به حضور این مقام سابق سیا در این کشور خودداری کردند.

چاکر که دفتری در دوحه افتتاح کرد و یک حساب ایمیل از دولت قطر دریافت کرد، بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد که او و شرکتش هرگز در هیچ فعالیت غیرقانونی شرکت نداشته اند.

این مقام سابق سیا همچنین از مصاحبه یا بازجویی در مورد همکاری خود با دولت قطر خودداری کرد. وی همچنین مدعی شد که برخی از اسناد به دست آمده توسط این خبرگزاری جعلی بوده است.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که مقامات قطری اخیرا به مرگ کارگران خارجی در حالی که استادیوم در شرایط سخت ساخته می شد، واکنش نشان دادند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما